Version 3 selectorplate/switch vs. mosfet vraag

Sadiek

Well-Known Member
22 jul 2016
509
392
Trophies
22
Ik ben dus bezig met mijn JG AUG A3 build. Nu zit daar standaard een mosfet in, maar nu zit ik toch te kijken naar wat anders. Ik heb zitten kijken naar een drop-in mosfet van Jefftron, maar die heeft een werkende selectorplate nodig en die zit niet op een AUG. Dus ik wil daarom kijken of ik danwel de gearbox danwel de mosfet kan aanpassen om het wel werkend te krijgen.

Alleen kan ik tot op heden geen goede info/plaatjes/video vinden over de precieze werking van een normale v3 gearbox selectorplate/switch. Dus ik heb eigenlijk twee vragen.

1. Hoe werkt de selectorplate/switch bij een normale v3 gearbox precies?

2. Hoe weet de mosfet, zowel drop-in als extern, in welke stand de selectorswitch staat?

Alvast bedankt voor de hulp.
 
Ik ben dus bezig met mijn JG AUG A3 build. Nu zit daar standaard een mosfet in, maar nu zit ik toch te kijken naar wat anders. Ik heb zitten kijken naar een drop-in mosfet van Jefftron, maar die heeft een werkende selectorplate nodig en die zit niet op een AUG. Dus ik wil daarom kijken of ik danwel de gearbox danwel de mosfet kan aanpassen om het wel werkend te krijgen.

Alleen kan ik tot op heden geen goede info/plaatjes/video vinden over de precieze werking van een normale v3 gearbox selectorplate/switch. Dus ik heb eigenlijk twee vragen.

1. Hoe werkt de selectorplate/switch bij een normale v3 gearbox precies?

2. Hoe weet de mosfet, zowel drop-in als extern, in welke stand de selectorswitch staat?

Alvast bedankt voor de hulp.

Drop in ligt aan hoe ze het hebben ingesteld, de ASCU en BTC bij de V2 maken gebruik van switches die op basis van de stand worden ingeschakeld en dus weet of het semi of full auto is, voor de BTC en ASCU werkt het bij de V3 op een soort gelijke manier, maar de jefftron mosfet werkt zo niet, die maakt gebruik van de standaard cut off lever.
Hoe dit werkt is dat in safe drukt de cut off lever een switch in waardoor de mosfet niks doet. In semi wordt deze per rotatie opgetild door de sector gear waardoor hij dus weet of er een rotatie is gemaakt en dus of de replica hem moet uitschakelen. In full auto wordt de cut off lever altijd omhoog gehouden door de selector plate en dus zal hij de switch niet raken en kan je blijven door schieten. Zo werkt het trouwens ook voor een normale trigger contacts en dus ook voor externe mosfets, in safe houdt de cut off lever (maar ook de trigger cut off) de trigger tegen en kan het niet schieten, in semi zorgt de cut off lever ervoor dat de trigger contacts na een schot niet meer in contact komen en dus de trigger volledig moet worden los gelaten voor nog een schot en in full auto raakt de cut off lever niks aan en blijft hij door ratelen.
Oftewel voor alle drop ins en niet drop ins heb je inderdaad een werkende selector plate nodig.

De selector plate op de V3 gearboxes werkt per replica weer anders, ook zo handig. Bij de AK's wordt er gebruik gemaakt van een set bewegende onderdelen en een paar tandwielen die zorgen dat op basis van de fire selector de selector plate in de goeie positie staat. Bij de G36 is dit weer anders en denk meer in de richting van hoe een V2 M4 selector werkt.

Wordt alleen een hell om dat te bouwen want de AUG maakt zo te zien door middel van de 2-stage trigger van een systeem waarbij als je full auto schiet dat hij de standaard trigger contacts bijpassed en via een externe circuit full auto kan schieten, oftewel dat stukje ijzer aan de achterkant van je trigger en die soldeerpunten aan de rechterkant van je gearbox. Ik vraag me uberhaupt af of een drop in wel zou werken, maar jeffron heeft wel weergegeven hoe een externe mosfet of externe processing unit kan worden aangesloten:
Basis mosfet:
https://www.jefftron.net/upload/zapojeni_foto/micro_mosfet-connection_P90-AUG.png
Processing Mosfet
https://www.jefftron.net/upload/zapojeni_foto/connection_P90-AUG.png

PS: Hardware matig de full auto by passen is dan ook makkelijk, je hoeft alleen maar het extra stukje metaal te omzeilen in je circuit en je hebt een semi only replica. Oh en ik snap nu waarom de cut off lever in deze replica heel snel zal slijten op full auto.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Sadiek
Wat je ook kan proberen als dat past is het volgende.
Ik gebruik zelf in mij L85's een King kong burst 2 mosfet.

Deze hebben de instelling om op full auto tussen het eerste shot en de volgende shots een korte delay te geven, bijv 0.2 sec
Dus op full auto kan je daardoor met meer zekerheid enkele schoten geven.
Hou je de trigger in gedrukt heb je 1 schot dan heel kort een pauze en daarna full auto verder.

En zo duur zijn die mosfets volgens mij niet. Iets van 35 euro meen ik.
 
  • Leuk
Waarderingen: Sadiek
Tnx voor de info! Ik ga er eens verder mee rommelen