Verslag van Leonydas (Beginnende Airsofter)

Leonydas

Member
9 feb 2015
9
0
Trophies
1
30-01-2015

Nadat een indringer op 29-01-2015 in het NOS gebouw een paar minuten zendtijd eisten, was ik de volgende dag gelijk op het internet gaan surfen erover. En ik kwam  al snel op de website van Geenstijl, met de mededeling dat het 'wapen' die de indringer bij zich had een 'nep wapen' zou zijn. Het zou gaan om een airsoft replica. Er stond een link bij naar de website waar je deze replica kon aanschaffen. En ik dacht even kijken dan maar. Na een beetje rondgekeken te hebben op de website stond er tot mijn grote verbazing ‘FREE SHIPPING FROM € 99 TO BELGIUM & THE NETHERLANDS’. Dus ik dacht bij mezelf, hoe kan dit nou, airsoft is toch niet toegestaan in Nederland?

(Wat mij trouwens mateloos irriteerd, hoe die mensen daar op Geenstijl reageren op het artikel. Zonder enig research te hebben gedaan klakkeloos vertellen dat airsoft verboden is en blabla. En dat hun alles zo goed weten over de wet. Of dat het weer verboden moet zijn, omdat mensen niet het verschil zien tussen een echte en een replica. Een beetje vertrouwen in de volwassen airsofter, die de regels gewoon netjes opvolgt, is ver te zoeken bij deze mensen.)

Gelijk een nieuwe vester geopend en die sh*t gegoogled. En daar stond ik dan met een mond vol kwijl, het is al gereguleerd sinds 15 januari 2013. Heb ik onder een steen geleefd ofso, hoe kan ik dit niet geweten hebben. Het zal vast komen door al dat gamen, had geen interesse meer in andere hobby’s hehe.

08-02-2015

En daar ging ik dan het internet op, de wereld van airsoft in Nederland ging open voor mij. 

Ik kwam uit verschillende forums en ik zag hoe ontzettend populair het al is geworden.

Ik wist het meteen, dit gaat mijn nieuwe hobby/sport worden! Maar er zat een 'maar' aan, je moest eerst lid worden van het NABV om replica’s aan te schaffen. Ben meteen naar de website gegaan, en daar het een en ander gelezen. De regels waren geschreven in een Nederlands dat iets te hoog is voor mijn opleidingsniveau hehe. Dus maar even gegoogled voor een kleine samenvatting wat ik wel begreep.

Na wat enkele forums/website te hebben bezocht kwam ik uit op de ACN website. 

Wat mij aantrok waren al die leuke filmpjes die op Youtube staan. En hoe betrokken de leden van ACN zijn met andere bezoekers op het forum. Heb me om die reden dus aangemeld bij deze forum. En meteen wat vragen gesteld. Deze werden al snel beantwoord en wist meteen dat dit een goede forum was om meer te leren over airsoft. Het was tijd om een airsofter te worden.

17-02-2014

De betaling is gedaan en de procedure van mijn VOG is ingegaan. Volgens de mail kan het tot 4 weken duren. Geduld is een schone zaak, zal ik maar zeggen. Elke dag als ik de brievenbus hoor klepperen, een sprintje naar beneden trekken. Tot de dag van vandaag, tevergeefs.

In de tussentijd wat meer research gedaan. En een hoop vragen gesteld op dit forum. 

Ben al een stukken wijzer geworden en kan niet wachten om te beginnen. 

Bedankt iedereen die de tijd en moeite heeft genomen om mijn vragen te beantwoorden!

Wat ga ik dan in die tussentijd doen? Jazeker, alvast een lijstje maken met wat ik wil gaan aanschaffen. Heb in de tussentijd al een hele waslijst staan, en als alle papieren/pas in orde zijn, word het met 1 druk op de knop de gehele waslijst bestellen.

Ik heb al een hoop in mijn winkelmandje staan bij www.taiwangun.com en andere verschillende websites.

***Update 20-02-2015

Liep toevallig langs de dumbstore, en ik dacht even kijken of ze wat leuks hebben.

En toen zag ik een leuk heuptasje incl. bidon voor maar €9.95,-

2yvpdas.jpg

29qktgi.jpg

Ik dacht misschien kan het wel handig zijn, zodat ik geen camelbag hoef aan te schaffen voor drinken op het speelveld. En dat belast dan minder de schouders voor mij.

Misschien dat de bandjes ook als een soort van riem kan worden gebruikt voor een legholder. Maar dat moet ik nog even kijken.

De heuptas heeft aardig wat opslagruimte en leuke vakjes voor kleine dingetjes. Hij zit lekker om de heup, en zakt niet af, ook niet na het wild springen.

*** Dit verslag zal worden bijgewerkt na elk nieuwe vordering/update.***

Ik hoop dat jullie mijn verslag leuk zullen vinden. 

Voor vragen etc. kunnen jullie altijd een PM sturen of hieronder een berichtje achterlaten.

Tot binnenkort op het speelveld! 

Groetjes Leandro.

Hey Leandro ,

Dit is inderdaad een leuk verslag, Je VOG duurt gemiddeld 2 weken, hopelijk scheelt dat tervergeefs naar de brievenbus lopen.

Winkelwagentjes vullen om ze vervolgens weer leeg te gooien is een grote hobby van me, daar kan ik me lekker mee bezig houden.

En daar stond ik dan met een mond vol kwijl, het is al gereguleerd sinds 15 januari 2013. Heb ik onder een steen geleefd ofso, hoe kan ik dit niet geweten hebben.

Ik had dus precies hetzelfde! Ik heb zelfs vroeger nog de petitie getekend om het te legaliseren maar toen dat daadwerkelijk gebeurde heb ik het gemist. 

Mijn VOG is net gisteren richting de NABV gegaan. ik had het verzoek de 12e ingediend en de 19e lag hij al op de deurmat. :) Dus wie weet krijg je hem deze week al.  

Een kleine tip. Ga eerst eens een keer skirmen alvorens je al je gear aanschaft. Dan kom je er pas echt achter welke rol je wilt spelen. Ook merk je dan pas welk 'gear' jemist. Want geloof mij, een camelbag is juist handiger dan een canteenpouch. Skirm eerst een keer en schaf dan pas aan :)

Ik las in een amder topic dat je al een porto wilt aanschaffen. Die heb je echt nog niet nodig. Begin met een goede bril (heb je nu al geloof ik), dan de keuze voor mondbescherming al dan niet. Dan een leuke en goede starters AA, wat extra mags en dan pas ga je kijken waar je al jemags gaat laten (chestrig/plate carrier).

Een kleine tip. Ga eerst eens een keer skirmen alvorens je al je gear aanschaft. Dan kom je er pas echt achter welke rol je wilt spelen. Ook merk je dan pas welk 'gear' jemist. Want geloof mij, een camelbag is juist handiger dan een canteenpouch. Skirm eerst een keer en schaf dan pas aan :)

Ik las in een amder topic dat je al een porto wilt aanschaffen. Die heb je echt nog niet nodig. Begin met een goede bril (heb je nu al geloof ik), dan de keuze voor mondbescherming al dan niet. Dan een leuke en goede starters AA, wat extra mags en dan pas ga je kijken waar je al jemags gaat laten (chestrig/plate carrier).

Edit: een goede tip is de video die @Jan gemaakt heeft over een beginnende airsofter en de benodigheden/bijbehorende kosten.

Het is idd een goede tip om eerst even te ontdekken wat bij je past tijdens een skirm. Het is in het veld weer een heel andere beleving dan in een mooie shop of op het web!

Misschien blijkt dat je een sniper wilt zijn? 

Ik heb het al een paar keer gedaan in belgie, en een rifleman, gewoon lekker veel in beweging en tactisch te werk gaan is mijn ding.

Ik wil gewoon graag snel beginnen, en ik heb de video bekeken.

In mijn winkelmandje staan gewoon alle basis benodigheden die je het best kan hebben om te beginnen.

Komt wel goed, maar bedankt voor de tips jongens. Stel het op prijs!