vervangen fire selector plate specna arms v2 gb

Ruben Adriaensen

Well-Known Member
1 apr 2015
49
3
Trophies
3
hoi na he mollen van mijn fire selector plate van mijn sa-b02 heb ik nu de selector plate vervangen 


voor mensen doe willen weten hoe dit moet het gaat als volgt


 


1 demonteer de upper reciever door de 2 schroeven eruit te halen met hexkey en de bolt terug te trekken zodat niets beschadigd nu kan de reciever eraf   zorg dat je stock en handle hebt


2 demonteer de stock door de verstel knop omhoog te trekken en deze eraf te trekken hiernaa met de centrale schroef in de buis, de buis verwijderen (letop er zit een klein ringetje om de schroef en dan een grote schijf waar de stockbuis aan vast zit)


3 demonteer de bescherm klep van de electromotor in de pistol grip en haal de electromotor eruit letop de veer en de kabels die eraan zitten


4 demonteer de pistol grip met de twee schroeven binenin


5 verwijder de pin van de bolt release en verwijder de knop door deze eruit te trekken het kan zijn dat je via de magwell even moet kijken hoe dat het zit


6 verwijder de knop van de mag release let op de kleine schroef en de veer


7 verwijder de centrale pin in de body/gearbox


8 voor dat je de gearbox eruit haalt zorg ervoor dat de fire selector op semi staat zo dat deze niet je selector plate kapot trekt (letop in de filmpjes van de fabriek staat deze op full auto dit is niet slim omdat je selector plate dan meteen breekt als je uitschiet dit heb je niet als deze in semi auto staat


9 verwijder de gearbox door zacht met belijd eraan te trekken zodat deze een stukje naar voren komt en haal hem omhoog eruit


10 op dit punt kun je bijvoorbeeld onderhoud doen of je veer vervangen/wisselen


11 het losmaken van de selector plate heb ik gewoon gedaan door deze in het midde ban de lengte richting dus aan de kop met een schroevendraaier te buigen  hierdoor komt deze uit de voorste rail en kan hij eruit getrokken worden let op het veertje en haal deze er eerst uit let op dat deze niet buigt dan gaat deze er uit springen bij gebruik


bij monteren heel voorzichtig de nieuwe erin duwen eerst achteraan en dan vooraan onderin bij het erin duwen links boven zal waarschijnlijk een hoekje van +- 1 tot 2 mm breken dit had ik ook dit gaf mij geen problemen als nu de plate zit en vrij kan schuiven zal deze het weer doen


12 voor het terugmonteren even checken of het veertje van de selector goed terug zit en blijft zitten


13 terugmonteren in omgekeerde volgorde


 


als er behoefte is voor een evt foto album kan dit geregeld worden


hoop dat jullie hier iets aan hebben
 
evt schades zijn niet aan mij te wijten mocht er iets foutgaan dit is op eigen risico
 
ik weet niet of dit bij andere ook werkt maar is het uitzoeken waard