vervangen internals Ares WA2000

Avarus Lux

Active Member
3 feb 2016
29
6
Trophies
3
ok, momenteel bezit ik een WA2000 met wat mankementen, namelijk:

het is een ares...
het magazijn is ***, deze laad via de voorzijde en het bullpup design heeft geen nut hierdoor.
de bb's rollen meestal uit de barrel als je hem geladen hebt.
het is een bolt action rifle, en geen semi auto zoals het origineel.
tijdens de upgrade is de cilinder zodanig beschadigd dat je deze niet meer uit elkaar moet willen halen (schroefdraad, cilinderkop staat op springen) en hij gaat "moeizaam" doordat de cilinder niet helemaal lekker gaat (speling, had ie ervoor ook al, maar minder).

als de bb's er niet uit rollen schiet ie redelijk, niets speciaals daarintegen.
onderdelen van de cilinder, de hopup bucking en barrel zijn al vervangen, dit heeft helaas wel geholpen in de prestaties maar de bbs komen er steeds meer uit rollen dus er is iets fundamenteels fout.

nu heb ik jullie ideeën nodig wat betreft het eruit rotten van de originele internals en vervangen voor iets anders.

de hopup vervangen is niet te doen, dit is een of ander raar vierkant blok waar je niets mee kan.

zelf zat ik te denken om er de internals van een kleine aeg of gas pistol (non GBB) in te bouwen waarvan ik denk dat de pistol het meeste kans heeft qua ruimte, prijs, en stabiliteit in gebruik.
imho simpelweg de shell van een pistool verwijderen, magazijn aan/inbouwen in het ares dummy magazijn, trekker omlijden, de barrel door de originele hopup heen (geheel niet moeilijk, 2 brackets wegvijlen) en deze ipv de pistol barrel.
ofwel een pistol in een sniper, en er zijn pistols die 500fps schieten dus is ie nog te gebruiken ook.

aeg kan ook.... maar hier heb ik minder verstand van, behalve dan dat ik weet dat ik de motor nergens kwijt kan, magazijn en accu kunnen naast elkaar in de dummy magazijn als je een mp model magazijn hebt (small en dun) en een kleine fijne lipo (welke ik al heb voor de mg42 en UAR 501).

vastzetten van aeg internals lijkt mij moeilijker dan het framewerk van een pistol, maar goed, wat denken jullie, laat het me weten.

ps, verkoop van de WA2000 is geen optie of het moet +1000,- euries zijn :expressionless:
hij heeft genoeg gekost dus misbruikt/gebruikt zal die worden, imho daar heb ik hem voor.

airsoft__wa2000___cz_75__p1_3__by_avarus_lux-d9aa97v.jpg

EDIT:
bouw/schema- tekening van de WA2000:
http://www.aresairsoft.com/for%20web%20only/tech_pdf/exposeplan/sr-007_expose_plan.jpg

Bbs die er uit rollen ligt vaak aan het feit dat er helemaal geen hop up op de bb drukt.

Bij het doorladen laat de met de nozzle een bb onder de hop up die de vast klemt. Als je de trekker overhaalt word de bb door de luchtdruk onder de hop up weg geperst.
Als er dus geen hop up opstaat. Rolt de bb al weg voor de je de trekker overhaalt.

Dus of meer hop up er op of andere hop up installeren.
En ik geloof bijna niet dat je daar niks aan kan veranderen.

Jou manier van domweg lomp alles zelf gaan veranderen en doen en er zomaar een gas of eag van te maken lijkt mij nou niet het beste idee. Denk dat nieuwe cilinder en andere onderdelen + hop up goedkoper en beter zal zijn.

Twinfromhell;18912 zei:
Bbs die er uit rollen ligt vaak
...
goedkoper en beter zal zijn.

ik weet hoe een hopup werkt, en deze hopup die er in zit, werkt niet. heel mischien dat als ik mijn cilinder nozzle wat inkort dat de bb niet uit de bucking wordt gedrukt, maar ik geef hier weinig kans op.
een andere hopup installleren klinkt leuk maar is niet mogelijk tenzij je er een geheel ander systeem inplaatst, wat ik dus wil doen.

en geloof het maar, Ares is zo krom met dit model geweest, zie foto's en eerder geposte bouwschema.

tevens ik bewoord het mischien ontzettend lomp, maar de uitvoering gaat met precisie en met geduld.

de ares wa2000 staat nu niet als beste, zeg gerust, een van de slechtere, replicas op de markt. ze worden dan ook niet meer geproduceerd door ares zover ik weet. en de meeste mensen die er een hebben hebben hem of als muurdecoratie of omgebouwd.

P1060498.jpg

wa2000 hopup.

P1060475.jpg

hopup gemonteerd

P1060479.jpg

uit elkaar.

"Bbs die er uit rollen ligt vaak aan het feit dat er helemaal geen hop up op de bb drukt."

Dat is niet helemaal waar.
De nozzle drukt de bb tegen de bucking aan. De bb komt dan vast te zitten in de bucking lips.
Word dan afgeschoten door lucht uit de nozzle en komt vervolgens de bolling tegen (ongemodificeerde bucking) en krijgt daar backspin.

Sander;18918 zei:
...
De nozzle drukt de bb tegen de bucking aan. De bb komt dan vast te zitten in de bucking lips.
...

daarom denk ik dat mijn nozzle mischien iets te lang is, deze drukt hem te ver door.
ik had dit probleem zowel met de originele nozzle als de huidige, beide bijna identiek, nieuwe heeft alleen een afsluit rubber en net iets andere vorm (verschil in ribbeltje halverwege de nozzle) voor betere luchtafdichting.

is het "veilig" om de nozzle iets af te veilen om te kijken of dit helpt/werkt? of verlies ik dan afdichting en/of gaat ie misfeeden?

en anders, iedeeën voor andere internals?

Ik weet niet hoe makkelijk je aan een spare nozzle kan komen? Anders is het een poging waard om een mm van de nozzle af te veilen. Kan het ook zijn dat de hele assembly niet te ver naar voren kan?

Een complete rebuild zou ik persoonlijk zonde vinden. En dan ga ik niet eens uit van of het überhaupt mogelijk is. Maar dit is een vrij zeldzame replica die je niet veel ziet dus zou ik hem zo origineel as possible houden. Of verkopen aan een liefhebber die hem wel helemaal gaat fixen. Maar dat is echt puur mijn persoonlijke mening.

@Sander

de cilinder zoals ie nu is, moet hoe dan ook vervangen worden, dus de nozzle bijwerken is een poging waard, ik vroeg me alleen af of er andere problemen konden onstaan.
als het foutgaat klapt de cilinder toch wel uit elkaar, dat kan ieder moment gebeuren tijdens gebruik of aanpassing.

op de fotos kan je zien hoe het eruit ziet en in principe loopt het geheel vast tegen de hopup aan en kan het niet verder, hier zou geen probleem moeten zijn, vandaar dat de nozzle lengte bij mij op kwam.

een complete rebuild van internals is zoals ik eerder zei een van de meest gedane dingen met deze replicas naast aan de muur hangen.
mooiste voorbeeld is dit:
http://www.bingoairsoftworks.com/ares-walther-wa2000-polarstar-fusion-engine-conversion/
beetje jammer dat het hout en framewerk worden aangepast door stukken te verwijderen en er een externe airtank aan zit...

ik heb alleen niet de beschikking over een cnc bank of andere dure werkplaats apparatuur... dus zal andere dingen moeten bedenken.

de wa2000? ik ben een liefhebber... ik ga hem fixen en ik neem aan dat dit laatste geen belediging was :wink:
en zolang het uiterlijk hetzelfde blijft, maakt het mij niet uit wat er aan de binnenkant zit.

Hey ook groot fan van de WA-2000 hiero :smile:
Hoe is het afgelopen?

Ties;19908 zei:
Hoe is het afgelopen?

project is op dit moment on hold (financien), hoogstwaarschijnlijk breng ik deze eerdaags (volgende maand denk ik zo) naar het airsoftcenter te westervoort waar ik hem of laat repareren (ze hebben er al eerder gehad dus dit moet goed gaan) of ik laat er andere internals inzetten van de een of andere inhoudelijk passende AEG (passend maken), wordt alleen even rotzooien met het magazijn verder is er ruimte zat... in het ergste geval trek ik hem leeg en hang ik hem aan de muur. :tongue:

EDIT:
update, heb deze naar airsoftcenter gebracht en er zijn 2 mogelijke scenario's

1, hij wordt gerepareerd met het huidige VSR systeem, daarna afgesteld etc.

of

2, er komt een co2 gas systeem in wanneer dit haalbare kaart blijkt (kosten en interne ruimte) waarbij zo'n beetje alles wordt aangepast...

meer info in een paar weken, ze hebben het nogal druk... :trollface:

ik had tevens mijn agm mg42 gebracht, deze werkt nu prima met 340fps (+/-10) zonder verdere problemen (rubbers waren niet goed meer/oud & stug, hopup die niet hopte, veer zat niet lekker vast etc...).

Ties;19908 zei:
Hoe is het afgelopen?

ok, snelle update:
door recente persoonlijke ontwikkelingen, namelijk, ik heb de knoop doorgehakt of ik ga emigreren of niet, is hij alleen gerepareerd.

tevens gaat deze met alle andere airsoft equipment van mij de verkoop in.

ik zou willen dat ik hem kon houden maar helaas... emigratie is een bitch, heb wel alle vertrouwen dat alles goed gaat komen.

dus iemand anders zal moeten gaan experimenteren met deze replica... of hem in een vitrine zetten... dat bepaald de koper...

Het is dat het een ares is. En dat het een dure wall hanger is. Anders had ik hem direct van je overgenomen.

Sander;24221 zei:
Het is dat het een ares is. En dat het een dure wall hanger is. Anders had ik hem direct van je overgenomen.

voorlopig ben ik, of de ares nog niet weg, heb er tevens ook nog geen prijs voor bedacht en dit is ook nog iets waar ik goed over moet denken, te goedkoop en ik besteel mijzelf, te duur en ik raak hem niet kwijt....

maar je hebt gelijk, het is een dure wallhanger, tenzij ze de het probleem van bb's die eruit rollen gelijk hebben gefixed... je hebt ongeveer 65 schoten max per mag, je bent een sniper, heb een speedloader met 60 bbs ready en je hebt hem zo herladen... enige jammere is dat ie waarschijnlijk rond de 350 fps blijft, maar dat hoor ik wel wanneer ik hem ophaal.