Verwarring

Unicorn71

Well-Known Member
29 dec 2015
91
37
Trophies
4
Beste airsofters,

Fps is overrated, andere veer, andere barrel, de ene replika is de andere niet.........

Ik hoor/lees veel over het upgraden van je replika, hoe je verbeteringen kunt aanbrengen. Daarnaast lees ik b.v. ook dat een Tokyio Marui vsr10 relatief weinig 275 Fps heeft maar wel weer erg nauwkeurig is. De Well L96 blijkt dan een 475 Fps te hebben.

Hoe moet ik een goede keuze maken bij dit soort verschillen?

Wat doet dit voor zaken als afstand of nauwkeirigheid?

Mijn 1e reden van aanschaf zou zijn voor precisie schieten op een range of in de tuin en pas in een later stadium om mee te nemen naar een skirm.

Jullie waren gewaarschuwd dat er vragen zouden komen :)

Wat ik begrijp hebt je vragen over je eerste replica. De vsr en l96 zijn snipers en raad ik (en mogelijk vele andere ook) af om mee te beginnen. Je kan dan beter een assault nemen en zo ervaring op te doen. Tijdens de events kun je aan snipers vragen wat hij hebben als replica en wat ze ervoor aangepast hebben met welke precisie.

Helemaal eens met Toothpick, snipers zijn gaaf maar laat het alstublieft niet je eerste replica zijn. out of the box zijn ze vaak niet accuraat en dergelijke. Je zal ze dus al snel moeten upgraden. hier zijn dus weer kosten aan verbonden. daarbij als beginnend airsofter zou ik nog niet te veel gaan openschroeven tot je met meer ervaring hebt met replica's(of advies van andere snipers).

Begin lekker met een AEG assault replica, zo leer je het spel wat beter kennen, door alle skirms die je bezocht heb leer je ook de speelwijze van snipers etc. Mocht je dan later toch een sniper willen halen, heb je in ieder geval ook meteen een backup voor het geval je sniper kapot gaat of blijkt dat het speelveld niet geschikt is voor snipers(wat ook regelmatig is).

Succes met het uitzoeken van je replica en veel plezier met deze sport.

Gr Paul

Wat de heren boven me zeggen.

Maar om specifiek op je vraag in te gaan FPS is de snelheid waarmee de bb de loop verlaat dit word hoofdzakelijk gebruikt om een indicatie te krijgen van de kinetische energie van de bb.
b.v. een 0.20g bb die de loop met 350fps verlaat heeft ongeveer even veel kinetische energie als een 0.25g bb die met 313fps de loop verlaat, namelijk ongeveer 1.14 Joule.

Een snellere bb vliegt niet per definitie verder.
Airsoft heaven heeft hier wel wat intressante grafiekjes voor waar je dit aan kan aflezen: http://www.airsoft-heaven.nl/index.php/pellets.html

Afstand word hoofdzakelijk bepaald door je hop-up en de backspin die een bb hiervan krijgt.

Nauwkeurigheid komt hoofdzakelijk vanuit de loop i.c.m. het type bb dat je schiet.

Om hier een goed overwogen keuze tussen te maken is lastig, omdat een replica out of the box zeker niet de beste prestaties geeft die er mogelijk mee zijn.
Daarbij komt modden en upgraden om de hoek kijken.

baseer je keuze dus vooral op je persoonlijke voorkeur wat vind je mooi en wat wil je bereiken.
Ik heb zelf nu een DMR omdat dit een redelijke compromis is tussen een assault rifle en een sniper rifle ik kan hem dus full auto gebruiken en dus aardig mee draaien bij een skirm en de mogelijkheid om single shot ook aardige resultaten te behalen.
Nadeel van mijn DMR is wel dat het wapen bij CQB redelijk kansloos is omdat de replica bijna een meter lang is en dus niet echt om een hoekje te wurmen is.

Ik wilde zelf ook beginnen met een sniper maar na veel speur werk en youtube raden indd veel mensen het af om verschillende redenen. Hierdoor ben ik veder gaan kijken ga ik indd ook voor een assault maar over de FPS heb ik indd ook wat vraagtekens. wat mag nou wel wat mag nou niet. ik lees dat er voor verschillende events verschillende max fps zijn?

Nee zover bekend hanteren alle organisatoren voor (semi) automatische AA's en shotguns de 360 fps regel. Sommige staan daarnaast nog de dmr klasse toe tot 450 fps. Bolt action snipers mogen 500 fps schieten.

Echter mag een organisatie strengere eisen opleggen. Dit gebeurt vooral op CQB terreinen. Hier worden meestal DMR en Bolt action sniper niet toegelaten. De fps limiet blijft gewoon op 360 fps staan.

De wettelijke limiet is rond de 618 fps (voor als je in de tuin wilt plinken ofzo) komt je AA daarboven is hij verboden. Tevens zijn AA's die 8mm bb's verschieten ook verboden evenals alle granaten in welke vorm dan ook. Of het nou 40mm bb shower shells zijn of containers voor bb's of gas.

Dank voor de reacties, het afraden van een sniper als 1e replika kreeg ik ook al te horen via Bunker501. Het is echter niet mijn plan om te skirmen op dit moment. Eerst maar eens plezier beleven met targetpractise. Ik kan beschikken over maximaal 50 meter buiten. Vandaar dat een sniper hier een leuke keuze zou kunnen zijn naast de TM hi-capa 5.1 die er zeker gaat komen. Mocht ik in de toekomst zover zijn om met jullie de bossen in te gaan zal een assault replika ook zeker omhangen. Maar beter eerst info inwinnen dan in opwinding teveel uitgeven :)

Hm,gezien je laatste post heb ik misschien nog wel een tip voor je.
Ik heb sinds kort een M14 in bezit.
Dat is eigenlijk 2 in 1.
Je kan hem als assault gebruiken maar ook als sniper.
Het enige wat je dan dient te doen is de veer vervangen voor een sterkere.
Zo kan je thuis lekker op een target oefenen en als je eens met een skirm mee wilt doen dan de lichtere veer er weer in en je kan het veld ermee in.
Scheelt je in de kosten en je kan gelijk kijken of het sniperen wat voor je is zonder dat je achteraf met een replica sniper zit waar je eigenlijk wel weer vanaf wilt.

http://www.taiwangun.com/en/electric-air-soft-guns/cm-032-wooden-style-cm?from=also-bought&campaign-id=9

Is dit de moeite waard of is het prullenbakkenwerk?

Die heb ik net nieuw maar dan in het zoeoewart.
Kan je er weinig over vertellen want hij moet de eerste skirm nog mee gaan maken.
Maar de looks en de feeling vind ik grandioos.
Veel lekkerder dan een M4.
En de wegdraaiende bolt als je de grendel naar achteren haalt maakt mij lyrisch!
Verder vele details waar ik maar niet over uitgepraat raak zoals de safety,daar kan je gewoon een slotje doorheen halen en je hebt een trigger-slot.
En het mechanisme waarmee je hem,net als de real-steel,mee kan field-strippen is iets bijzonders.
Goeie keus!

http://imgur.com/gUJQXVp

Super, vind dat soort replica`s geweldig, blij dat je over dit type de mening kunt delen