Vfc g28

Action Hank

Well-Known Member
23 aug 2014
45
12
Trophies
3
Hey mensen het is al weer even geleden dat ik op het forum geweest ben..
Tot nu toe heb ik de tech stuff redelijk zelf kunnen fixen..maar deze g28 is driving me crazy..
Heb hem om te beginnen naar 445 fps gebracht ipv 390/400 fps
Fps varieerd max maar 4 fps per schot.
Dus dat is top.

Maar hij schiet naar boven onder links rechts af en toe zit er een schot tussen die binnen 20m met een pisboogje op de grond beland.
Wat ik geprobeerd heb.
Verschillende hopup rubbers
Verschillende Nubs
Nieuwe hopup unit
Andere barrels
R hop plus barrel van q tac
Bbs van .28 tot .36 van verschillende merken
Maar het blijf gewoon knudde..
Mijn zin om nog meer te proberen is nogal verdwenen..maar weet eerlijk gezegt ook niet meer waar ik het moet zoeken..
Wat zie ik over het hoofd

Gr rick

hoi rick

hmm effe zien
wat voor bbs gebruikje(merk)

hoe is de staat van de barrel eigenlijk isie schoon/inconsistentie etc
en wat is je huidige setup eigenlijk?

Heb gebruikt
G&g .33
Pro hit .32
Valken .30 en .36
Geen verschil
Ik snap dat er goede en minder goede bbs zijn maar deze afwijkingen..ik geloof niet dat daar aan zal liggen.
Barrels zijn schoon
Geen id welk merk loop die van de rhop set qtac is..ik vermoed madbull 6.03
Dan heb ik mn madbull 6.03 loop van mn f2000 geprobeerd (in mn hpa f2000 werkt die super)
En de standaard loop

hmm okay klopt
dan kom je denk ik uit op hop up kamer alignment/feeding issue uit
want hij is consistent met zn schoten

Heb je toevallig de nozzle vervangen voor een aftermarket nozzle?

Een misalignment van de gearbox tov de hopup/barrel vond ik een goede tip.
Heb eerst met een zaklamp in de barrel gekeken en kon zien dat de nozle mooi in het midden vd hopup zit.
Vervolgens heb ik de barrel met hopup uit de replica gehaald en en de upper weer op de lower geplaatst.
Toen een barrel zonder hopup via de voorkant in de replica geschoven.
Ook deze kwam mooi recht voor de nozle uit.
Ik denk dat ik een misalignment dus ook kan uitsluiten...toch?

zit tie echt goed stevig tegen je (gedeelte met wat de energie levert)?
word bij aegs gedaan met een mini rubbertje om de loop. dit moet er echt goed tegen zitten

als ie goed stevig zit zit je goed
hoe doet hij het op lagere fps btw?

De hopup word goed aangedrukt door een veer..
Toen hij nog rond de 400 schoot was het probleem er ook al.

okay dan zit je daar goed sorry
dan kom je uit bij een berucht gebied en dat is vfc en hun gas meganisme
dan zou ik eerder zeggen dat de druk/energie niet gelijk matig op dezelfde plek consequent komt bij het balletje maar de hoeveel heid energie is wel constant

okay dan zit je daar goed sorry
dan kom je uit bij een berucht gebied en dat is vfc en hun gas meganisme
dan zou ik eerder zeggen dat de druk/energie niet gelijk matig op dezelfde plek consequent komt bij het balletje maar de hoeveel heid energie is wel constant

Echter is dit volgens mij een AEG. Lijkt me onlogisch, heb eerder het gevoel dat de hop up niet consistent is, wat weer raar is gezien de vele dingen die zijn geprobeerd. Een veertje die de hop up in de GB drukt is niet super consistent, de meeste plaatsen O-ringen over de barrel zodat de hop up vast tegen de GB zit.

Helemaal juist rebel..je gaat door voor de wasmachine ;)
Had misschien even moeten vermelden dat het om de aeg gaat..sorry

Ik vind dit een eigenaardig probleem gezien je al zoveel hebt geprobeerd en consistent hetzelfde probleem. Inconsistente range zou je contribueren aan inconsistente hop de grote afwijking (en mogelijk ook de af en toe pis boog) misschien aan de inner barrel die niet goed stabiel zit in de outer barrel en dus te veel play heeft. Anders zou ik het ook niet zo kunnen bedenken.

Wellicht nog iets simpels om te proberen idd..
Oring aan de voorkant de loop om de loop te fixeren in de outerbarrel.
En de ring om de hopup tegen de gb aan te drukken.
Thanks guys voor het mee denken..
Ik laat weten hoe het gelopen is

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: chris93
wat je ook nog kan doen is teflon tape om de barrel wikkelen in een candy cane style zodat de barrel ook niet kan worden beïnvloed worden door enige vibraties.

Gewoon als een spiraal langs de barrel oftewel als je barrel wit zou zijn dan leg je de rode strepen erover met de teflon tape, weet niet hoe ik het anders moet uitleggen. Zo ongeveer maar dan met teflon tape:
maxresdefault.jpg