VFC HK416 probleem/ upgrade

vanTilburg

Member
30 aug 2018
13
0
Trophies
1
Goedendag heren,

Sinds kort heb ik een VFC HK416 aeg, welke sinds de downgrade (uitgevoerd door de verkopende partij) allemaal vage symptonen heeft. Eerst erg veel last gehad van blokkeren en scheve schoten, onder garantie een nieuwe hop up unit erin.. en nu weer erg veel dubbel feeden. In 1 volle cycles komen er 2 bbs uit. Hier heb ik getest met het binnenwerk van een ander (hop up unit + barrel) en het probleem was verholpen.

Gezien ik geen zin heb om alles voor inmiddels alweer een vierde keer naar de winkel te sturen, wil ik zelf aan de slag gaan. De hop up unit zelf is goed, waarom ik verwacht dat een andere bucking en nub waarschijnlijk de oplossing zal zijn en verder ook 'veel' verbetering zullen brengen op het gebied van range en precisie. De vraag is alleen: welke combinatie? Ik heb een promotheus purple setje gekocht, maar deze is rekt helaas te ver uit/ is te lang en past dus standaard niet mooi. (ook met olie er tussen). Welke andere combies werken ook uitstekend en zouden waarschijnlijk wel passen/ minder problemen geven met dubbel feeden en een veel strakker resultaat geven. Wat ik belangrijk vind is afstand/ zuiver schieten en vooral precisie.

Ik hoor het graag!

Even voorstellen wordt wel geapprecieerd, bijzonder dat een prommy purple niet past, lengte kan je meestal nog wel aanpassen door het wat korter te maken maar als hij te dik is houdt het op. Ik zou kijken naar een maple leaf setje of als je al een flat nub hebt naar een G&G green welke je dan aanpast voor een flat hop. de 2 bbs met 1 cycle komt inderdaad door het feit dat de bucking feed lips te zwak zijn en de bbs zonder weerstand de barrel in kunnen rollen.

Bedankt voor de reactie! Ik zal mijzelf dit weekend in de sectie voorstellen plaatsen. Ik heb zojuist de Maple Leaf Macron 60 en de bijbehorende Delayer Omega Nub besteld. Ik heb toevallig gister alles uit elkaar gehaald, gepoetst en weer in elkaar gezet.. en heb vooralsnog geen dubbele feeds gehad. Maar toch, een upgrade is nooit slecht. Welicht nog meer tips nu ik toch bezig ben?

Alvast bedankt!

Modify flathop buckig nemen.
Nub zit hier ook direct bij.
Weet niet met welk gewicht bb's je speelt??
Voor boven de 0.25 raad ik de zwarte aan, tot 0.25 de grijze.
Gebruik hem zelf ook in een custom build en functioneert geweldig

Modify flathop buckig nemen.
Nub zit hier ook direct bij.
Weet niet met welk gewicht bb's je speelt??
Voor boven de 0.25 raad ik de zwarte aan, tot 0.25 de grijze.
Gebruik hem zelf ook in een custom build en functioneert geweldig

Ik heb toevallig al een Maple Leaf setje besteld. Welke verschillen verwacht je tussen beide?

Verschillen??
Dunno.
Gebruik alleen Maple Leaf in mijn side arms

Ik zou kijken naar een maple leaf setje of als je al een flat nub hebt naar een G&G green welke je dan aanpast voor een flat hop.

Inmiddels zit het setje (maple leaf bucking + concave nub) er in. Hij schiet super strak, maar ik heb veelte veel hop up.. ook op zijn laagst. Wat lijkt jullie het best? Purple bucking met concave nub of een maple leaf met normale ronde nub?

Het viel me overigens al op dat de verdikking van de maple leaf een scheurtje had.

Hij schiet strak maar te veel hop, dat lijkt me niet een logische redenering? welke gewicht schiet je? Dat kan je doen, maar je kan ook het oplossen door wat te modden.

Welk gewicht BB schiet je??
Als range niet inboet, misschien een optie om met zwaardere bb's te gaan schieten??
Dit komt je accuratie bij een beetje wind wel ten goede komen.

Mvg Roy AKA Smitty

Inmiddels zit het setje (maple leaf bucking + concave nub) er in. Hij schiet super strak, maar ik heb veelte veel hop up.. ook op zijn laagst. Wat lijkt jullie het best? Purple bucking met concave nub of een maple leaf met normale ronde nub?

Het viel me overigens al op dat de verdikking van de maple leaf een scheurtje had.

Zwaardere ballen zijn niet de oplossing. Heb nu de maple leaf bucking met normale hub. Scheelt iets, maar toch moet de hopup helemaal.open staan en nog vliegt hij te ver omhoog. Wat kan ik verder gaan modificeren? Heb dat nog niet eerder gedaan.

Bijzonder, maar kan goed komen door de stock hop up van de nieuwe VFC modellen. Er zijn wel manieren maar dan zul je de hop up arm moeten gaan modificeren.

Zijn er andere mogelijkheden behalve modificeren? Ik ervaar de Maple Leaf als beste bucking, maar ook met een normale hub vliegt alles gewoon te hoog. Heb nu een modify flat hop besteld, maar verwacht hier ook te veel hop.

Laatst bewerkt:
Modify flat zal eerder te weinig geven dan te veel.
Doordat er geen voor gevormd nokje in zit kan bij een minimale afstelling dus eigenlijk niets te ver doordrukken.

Wat twin zegt ja, de maple leaf heeft nog steeds een nokje, flat hop bucking niet. Ik probeerde de oplossing te geven met zo weinig mogelijk kosten, maar goed een werkelijke flat hop kan natuurlijk ook.

Qua kosten zit ik al op 40eu en het is nog niks haha. Ik krijg woensdag de bucking binnen, ik ben benieuwd!