Vog aanvraag

• Onderwerp starter Onderwerp starter PvE
  • Startdatum Startdatum

PvE

New Member
12 apr 2018
3
2
Trophies
2
Goedendag,

Deze sport spreekt mij zeer aan aangezien ik in het verleden ook regelmatig op paintball velden te vinden was.
Nou heb ik mij 5 jaar geleden laten verleiden tot het plegen van een geweldmisdrijf helaas.
Nu ben ik veel aan het zoeken voor wat de terugkijk termijn is maar kan nergens die van airsoft vinden,
zie de normale variant van 4 jaar en bij schiet vereniging van 8 jaar maar helaas niet airsoft specifiek. Iemand die me uit de brand kan helpen met beantwoorden van deze vraag.
Spendeer liever geld op een veld dan aan de bureaucratische molen genaamd Nederland

Mvg
Piet

Een maatje van een collega van me die is 5 jaar geleden opgepakt met een zakmes.
Dat was verboden wapen bezit ondanks dat hij hem toevallig nog bij had van een avondje vissen de dag ervoor.
Zijn vog is geweigerd.

Volgens mij is de airsoft vog hetzelfde als vog voor schietvereniging, het is namelijk een vog voor schietsport.

• Leuk
Waarderingen: Toothpick
Een maatje van een collega van me die is 5 jaar geleden opgepakt met een zakmes.
Dat was verboden wapen bezit ondanks dat hij hem toevallig nog bij had van een avondje vissen de dag ervoor.
Zijn vog is geweigerd.

Crap toevallig in een veiligheidsrisicogebied? Aangezien een zakmes in principe wel maghttps://www.vraaghetdepolitie.nl/wapens/messen/mag-ik-een-zakmes-hebben.html... draag zelf meestal een multitool (laat em wel thuis met uitgaan enzo) maar zou zonde zijn als bij controle een multitool aanleiding zou zijn tot het weigeren van een vog

Ja het was in de stad. Had hem nog in zijn zak zitten.
Er was een dief die aan zijn beschrijving voldeed dus werd hij gefouilleerd en kwam dat mesje naar boven.

Ik heb een email gestuurd met de vraag wat de terugkijk termijn is voor de vog naar justis.nl die de vog afgeven. Om er zo een eenduidig antwoord hopelijk op te krijgen misschien ook handig voor je vriend, ergste geval hoeft die nog 3 jaar te wachten van uitgaande op 5 jaar geleden is en ze 8 jaar hanteren wat ik niet hoop. Wel jammer voor mij want was voor mijn arrestatie in bezit van erkenning cat4 wapens.

Arrestatie , cat 4 wapens , geweldmisdrijf uhm wat zal ik zeggen .:(

my 2-cents

nog los van het feit dat ik geen VOG glazen bol heb - en dus niet verder zal speculeren - lees ik de posts eigenlijk eerder als
- arrestatie ivm geweld misdrijf
- tevens in het bezit van erkenning cat4

wat dus niet hetzelfde is als een misdrijf dmv cat4 items...

• Leuk
Waarderingen: Toothpick
@PvE zoals eerder aangegeven is de VOG voor airsoft het type VOG-schietsport. Dus zul je aan de zelfde criteria getoetst worden als voor een vuwa Als daar een verjaringstermijn van 8 jaar voor staat betekend het dat je geen VOG kunt krijgen tot die tijd.

kun je dan niet airsoften? jawel dat kan wel.
1) een vriend/mede airsofter die wel NABV heeft koopt voor jou het type airsoft apparaat dat je wilt(jij betaald hem de kosten). Deze komt bij hem thuis in zijn opslag te liggen en hij/zij neemt hem voor je mee naar events en terug. Op het event ben jij zijn introduce (hij meld je van te voren aan). De rest van de uitrusting mag je vrij bezitten en heb je dus thuis.

2) je gaat bij een organisatie spelen die huurkits heeft en leent alles van hun.

optie 1 en 2 kun je maximaal 6x per jaar doen. Ik weet niet of er handhaving is op het aantal keer dat een persoon mee doet maar waag het er maar niet op.
Zo kun je de sport beoeffenen zonder dat je nog 3 jaar moet wachten.

Arrestatie , cat 4 wapens , geweldmisdrijf uhm wat zal ik zeggen .:(

Hij was voor zijn arrestatie in bezit van cat4 wapens. Dat staat los van het geweldsmisdrijf.

Een geweldsmisdrijf kun je al snel krijgen.
Stel je loopt naar je auto en ziet een junk met een schroevendraaier in je slot poken.
Jij slaat de junk tegen de vlakte. Junk doet aangifte en jij hangt.
In een discotheek pakt een vreemde jouw vriendin bij haar geslachtsdeel, jij ziet dat en geeft hem een tik. Geheel terecht zou je zeggen. Die knakker doet aangifte wederom hang jij.
Iemand pleurt opzettelijk jouw fiets van de dijk, jij geeft hem een corrigerende tik hoppppaaaaa je raad het al.
En zo zijn er tal van situaties waarbij je zeer snel een gewelds delict op je naam krijgt.
Dus graag eerst het hele verhaal weten alvorens je oordeelt.

Hey ho Sander ik oordeel niet en laat mijn mening nu juist buiten dit verhaal , het is wel een optelsommetje verder is het niet aan mij .

Robin

Ook voor deze VOG aanvragen wordt het specifieke screeningsprofiel 85 lidmaatschap schietvereniging gehanteerd.
De terugkijktermijn is dan ook 8 jaren.
Meer informatie over de relevante feiten ten aanzien van deze VOG aanvraag, kunt u vinden in het bijgevoegde document.

Is wat ik retour heb gekregen
Omtrend mijn erkening cat4 wapens, dit was dat ik cat4 wapens ( toendestijds paintball wapens verkocht, rechtsmatig )
Stond los van het geweldsmisdrijf, bij mij was dit geweldmisdrijf helaas wel gegrond had dit dan ook niet ontkent

En toothpick thnx voor die info, maar ik ken mijzelf. Persoonlijk zou ik liever gaan voor een sniper omdat ik al wat ouder ben en niet zo snel meer loop/ren en een rotte knie helpt daar ook niet aan mee. Kruisband problemen.
Om dan honderden euro`s te spenderen voor goede gear en maar 6 keer per jaar te kunnen spelen, kans voor mij is dan groot dat ik regels ga proberen te buigen, en ik wil deze sport liever niet in een kwaad daglicht zetten op geen enkele mannier. In mijn geval zou ik dan liever die 3 jaar afwachten, wat gaan werken conditie wijs en misschien nog laten opereren

• Leuk
Waarderingen: Toothpick en Kevinvr