Vog verklaring

mircoapperlo

New Member
8 jul 2016
3
0
Trophies
1
Geachte heren, ik probeer een start te maken aan airsoft. Hiervoor was het balangrijk dat ik mijn VOG verklaring aanvraag. Nu weet ik dat ik een jaar of 2/3 aangehouden ben voor wildplassen. Hier heb ik een boete van 140 euro voor gehad. Nu niet denken dat hij het hele terrein straks gaat urineren, maar ik vroeg me af of dit mij zou hinderen in het aanvragen van een VOG verklaring?

Alvast vriendelijk bedankt voor de reacties,

Mirco Apperlo

Dit zou het verkrijgen van de VOG niet moeten verhinderen. Wildplassen is gelukkig niet ernstig.

Ik plas nooit wild. Vind het veel te veel moeite om daarna weer het hele toilet schoon te moeten maken :wink:

Maar @Jorst heeft gelijk. Da's een overtreding en komt niet op een strafblad te staan. Dus @mircoapperlo, gewoon aanvragen!

Overtredingen (wildplassen, te hard rijden (30+), foutief parkeren) staan een VOG niet in de weg. Misdrijven (moord, geweldpleging, inbraak, verduistering) daarintegen wel. Het moet dus prima lukken, al zou het een paar dagen langer kunnen duren.

En zolang je niet urineert op het airsoft terrein zul je ook niet gehinderd worden NADAT je je VOG eenmaal hebt :D

Hartstikke bedankt. Ook direct te zien hoe behulpzaam de community is. Vriendelijk bedankt iedereen voor de reacties.

Hahahah aangehouden voor wildplassen? Denk dat je bedoeld staande gehouden voor wildplassen. Anyway, zal geen geen gevolgen hebben voor je VOG

Tenzij je wild plast uit de auto.. Dan kan je wel aangehouden worden :P

Ik zie de fout in mijn formulering, en verdien deze schande. Echter heb ik nog nooit uit een bewegende auto geplast. Dus natuurlijk werd ik staande gehouden. Hoelang duurde de Vog aanvraag bij jullie ongeveer...wanneer jullie hem ontvingen.

De eerste keer dat ik hem aangevraagd had duurde het ongeveer anderhalve week. De tweede keer 3 dagen. Het hangt er denk ik vanaf hoe druk het daar is.

Mijn Vog was aangevraagd op Maandag en donderdag binnen, opgestuurd naar NAVB en vrijdag kreeg ik een mailtje dat de vrijdag erna mijn pas opgestuurd werd. die vervolgens een dag later (zaterdag) door mijn deur viel.

Als ik mijn, door ouderdom aangetaste, geheugen nog enigszins gestart krijg kom ik ook op ongeveer 1,5 week voor mijn eerste aanvraag (VoG nodig voor airsoft als je al een jaarlijkse screening hebt als real steel sportschutter; effing belachelijk). Ben (ook) nog een noob, dus nog geen "verlenging" hoeven aanvragen.

Oei, in dat geval hoop ik dat het niet al te lang meer voor mij duurt. Ik kan eigenlijk niet wachten. Zijn er veel oud militaire Airsofters? Sinds ik uit de landmacht ben moest ik toch ergens anders mijn kik vandaan krijgen.

Yup hier oud marine man. Maar ben eigenlijk met airsoft begonnen omdat real steel schieten me begon te vervelen :wink: