Volledige Gearbox upgrade

NielsHoffland

Well-Known Member
27 jul 2017
1.148
490
Trophies
23
Hey iedereen!

Ik ben van plan om mijn Specna arms gearbox helemaal te upgraden zodat hij zo constant mogelijk is en in combinatie met een R-Hop misschien als DMR zo kunnen doorgaan. Ik vraag mij af of het zin heeft om de volgende onderdelen te vervangen als ze nog gewoon werken:

-Tapped Plate
-Selector plate
-AR latch
-Cutt off lever

En hoe werkt het met het vervangen van je sector, omdat daar een magneetje op zit. Moet die magneet afgesteld zijn met een ander onderdeel? Zoals de tapped plate of iets anders. Kan je die gewoon losmaken en vast plakken? Of zit die er al op?

Alvast bedankt! En andere tips zijn altijd welkom!
 
- Nee*
- Nee
- Nee
- Nee*
*zolang ze hun functie goed doen dan niet, een cut off lever slijt alleen dus als je burst gaat krijgen dan wordt het tijd om die te vervangen.

De sector gear heeft alleen een magneet in de ARES EFCS gearboxes vanwege de manier waarop daar semi is geregeld.
 
  • Leuk
Waarderingen: NielsHoffland
- Nee*
- Nee
- Nee
- Nee*
*zolang ze hun functie goed doen dan niet, een cut off lever slijt alleen dus als je burst gaat krijgen dan wordt het tijd om die te vervangen.

De sector gear heeft alleen een magneet in de ARES EFCS gearboxes vanwege de manier waarop daar semi is geregeld.

Een van de problemen van de gearbox momenteel is dat hij in Single full auto schiet wanneer de trigger een klein stukje word ingedrukt. Ik dacht daarbij zelf aan de Tapped plate of Cuttoff lever, maar ik moet nog naar de GB kijken.. Ik krijg de buttstock er niet af, dus ik ben aan het wachten op een schroevendraaier die lang genoeg is.
 
Tappet plate heeft daar niks mee te maken, het enigste wat deze doet is zorgen dat de bb feed en dat de lucht achter de bb komt en niet op andere plekken, hier doelde ik ook op met zolang ze hun functie maar goed uitvoeren.
Cut off lever kan, maar het kan ook zijn dat de trigger trolley is gesleten. Cut off lever kan ook gewoon te strak zijn vast gedraaid waardoor hij niet snel genoeg kan bewegen en dus korte burst schiet, maar als hij consistent full auto schiet in semi op een korte pull, zou ik eens kijken naar de trigger trolley die is mogelijk dat versleten en wordt niet meer goed vast gegrepen.
 
  • Leuk
Waarderingen: NielsHoffland
Tappet plate heeft daar niks mee te maken, het enigste wat deze doet is zorgen dat de bb feed en dat de lucht achter de bb komt en niet op andere plekken, hier doelde ik ook op met zolang ze hun functie maar goed uitvoeren.
Cut off lever kan, maar het kan ook zijn dat de trigger trolley is gesleten. Cut off lever kan ook gewoon te strak zijn vast gedraaid waardoor hij niet snel genoeg kan bewegen en dus korte burst schiet, maar als hij consistent full auto schiet in semi op een korte pull, zou ik eens kijken naar de trigger trolley die is mogelijk dat versleten en wordt niet meer goed vast gegrepen.

Thx voor de tip! Ga ik daar naar kijken, deze was op mijn Galaxy Mp5 ook versleten en vervangen. Koste gelukkig maar iets van 7 euro.. Ik bedoelde niet de Tapped plate maar de Selector plate.. even door elkaar gehaald :) Maar dan ga ik een trigger trolley bestellen.

Heb jij enig idee hoe ze het in het nederlands noemen? Trigger trolley geeft weinig resultaat op de nederlandse sites :p

Wat nog even handig is om ook te vermelden is dat hij wel semi schiet als ik de hele trigger overhaal. Hij gaat alleen op Full auto wanneer ik de trigger een klein stukje overhaal en daar hou.
 
Selector plate zou kunnen maar onwaarschijnlijk, zou je buiten de body kunnen testen door hem zelf te manipuleren, zijn ook wel wat fixes voor, maar ik gok zo dat dit het niet zal zijn.

Ja met dat verhaal gok ik dat de trigger trolley gesleten is, dit is onderdeel van je trigger contacts, daar moet je op zoeken je krijgt dan een geheel ding, maar je kunt alleen de trolley zelf wel overzetten, alleen dus even kijken of alles goed werkt. Wat je ook kan proberen en het beste als eerste, is de trigger contacts wat meer naar buiten te buigen, kan zijn dat die te dichtbij staan en dus te vroeg contact maken met de trigger trolley en je daardoor niet ver genoeg bent voor de cut off lever om de trigger trolley te disengagen.
 
  • Leuk
Waarderingen: NielsHoffland
Selector plate zou kunnen maar onwaarschijnlijk, zou je buiten de body kunnen testen door hem zelf te manipuleren, zijn ook wel wat fixes voor, maar ik gok zo dat dit het niet zal zijn.

Ja met dat verhaal gok ik dat de trigger trolley gesleten is, dit is onderdeel van je trigger contacts, daar moet je op zoeken je krijgt dan een geheel ding, maar je kunt alleen de trolley zelf wel overzetten, alleen dus even kijken of alles goed werkt. Wat je ook kan proberen en het beste als eerste, is de trigger contacts wat meer naar buiten te buigen, kan zijn dat die te dichtbij staan en dus te vroeg contact maken met de trigger trolley en je daardoor niet ver genoeg bent voor de cut off lever om de trigger trolley te disengagen.

Thx voor de info! Wanneer ik mijn schroevendraaier binnen heb om de buffertube eraf te halen ga ik ermee aan de slag :)

met dat buigen bedoel je de 2 connectie punten naar de accu van elkaar af duwen? Of bedoel je een ander punt? :p

Of meteen een Mosfet inzetten Kan ook helpen :p

En ik heb deze gevonden: https://www.qtac.nl/airsoft-parts/switches-en-mosfet/bedrading/11897-switch-v2 Lekker goedkoop :)
 
Ik bedoel de 2 stukjes metaal van je trigger contact en dan niet het geheel buigen maar op een punt in de buurt van je trigger trolley:
shsv2switchnew.jpg

De 2 stukjes metaal links.
 
  • Leuk
Waarderingen: NielsHoffland
Ik bedoel de 2 stukjes metaal van je trigger contact en dan niet het geheel buigen maar op een punt in de buurt van je trigger trolley:
shsv2switchnew.jpg

De 2 stukjes metaal links.

Yup, die bedoelde ik ook :) Daar worden toch de + en - op gesoldeerd? Of ben ik nu in de war o_O
 
dus ik ben aan het wachten op een schroevendraaier die lang genoeg is.

Die ken ik, daarvoor heb ik bij de Gamma (notabene) zo'n verstelbare set uit zo'n 2,50-5,00-12,00€ grabbelbak gevist. Heb de kruiskopschroef meteen vervangen door een inbusschroef, werd gék van dat ding op zn plek terug krijgen. Daarvoor had ik iets van 3 bithoudertjes aan elkaar gezet om in de buffertube te komen, was een beetje wobbly. :p
 
Die ken ik, daarvoor heb ik bij de Gamma (notabene) zo'n verstelbare set uit zo'n 2,50-5,00-12,00€ grabbelbak gevist. Heb de kruiskopschroef meteen vervangen door een inbusschroef, werd gék van dat ding op zn plek terug krijgen. Daarvoor had ik iets van 3 bithoudertjes aan elkaar gezet om in de buffertube te komen, was een beetje wobbly. :p

Haha, lekkere maat die buffertube :p Heb het nu opgelost door een lange bit half in een bithouder te doen. En dan kom ik er net bij, alleen bij de kleinste foute beweging valt hij eruit.... Achja het werkt redelijk :p
 
Hornbach. :D
Daar waar je nog schroefjes per stuk zelf mag pakken en in een zakkie mag doen...en wegen.