Volledige high-performance AEG bouwen uit losse onderdelen

David

Well-Known Member
Trophies
4
Hoi!

Ondanks dat ik mijn eerste AEG eigenlijk net weer in elkaar heb zitten na bijna een half jaar klieren begint het eigenlijk na twee keer spelen direct weer te kriebelen. Er moet alweer van alles anders en het moet vooral ook allemaal weer beter.
Nu kwam een maatje van mij met het idee om gewoon 'wat' losse onderdelen te kopen omdat ik een heleboel al dubbel heb door het upgraden van de eerste. Dan kan ik de hippe onderdelen in de nieuwe stoppen en de oude gebruiken als uitleen replica voor als er mensen als intro meewillen. Aangezien ik dat wel een bijzonder goed idee vond wou ik dat wel gewoon gaan doen.

Echter ben ik nog niet zó ervaren dat ik dat ook wel even allemaal uit m'n duim zuig wou ik hier even controleren wat mensen ervan denken, dit ook in verband met mogelijke compatibiliteitsproblemen.

Het idee is om een replica te bouwen rond gebruikersvriendelijkheid (intern & extern) en stilte. Het realisme kan wat mij betreft even op pauze, daar zit voor mij persoonlijk minder waarde in.
Ik heb momenteel een E&C/SA (13,5" GRY model) en ik wil hem eigenlijk in ieder geval korter, lichter, stiller en fijner om in te knutselen. Zodoende kwam ik de volgende lijst:

  • Polymer upper en lower (G&G schijnt een goede set te verkopen?)
  • 13:1 gears (mogelijk ZCI als dat wat is?)
  • R-Hop (valt genoeg over te vinden op dit forum geloof ik)
  • Retro Arms CNC split gearbox (8mm)
  • EZO bearings
  • Kortere barrel (prometheus?)
  • BTC Spectre Mk2 of een Gate Titan?
  • AOE corrigeren met sorbos

Waar ik nog niet helemaal over uit ben is:
  • De cilinder grootte die zou moeten passen bij een barrel die in een 7" handguard gaat.
  • De G&G polymer set heb ik online nog niet kunnen vinden behalve op hun Aziatische site.
  • Een polymer outer barrel, maar dat kan waarschijnlijk ook wel prima ander materiaal zijn.
  • Polymer handguard
De rest van de inhoud van de gearbox heb ik ongeveer wel dubbel en verwacht daar ook niet echt problemen mee. Echter, als iemand zin heeft om mee te denken of andere ideeën heeft sta ik daar erg voor open!
 
Je bent meestal goedkoper qua externals uit door een replica te kopen die zo goed als perfect is naar wat je wilt. Daarbij bespaar je vaak dan ook een hoop op de kleine onderdelen welke je dan niet meer hoeft te vervangen.

- Sorbo is meh, relaxeert te langzaam en werkt minder in hoge RPS setups.
- SHS en vergeet niet te short stroken afhankelijk van de setup.
- Let op je volume van je cylinder
- R-hop is prima, let er op dat het er op youtube vaak makkelijk uitziet. Het is niet zo moeilijk als men soms doet geloven maar het is vaak ook niet zo even gedaan.
- Als je een split GB wil kan je beter gewoon ICS gaan. Die shells kunnen net zoveel aan en bespaart je een hoop geld. Kijk naar hun peleador lijn, plastic body en rail en split GB.
 
Je kan beter je AOE corrigeren door 1/1,5 teeth weg dremelen.
Je kan denk beter een gehele raider kopen i.p.v. een hele andere upper/lower en dan alles overbouwen en aanpassen voor de kortere inner barrel.
Ik ben zelf echt geen voorstander van polymer body's. Ik heb nu een wolverine mtw en die heeft een van de beste body's/ dan niet de beste voor een airsoft replica. En weegt 50gram meer dan een raider.
Maar dan heb je wel hpa en ik weet niet of je dat wilt?!
 
Aoe corrigeren is tanden weghalen en de piston naar achteren halen middels spacers. Niks mis met een plastic body, kan vaak net zoveel hebben als niet meer, echter alu is niet veel zwaarder in veel gevallen. Also denk dat er toch echt nog wel betere externals zijn qua body als de mtw.
 
Je bent meestal goedkoper qua externals uit door een replica te kopen die zo goed als perfect is naar wat je wilt. Daarbij bespaar je vaak dan ook een hoop op de kleine onderdelen welke je dan niet meer hoeft te vervangen.

- Sorbo is meh, relaxeert te langzaam en werkt minder in hoge RPS setups.
- SHS en vergeet niet te short stroken afhankelijk van de setup.
- Let op je volume van je cylinder
- R-hop is prima, let er op dat het er op youtube vaak makkelijk uitziet. Het is niet zo moeilijk als men soms doet geloven maar het is vaak ook niet zo even gedaan.
- Als je een split GB wil kan je beter gewoon ICS gaan. Die shells kunnen net zoveel aan en bespaart je een hoop geld. Kijk naar hun peleador lijn, plastic body en rail en split GB.

Die Peleador is lang geen gek idee eigenlijk. Vind CNC mooi spul maar zo makkelijk als je die ICS openmaakt lijkt me ook heel wat waard. En het kan inderdaad vaak niet uit om losse onderdelen te kopen, dat ben ik met je eens. Volgens mij ga ik dit dan ook maar doen, had het gisteren al gelezen en vind het na een nachtje slapen nog steeds wel een goed idee.

  • Sorbo nog steeds niet leuk als het niet per se een hoge RPS set up wordt? Heb nu een 11.1 in m'n E&C en het tempo waar de BB's er daar uitkomen hoef ik echt niet te evenaren, dan blijf ik bijvullen.
  • SHS gears over ZCI gears? In die populaire airsoft teching groep hebben ze het over een loterij met die gears
  • Cylinder ga ik even onderzoeken
  • R-hop heb ik zoveel van jou voorbij zien komen dat kán geen probleem worden. Die cutting jig was jou ook wel bevallen toch?
En dan zoek ik nu eigenlijk nog een 7" handguard voor de peleador aangezien ze geen korte versie hebben, ideeën?
 
Je kan beter je AOE corrigeren door 1/1,5 teeth weg dremelen.
Je kan denk beter een gehele raider kopen i.p.v. een hele andere upper/lower en dan alles overbouwen en aanpassen voor de kortere inner barrel.
Ik ben zelf echt geen voorstander van polymer body's. Ik heb nu een wolverine mtw en die heeft een van de beste body's/ dan niet de beste voor een airsoft replica. En weegt 50gram meer dan een raider.
Maar dan heb je wel hpa en ik weet niet of je dat wilt?!

Die MTW heb ik wel gezien, maar een HPA slang staat me niet aan en met een stock tank zit je tegen de €1000 aan, dat wordt me nog een beetje te gortig. Misschien voor in de toekomst!
 
Aoe corrigeren is tanden weghalen en de piston naar achteren halen middels spacers. Niks mis met een plastic body, kan vaak net zoveel hebben als niet meer, echter alu is niet veel zwaarder in veel gevallen. Also denk dat er toch echt nog wel betere externals zijn qua body als de mtw.
Ik heb ook nooit gezegd dat aoe correctie iets met plastic body te maken heeft.
Over mtw kan ik een goeie discussie houden maar is hier niet t gepaste topic voor.
Maar als je toch de upper en lower verandert. Plus de lengte rail, kan je in mijn optiek beter een andere buks halen.
Want hoeveel was je voor zo'n set kwijt? Poly upper en lower?
 
Ik heb ook nooit gezegd dat aoe correctie iets met plastic body te maken heeft.
Over mtw kan ik een goeie discussie houden maar is hier niet t gepaste topic voor.
Maar als je toch de upper en lower verandert. Plus de lengte rail, kan je in mijn optiek beter een andere buks halen.
Want hoeveel was je voor zo'n set kwijt? Poly upper en lower?

Uhm cool, maar ik heb zeg dat ook niet. Ik geef alleen aan AOE corrigeren is niet alleen je piston aanpassen.
Als ik mijn maat met een MTW hoor dat het net zo licht als een CM en het sneller krast als zijn specna's of VFC's dan zegt dat al genoeg voor mij. Nee MTW is echt niet de superior in hun externals.
Wederom dit heb ik ook al aangegeven eerder, een hele replica is goedkoper dan alles apart.
 
Uhm cool, maar ik heb zeg dat ook niet. Ik geef alleen aan AOE corrigeren is niet alleen je piston aanpassen.
Als ik mijn maat met een MTW hoor dat het net zo licht als een CM en het sneller krast als zijn specna's of VFC's dan zegt dat al genoeg voor mij. Nee MTW is echt niet de superior in hun externals.
Wederom dit heb ik ook al aangegeven eerder, een hele replica is goedkoper dan alles apart.
Over die body en aoe correctie las ik verkeerd sorry.
Krassen van een mtw heb ik geen last van.
Alles krast als je t laat vallen maar van normaal gebruik heb ik geen krassen.
Dat licht gewicht vindt ik juist heerlijk.
 
Ik heb ook nooit gezegd dat aoe correctie iets met plastic body te maken heeft.
Over mtw kan ik een goeie discussie houden maar is hier niet t gepaste topic voor.
Maar als je toch de upper en lower verandert. Plus de lengte rail, kan je in mijn optiek beter een andere buks halen.
Want hoeveel was je voor zo'n set kwijt? Poly upper en lower?

De set van G&G was ik nog niet op het spoor, dus heb ook niet echt een prijsindicatie daarvoor. Maar alleen de RA geabox + die set is waarschijnlijk al bijna genoeg om die Peleador te kopen, vandaar ook dat ik denk dat dat dan toch the way to go is.

Echter is wat je zegt ook waar, beetje jammer dat ze niet nog een kortere versie hebben van die replica. Zit nu te neuzen naar degelijke 7" handguards en bijpassende outer barrels.
 
Over die body en aoe correctie las ik verkeerd sorry.
Krassen van een mtw heb ik geen last van.
Alles krast als je t laat vallen maar van normaal gebruik heb ik geen krassen.
Dat licht gewicht vindt ik juist heerlijk.

Laten vallen heb ik het niet over gehad. Ik zeg je MTW maakt echt niet de beste body's ter wereld.

De set van G&G was ik nog niet op het spoor, dus heb ook niet echt een prijsindicatie daarvoor. Maar alleen de RA geabox + die set is waarschijnlijk al bijna genoeg om die Peleador te kopen, vandaar ook dat ik denk dat dat dan toch the way to go is.

Echter is wat je zegt ook waar, beetje jammer dat ze niet nog een kortere versie hebben van die replica. Zit nu te neuzen naar degelijke 7" handguards en bijpassende outer barrels.

Kijk eens bij de externals op unit13, ze verkopen de meeste artikelen van ICS en ook outer barrels, maar de korte versie van de peleador is toch ook kort genoeg. Als je werkelijk zo kort wil dan is misschien een ARP het beste en dan de split maar voor lief nemen.
 
Kijk eens bij de externals op unit13, ze verkopen de meeste artikelen van ICS en ook outer barrels, maar de korte versie van de peleador is toch ook kort genoeg. Als je werkelijk zo kort wil dan is misschien een ARP het beste en dan de split maar voor lief nemen.

Peleador is besteld, ik moet het ook gewoon even zien eerst geloof ik. En anders zag ik dat je op Aliexpress prima goedkope handguards kan krijgen en dan kan ik dat altijd nog doen. Ergens een outer barrel op de kop tikken en klaar.
 
Terug
Bovenaan