Voor dat ik een NABV pas aanvraag...

Roelof

Member
19 jul 2014
13
0
Trophies
1
[font=Arial, Verdana]Hallo iedereen,[/font]
Mijn naam is Roelof, ik ben 25 jaar oud en ik kom uit Groningen.
Ik ben al zeer bekend met paintball, maar ik wil een stap hoger. Ik kan echt niet wachten om airsoft te spelen! 
I[font=Arial, Verdana]k zit nu dus al 2 maanden te piekeren om airsoft te beoefenen en heb veel research gedaan, maar ik zit met heel veel vragen en ik loopt ergens tegenaan. [/font]

Ik loop een beetje tegen deze obstakels aan:
- Ik ken niemand die de sport beoefend- Ik heb geen auto- Wijnig airsoft locaties rondom Groningen naar mijn kennis
Misschien dat jullie een tof team kennen rond Groningen? Want ik wil graag betrokken zijn met anderen als dit mijn nieuwe hobby word. Het is tenslotte een echte team sport en het is handig qua vervoer.
Veder heb ik natuurlijk talloze vragen:
- Is het verstandig om een GBB rifle te kopen? Ik vind terugslag echt veel meer voldoening geeft. En ik hoor wel eens dat het niet verstandig om om GBB te kopen door de temperatuur in Nederland.- Is GGB snel leeg en ga je daar last van krijgen? loop je er vaak tegen aan dat GBB mags toch wel kleiner zijn dan AEG mags??- Zijn gas mags altijd zo duur?- Wat is jullie mening over: http://www.redwolfairsoft.com/redwolf/airsoft/Gas_Pistols_SMGs_Umarex_Umarex_HK416_D14_5RS_GBB_Rifle.htm- Welke BB's passen het beste bij de HK416 D en die het meest accuraat schieten?- Zou het verstandig om een miracle barrel te kopen voor de HK416 D?- Wat draag je onder je camo broek/shirt?- Is het verstandig om direct een pistool replica bij te kopen?- Wat voor tassen gebruiken jullie om al je gear te vervoeren?- Hoe reizen jullie naar een skirm?- Mag je volgens de wet een replica vervoeren via het openbaar vervoer? Het lijkt mij een beetje vreemd om met een gunbag in de trein te gaan zitten- als je niet precies weet wat een hop-up is, is het dan moeilijk om zelf alle interne componenten aan te passen van een replica?

Ik hoop dat jullie mij een beetje advies kunnen geven. Heel erg bedankt alvast!
Groeten Roelof

Hey Molok welkom op het forum , het zijn inderdaad een beste hoop vragen.Ik zal mijn best doen om er een paar te beantwoorden.Ik kom uit hoorn dus over teams in groningen en of die reqruiten heb ik zo 1 2 3 geen info.Er is een veld wat vlakbij groningen ligt namelijk in Gasselte (outpost delta/ Kingstown) dat is een voormalig landal greenparks met huisjes en woodland omgeving.
- Een Gbb word als beginner inderdaad afgeraden mede doordat het onderhoud net wat meer vergt dan een AEG. In de winter zal je FPS inderdaad instorten en in de zomer heb je weer kans dat je te hard schiet.- een GBB is na 2 a 3 mags toch echt wel leeg (als je het al haalt) hou er rekening mee dat je een fles gas mee neemt het veld in.-Gas Mags zijn inderdaad een stuk duurder dan gewone mags.-Qua bb's gebruik ik altijd Xtreme precision .25 , die hebben gewoon goede prijs kwaliteit verhouding. binnenkort ga ik wel testen met .28 of .30 kijken hoe dat gaat.-miracle barrel geen idee?-onder mijn broek draag ik een onderbroek anders schuren mijn ballen tegen de broek :P verder draag ik niks onder mijn camo, ja een camo t-shirt om het zweet beter af te voeren.-of het verstandig is om direct een side arm erbij te kopen weet ik niet , ik heb er pas na 1 jaar spelen een bij gekocht. ik denk dat het een voorkeur is. ik heb eerst 2 mains gekocht voordat ik aan een side arm begon.-ik gebruik een gunbag voor mijn AA's en voor mijn gear gewoon een weekend tas.- ik reis met de auto naar een skirm , maar er zijn ook teamleden die met het OV gaan.- volgens de wet mag je een AA gewoon meenemen in het OV. mits het maar in een afgesloten tas /koffer is. dat hoeft niet volgens de wet met een slot maar het is wel aan te raden.en je dient de kortste route te nemen, dus niet eerst naar maastricht als je in lelystad een skirm hebt :P-Als je niet weet wat een hop-up is dan zou ik een AA niet uitelkaar halen (laat staan een gearbox bij aeg) maar eerst wat research doen. 
Zooo das een beste lap text, maar hopelijk kun je er wat mee.

<font face="Arial, Verdana" size="2">Ik kende ook niemand die de sport beoefende en geheel tegen mijn persoonlijkheid in ben ik met ACN meegegaan nadat ik hier op het forum belandde. Uiteraard beviel dit prima en ondertussen wil ik niet meer zonder ACN-ers skirmen!</font><font face="Arial, Verdana" size="2">
</font><font face="Arial, Verdana" size="2">Er zijn waarschijnlijk genoeg spelers rondom Groningen maar dat zal wel specifiek gezocht moeten worden. Openbaar vervoer is ook een mogelijkheid. Zolang je niet in je camo gaat lopen :-).</font><font face="Arial, Verdana" size="2">
</font><font face="Arial, Verdana" size="2">Zelf heb ik alleen AEG's. Puur vanwege het gemak. Je hoeft geen gasfles mee te nemen, magazijnen zijn goedkoper en beginners vriendelijker. Uiteraard zoals Sander al zegt, hebben AEG's vrijwel geen last van het weer.</font><font face="Arial, Verdana" size="2">
</font><font face="Arial, Verdana" size="2">Mijn eerste AEG was een VFC/Umarex HK417D. Wat een fantastisch apparaat! Daardoor ben ik meteen fan geworden van Umarex waardoor mijn pistol (green gas) eveneens een Umarex is geworden. De kwaliteit is simpelweg fantastisch en ik heb nog geen apparaat gezien dat ook maar in de buurt komt van de bouwkwaliteit van deze Umarex. Dit heeft ook een nadeel.. de Bolt die ik daarna kocht lijkt erg gammel te zijn. Maar dit is meer de verhouding tussen de twee dan dat hij echt gammel is.</font><font face="Arial, Verdana" size="2">
</font><font face="Arial, Verdana" size="2">Voor BB's kan ik maar één merk adviseren. Dezelfde als Sander. Xtreme Precision. Mijn HK417D had problemen met feeden. Uiteindelijk bleek dit gewoon aan de BB's te liggen! Omdat er een precision barrel in zat kwamen de andere BB's niet lekker de barrel in waardoor ze vast bleven hangen. Eenmaal geswitched naar Xtreme Precision (0.25g) had ik geen problemen meer!</font><font face="Arial, Verdana" size="2">
</font><font face="Arial, Verdana" size="2">Onder mijn camo draag ik uiteraard ondergoed (zowel boven als onder) en verder niks. Echter in de winter heb ik goedkoop thermo-ondergoed gekocht en dat werkt fantastisch. Al moet je er voor zorgen dat je in de winter geen natte kleding draagt.</font><font face="Arial, Verdana" size="2">
</font><font face="Arial, Verdana" size="2">Na ongeveer 6-9 maanden heb ik een pistol gekocht omdat ik het leuk vond en ik had één momentje waarbij het erg handig was geweest. Sinds ik hem heb gebruik ik hem weinig. Al is het soms leuk om een rush te doen en dan richt een pistol toch wat makkelijker dan een 3,5kg wegend apparaat.</font><font face="Arial, Verdana" size="2">
</font><font face="Arial, Verdana" size="2">Mijn gear vervoer ik in de grootste weekend tas dat ik kon vinden. Uiteindelijk blijkt deze nog te klein dus ik ben nog het zoeken naar alternatieven. Al zal dat waarschijnlijk ook een weekendtas varian worden. Wellicht met wieltjes.</font><font face="Arial, Verdana" size="2">Mijn apparaten vervoer ik in een wapentas. Ik heb ook een wapenkoffer gekocht maar deze is net te groot om comfortabel in mijn auto te plaatsen. Straks met een andere auto zal deze waarschijnlijk helemaal niet passen. Wel ideaal om thuis in op te slaan!</font><font face="Arial, Verdana" size="2">
</font><font face="Arial, Verdana" size="2">Ik ga altijd met de auto naar een skirm. Dit vind ik het fijnste.</font><font face="Arial, Verdana" size="2">
</font><font face="Arial, Verdana" size="2">Als je de internals wilt leren kennen dan adviseer ik je een goedkoop apparaat te kopen en hier mee aan de slag te gaan. Ik deed dat bij mijn €480 kostende HK417D en als hij daarna niet meer werkt dan kun je jezelf voor de kop slaan. Niet doen dus! Echter heb ik daarvoor veel kennis terug gekregen.</font><font face="Arial, Verdana" size="2">
</font><font face="Arial, Verdana" size="2">Succes!</font>

Je mag inderdaad gewoon het OV in met je replica, mits deze netjes in een afgesloten 'iets' zit. Ik ga zelf regelmatig met de trein naar teamleden om vervolgens de volgende dag mee te rijden. Ik heb dan een zwarte guncase met daar op een slot.
Een sidearm heb je niet direct nodig. Veel van onze leden hebben er een of meerdere, maar vaak gebruik je hem niet. Dit komt ook doordat er in Nederland vooral woodland tereinen zijn, en minder CQB.

Super bedankt voor alle info @Evin , @Roland en @Sander! Jullie hebben allemaal super nuttige info gegeven, en heel wat twijfels weg genomen.
Ik denk dat ik idd de verstandige keuze moet nemen om gewoon een AEG replica te kopen om mee te beginnen. En in de toekomst misschien wel een GBB.
Ik heb dan direct weer vragen over het AEG systeem, en nog wat vragen achter af. Ja sorry, ik ben gewoon super enthousiast en nieuwsgierig haha.
- Ik hoor vaak mensen zeggen dat de standaard accu/batterij die je bij een replica krijgt niet altijd goed zijn. Klopt dat? En wat is verstandig om dan wel aan te schaffen?- Ik hoor ook vaak dat mensen zeggen dat het slim is om een andere oplader te kopen. Is dat nodig?- Wat is de beste camo om in nederland te gebruiken? Digital woodland: http://www.militaryuniformsupply.com/files/products/w/woodland-digital-bandana-27-x-27.jpgof: http://www.hessenantique.com/v/vspfiles/photos/S10601021-2.jpgZelf denk ik digital woodland. Al mijn extra's zoals handschoenen en tactical vest worden allemaal olive/OD green, misschien heeft dat nog effect?

Bij de meeste replica's krijg je geen accu's. Een speciale oplader is wel nodig. Vanwege de aparte aansluiting. Daarnaast is het handig om een NiMH/LiPo lader te kopen. Ik vond NiMH goed om mee te beginnen maar die accu's zijn duurder dan de LIPo variant waardoor ik uiteindelijk voor LiPo ben gegaan. Daar is dus een speciale lader voor nodig. Maar daar kunnen andere mensen je beter over adviseren.

De beste camo is Dutch DPM. Dat is de Nederlandse camo die natuurlijk het best werkt in Nederland. En het is vrij goedkoop ook!

Imo, alles wat niet in dezelfde camo is, steekt af. Hierdoor wordt er een patroon zichtbaar waardoor je makkelijker waarneembaar bent. Maar ik vind dat camo een vrij kleine rol speelt in het geheel. Met name omdat je meestal rond de 50 meter van elkaar zult zitten voordat je ook maar iets kunt doen.

Mijn vest is OD. Puur omdat ik het dan kan combineren met andere typen camo zonder alles opnieuw te kopen en elke keer mee te slepen.

!Hit @Roland niet schelden Roland de beste camo is natuurlijk US Woodland zoals het korps mariniers ook gebruikt :P hahahaha 
maar mijn voorkeur gaat uit naar LiPo omdat zoals roland aangeeft bij de meeste AA's geen accus worden geleverd en LiPo's goedkoper zijn.als er accus worden mee geleverd zijn het meestal NiMh's welke ook wel goed zijn alleen de lader die er meestal bij zit is bagger. dat zijn simpele wall chargers.Mijn voorkeur gaat uit naar een smart/balance charger.check deze link daar staat alles beschreven : http://www.airsoftclubnederland.nl/airsoft-accus-en-laders-aegs-en-aeps/