Vraag aan (JG) AUG replica bezitters

Sadiek

Well-Known Member
22 jul 2016
509
392
Trophies
22
Zoals de titel aangeeft heb even een vraag aan degene welke een AUG replica bezitten en evt. specifiek eentje van JG.

Ik ben dus bezig met mijn AUG build en nu zit ik met een kleinigheidje waarbij ik niet zeker weet hoe dit origineel zou moeten zitten. Het gaat over de "pin" waarmee de upper met de lower vergrendeld/ontgrendeld wordt. Voor mijn gevoel hoort hier iets van een veer-plaatje onder te zitten welke helpt bij het op de juiste plek houden van de pin.

Ik heb het idee dat die bij mij stukjes mist dan wel niet origineel is. Als ik bijv. kijk naar de saftety knop dan zit daar een groter veerplaatje onder.

Dus nu is mijn vraag. Kan iemand eens bij zijn of haar AUG kijken hoe dit zit en daar een foto van maken voor mij?
Graag ook even erbij vermelden om welk merk replica het gaat, al denk ik dat daar niet veel verschil in zal zitten onderling.

Alvast bedankt.

Ik heb zelf niet zo'n ding, dus kan je niet helpen.

Verder neem ik aan dat je Youtube al hebt afgespeurd.

Misschien iemand anders met een JG AUG?

• Leuk
Waarderingen: Sadiek
Ik heb even een paar foto's van mijn Tokyo Marui Aug gemaakt. Volgens mij zitten ze allemaal hetzelfde in elkaar.

De grote pin is van de upper-lower bevestiging, de kleine van de selectorpin. Bij beide pinnen moet een veerplaatje zitten. Hopelijk kun je hier wat mee.
20170226_124003.jpg
20170226_124140.jpg

• Leuk
Gezien zijn vraag in de titel is hij daar volgens mij ook naar op zoek :confused:.
Zou je denken? Lees m'n post nog eens, mss begrijp je hem dan wel.

Mijn post is bedoeld om te laten weten dat er dus mensen zijn post lezen en bereid zijn te helpen, gelijk een bump te geven en andere forumleden met zo'n replica te triggeren te reageren. Wat iig deels gelukt is. (K)

• Leuk
Top, tnx @Rick191 dat zit er op het veerplaatje van de bodypin na inderdaad hetzelfde uit als wat ik heb. Heb jij toevallig de handleiding van de TM, en staat daar toevallig zo'n exploded view in met wellicht iets van een onderdeelnummer? Dan kan ik daar op zoeken.

En anders word het denk toch zelf wat fabriceren.

Zou je denken? Lees m'n post nog eens, mss begrijp je hem dan wel.

Mijn post is bedoeld om te laten weten dat er dus mensen zijn post lezen en bereid zijn te helpen, gelijk een bump te geven en andere forumleden met zo'n replica te triggeren te reageren. Wat iig deels gelukt is. (K)

Uhm nee, want je stelt dezelfde vraag als die al is gesteld. Een bump geven snap ik wel en heeft ook gewerkt, verder ga ik er niet op in vanwege off topic.

Dit zijn de enige 2 pagina's die in de manual iets met de onderdelen te maken hebben.

De 2 pinnen worden aangeduid als ST-17 en ST-18. Ik spreek geen Japans, dus ik kan je niet verder helpen :p

20170226_140528.jpg
20170226_140336.jpg

• Leuk