Vraag met betrekking tot Topcom 9500

Nick_Visser

New Member
29 jun 2015
2
0
Trophies
1
Goedemorgen mede airsofters,

Ik ben mij aan het orienteren op het kopen van een portofoon voor de skirms.

Mijn eerste keuze is de Topcom 9500 airsoft edition. Ik zie veel mede airsofters met deze porto rondlopen in combinatie met een headset of security oortje.

Nu zie ik dat er bij verschillende webshops een Topcom porto wordt aangeboden met een speciale PTT die door 101inc is ontwikkeld.

Nu heb ik met diverse shops contact gehad en ik blijf met 1 onderwerp zitten waar ik niet echt een helder antwoord op krijg.

Wat ik wil is de speciale 101inc PTT gebruiken in combinatie met een security oortje zonder PTT (listen only). De bedoeling is dat ik het security oortje op die PTT aansluit en op deze manier kan terugpraten. Reden dat ik de PTT van 101inc wil gebruiken is het formaat van de knop. Het standaard security oortje wat erbij zit heeft een kleine PTT knop en ik ben bang dat deze erg lastig te bedienen is, zeker als je handschoenen aan hebt.

Ik heb inmiddels ook contact met de leverancier van die listen only security headset (http://www.portofoonheadsets.nl/accessoires-35mm-listen-only-oortje.html) en deze geeft aan dat het wellicht gaat werken als de 101inc PTT een 3,5 mm jack heeft.

Ik weet dat er andere headsets werken met de 101 inc PTT zoals Z-tactical of Bowman, maar ik ben niet van de grote headsets.

Mijn vraag is of jullie ervaring hebben met de standaard PTT van het security oortje van de Topcom; is deze lastig te bedienen met je handschoenen aan?

Andere vraag is of er mensen zijn die ervaring hebben met de 101inc PTT en weten of deze een 3,5 mm jack aansluiting heeft en wellicht weten of dit gaat werken, wellicht dat er mensen op het forum zijn die ook een security oortje aan de 101inc PTT hebben hangen?

Mochten jullie andere tips hebben, met betrekking tot porto's, dan zijn deze uiteraard ook welkom :)

Ik hoop dat mijn "dilemma" duidelijk is.

Als ik jou was zou ik ff doorsparen en mijn geld investeren in een betere porto.(midland/kenwood)

De topcom staat er om bekend dat er vrij weinig accesoires voor te krijgen zijn.

101inc staat er overigens om bekend om crapshit te laten maken in china (you get what you pay) en vermoedelijk heeft die PTT binnen 3 skirms een kable breuk als hij al niet defect uit de doos komt.
Persoonlijk heb ik alleen slechte ervaring met 101inc.

Over de kleine ptt , Ik heb zelf zo'n ptt gehad alleen dan voor kenwood en die heeft het 6 skirms uitgehouden. Ik had overigens geen moeite om hem te bedienen ook niet met handschoenen.

Alleen zijn de draadjes zo dun dat ook hier snel een kabelbreuk zal ontstaan. 

Sander,

Bedankt voor je antwoord.

Ik heb net de Midland G9 mimetic gevonden in camo kleuren.

Ik lees inderdaad dat Midland makkelijker omgaat met accessoires  en qua kwaliteit een stuk beter is.

Qua prijs vindt ik em ook nog wel meevallen. Scheelt ongeveer 15 euro met de Topcom.

Ik ga er nog even goed over nadenken.

Thanks anyway

Je kan beter iets meer uitgeven en voor motorola of kenwood gaan.Kenwood waren we heel goed over te spreken,maar vanwege de dunne en lange antenne heeft di ehet maar een jaar volgehouden.De motorola xtn 446 is gewoon bombestendig.heb er hier nog 4 liggen.