Vraag oog bescherming

Ik zou sowieso heel ver weg blijven van mesh goggles. Ze zijn een stuk minder veilig dan een normale bril, met bijvoorbeeld kans op stukjes coating die loslaten en in je oog terecht komen.
 
Maar volgens mij mag het wel.
Goggles werkte bij mij niet. Beslaan de hele tijd. Nu heb ik een normale bril en dat werkt prima!
 
Als alleen de coating het probleem zou zijn, dan is het een kwestie van goed schuren....
 
Ik zoek echt iets wat niet meer beslaat.
Verschillende brillen en goggles geprobeerd. Ingesmeerd met anti-fog coatings, maar het blijft een drama.

Het enige wat niet beslaat is de mesh of een goed ventilatie systeem...
 
Officieel hoor je een gecertificeerde bril te dragen die aan <font color="#800000">CE EN166 </font> veiligheidsnormen voldoen.
Mesh brillen hebben nooit deze certificaten dus mogen officeel NIET.
Helaas worden deze brillen vaak wel toegestaan en zelf door Marshalls zelf gebruikt.
Dit komt omdat de regelgevin niet heel duidelijk is.
Het is niet alleen de coating die het gevaar veroorzaakt.
Op korte afstand kunnen bb`s uit een spatten en door je mesh heen komen met alle gevolgen van dien.
3 reden om GEEN mesh bril aan te schaffen.
1 JE EIGEN VEILIGHEID/ GEZONDHEID. Neem geen onnodig risico je hebt maar 1 paar ogen.
2 HET MAG OFFICEEL NIET. Dit door het ontbreken van de juiste certificaten.
3 Je kan geweigerd worden op een locatie, al zal dit niet snel gebeuren.
 
De regelgeving is heel duidelijk erin.In het veiligheidsreglement van de NABV Artikel 3 paragraaf 1 staat duidelijk dat het niet toegestaan is een meshbril te dragen mits er een gecertificeerde bril onderzit die aan EN166 voldoet.
Dus mocht je oog eruit vallen omdat je een meshbril draagt kun je gewoon nergens aanspraak op maken , het kan zelfs zo zijn dat je verzekering niet uitkeert omdat je je niet aan de regels hebt gehouden.
 
Dus met een aparte EN166 veiligheidsbril onder de mesh zou wel weer kunnen?
Ik startte de vraag allen maar omdat mijn normale bril onder mijn goggles ook beslaat, soort van mist met groot licht aan.

Heeft iemand misschien een schema om een mini ventilatortje te bouwen?
En waar zijn deze te krijgen. Ik heb toch echt het internet al afgezocht.
 
Ik gebruik zelf een SwissEye Raptor icm zo'n adapter voor de glazen op sterkte. 
Heb zelf nog niet meegemaakt dat de glazen zijn beslagen.

Maar een veiligheidsbril onder een mesh mag wel, maar maakt de mesh eigenlijk een beetje overbodig imo. 
Wat heb je nu dan?
 
google eens op micro ventilator.een schema is niet zo moeilijk men neme een zwarte draad en een rode (of welke kleur je wil) die soldeer je aan een batterij houder vervolgens zoek je een schakelaar en daar soldeer je de draden aan. vanuit daar ga je naar de ventilator.
 
@TheTimminator: Momenteel de  Tactical Goggle GX1000 mijn normalebril kan er onder gedragen worden.

<span style="" id="MentionsLookupHolder1407228660241">Met een veiligheidsbril onder de mesh bedoelde ik een geslepen EN166 bril, dus zoiets als jij onder je SwissEye draagt maar dan met pootjes..

Misschien dan maar toch over op iets als de SwissEye met inzet.
</span>
 
Dus met een aparte EN166 veiligheidsbril onder de mesh zou wel weer kunnen?
Ik startte de vraag allen maar omdat mijn normale bril onder mijn goggles ook beslaat, soort van mist met groot licht aan.

Heeft iemand misschien een schema om een mini ventilatortje te bouwen?
En waar zijn deze te krijgen. Ik heb toch echt het internet al afgezocht.



+ 3 / 9 / 12 V wat je voor handen hebt 
+ <font color="#ff0000">----------------------------------------
                                                   |
                                                   |</font>
                                                     /                schakelaar
                                                    /
                                                   |
                                                   |
                                                   |
                                                   X            verbruiker / ventilator  (let even op de specs ivm Voltage)
                                                   |
                                                   |
-------------------------------------------
-


Dat is alles wat je nodig hebt :D
Mijn bril beslaat af en toe ook, dus wil zelf ook nog een keer zoiets hebben. Maar moeilijk is het niet :) Zeker niet als ik in de elektronica werk en alles op de zaak voor handen heb ;)  Alleen de fans moet ik even zoeken.
 
Voor goggles die niet echt foggen kijk eens naar de Smith Optics LoPro (ca. €120) of naar de Boogie Regulator (ca. €40).
Ik heb de boogie en die bevalt tot nu toe zeer goed!
 
Er is een bril verkrijgbaar met een ingebouwde ventilator .
De ESS Profile Turbofan
Staat een filmpje over op YouTube
 
UUh, €150 euro voor die bril :O  .....  Ik koop wel twee fans voor €20 en monteer ze er zelf wel in ;)
Schakelaar voor aan/ uit. En inderdaad een (regelbare) weerstand er tussen, zodat je ogen niet droog blazen als het extreem vochtig weer is. Anders alleen aanzetten als het nodig is. Ben van de week vrij, dus volgende week even op de zaak bestellen. En dan hoop ik ze volgende week(end) al in te kunnen bouwen. Ik zal jullie wel even op de hoogte houden
 
Ik heb een Bollé Tactical X500 Goggles Double glazed en die beslaat ook niet.
Zelf draag ik tegenwoordig gewoon contactlenzen met een Revision Sawfly
 
En zo veel mogelijk blijven bewegen, dan stroomt er lucht langs je bril