Hey dankjewel ik zal eens kijken naar de veer vervangen in dat geval is het handig mijn eigen chronograaf te halen zeker?Hoi,
Kleine correctie: we hebben het hier over airsoft replica's. Niet wapens.
In veel landen om ons heen wordt er nog met FPS gemeten, waarbij een 0,20 g BB door een FPS meter wordt geschoten. De limiet is dan in de meeste landen 360 FPS en dit was vroeger ook zo in Nederland.
Voor Nederland zijn er echter extra regels bij gekomen, waardoor we nu in Joule meten en 0.30g BB's gebruiken.
Theoretisch was het destijds de bedoeling dat replica's die 360 FPS schoten, ook door de keuring met 0.30g BB's zouden moeten komen, maar dit verschilt wel heel erg per replica.
Mocht je een replica hebben die per opgave ongeveer 340FPS (of lager) schiet met een 0,20g BB, dan zul je altijd door de Joule meting moeten kunnen komen in Nederland. Er zijn online ook wel wat calculators waarmee je snel kan uitrekenen of het zou moeten kunnen of niet.
Je opgegeven CM.045C kom ik qua opgave op verschillende websites eigenlijk altijd tegen met een standaard FPS van 410, wat dus veel te hard is voor Nederland. Als je deze besteld, zal het altijd nodig zijn om de spring in de gearbox te wisselen om een goede Joule voor Nederland te halen. Soms bieden websites het aan om dit voor je te doen. Soms gratis, soms tegen een kleine vergoeding. MIsschien handig om dit eens uit te zoeken.
Er zijn online echt talloze calculators te vinden welke jouw FPS i.c.m. gewicht van de BB omrekenen naar Joule. Als je weet met welke gewicht BB's wordt gemeten (zoals @Kroeskoppie al vermeldde wordt dit vaak met 0.20 gram gedaan) dan kun je aan de hand van de FPS jouw Joule uitrekenen.Er zijn online ook wel wat calculators
Even vanuit gaande dat je dit bij Taiwangun besteld, hierbij geven ze jou de optie om deze te downgraden naar 1.2 Joule of lager. Als je ervan uitgaat dat zij met 0.20 gram testen zal 360FPS echt op de limiet zitten, waarbij de variantie tussen schoten soms boven de 360FPS kan komen. Mijn advies (als zij met 0.20 gram testen) zal zijn om veilig te zijn en voor 310FPS te gaan.ik zat zelf te kijken naar een cyma cm.045c
Naar mijn mening is dit basisuitrusting voor een airsofter, niets is zo vervelend als op een skirm komen en niet te mogen spelen omdat jouw replica teveel Joule schiet. Ik haal altijd mijn replica's door de chrono heen voordat ik naar een skirm ga.in dat geval is het handig mijn eigen chronograaf te halen zeker?
Als je veel wil gaan sleutelen, dan kan dat inderdaad handig zijn om een chrono te hebben.Hey dankjewel ik zal eens kijken naar de veer vervangen in dat geval is het handig mijn eigen chronograaf te halen zeker?
Niets aan toe te voegen aan dit verhaal.Even vanuit gaande dat je dit bij Taiwangun besteld, hierbij geven ze jou de optie om deze te downgraden naar 1.2 Joule of lager. Als je ervan uitgaat dat zij met 0.20 gram testen zal 360FPS echt op de limiet zitten, waarbij de variantie tussen schoten soms boven de 360FPS kan komen. Mijn advies (als zij met 0.20 gram testen) zal zijn om veilig te zijn en voor 310FPS te gaan.