Vraag over nieuwe veer G&G GC16 Warthog 9

MikeKyto

Member
9 sep 2018
6
0
Trophies
1
Tijdens mijn laatste skirm kwam ik erachter door de nieuwe joule regel dat mijn G&G GC16 Warthog 9 niet optimaal schiet. Uit de test kwam naar voren dat mijn wapen met 0.30gram uit komt op 0.9 joule.

Mijn doel is om mijn wapen naar de 1.2 joule/ongeveer 320(FPS) te krijgen met een nieuwe veer. Ik speel zelf met 0.25g BB's en zat zelf aan de SPRING SP 100 [GUARDER] te denken.

Gaat het met deze veer lukken om hem die richting op te krijgen of moet ik voor de M90 gaan? alvast bedankt voor jullie hulp!

De vuistregel die ik hierbij hanteer is altijd de waarde van de spring in m/s zien, dit dien je dan alleen nog om te rekenen naar FPS. SP 90 zou +/- 295 FPS geven, waarbij SP 100 +/- 328 FPS zal geven.

Behalve dat een SP100 geen M100 veer is en etc, daarbij werkt deze vuistregel niet. Meeste M110's zouden dan net rond de 360 moeten zitten, terwijl deze meestal al richting de 380 gaan.

Ja maar een SP100 veer schiet relatief vaak harder dan hun M variant dus je regel klopt gewoon niet, ik zit echt letterlijk een paar FPS onder de 360 FPS met een overvolumed build, oftewel in een efficiëntere build ga ik over de 360 FPS heen.

Mijn ervaring leert anders.. Maar goed, dan zal je vast gelijk hebben.

Daarnaast, ik geef wel aan dat ik een vuistregel hanteer, het is geen vuistregel, misschien had ik dat even anders moeten verwoorden. Mijn ervaring leert in ieder geval wel zo.

Mijn ervaring en meerdere anderen op het internet zeggen schieten harder, maar goed QC kan het ook zijn. Iig waar het op uitkomt is dat je meestal beter een aantal veren kan komen zodat je zeker goed zit. Een 90 veer zal meestal goed zijn, maar hoe dicht bij de 1.2 joule dat is moeilijk te zeggen.

Sp100 schiet bij mij vaak tussen de 350 en 370 afhankelijk van het type build.

Voor mij lijkt M105 vaak het beste voor 350 fps.
Maar ligt inderdaad ook aan de build.
Voor bijvoorbeeld een VFC zou een M100 waarschijnlijk vaak al 360+ geven.

Fps gaat eigenlijk altijd uit van gemeten met 0,20gram.

Maar om antwoord te geven op je vraag. Ik speel met 0,28 voor normale AEG en side arms. En 0,32 voor DMR.

Ik heb een Warthog 7". Hierin heb ik een iets langere innerbarrel geplaatst, een andere nozzle (Element a € 4,50) en een m95 veer (3d point a € 6,50). Ook heb ik een prometheus purple bucking en aangepaste nub toegepast. Hij schiet nu steady tussen de 340-345 fps. en met .25bb's ca 308fps