Hallo!
De VOG is dan ook erg gericht op waarvoor je het nodig hebt. Gezien het hier gaat om een VOG gericht op het lid worden van een schietvereniging (zo wordt de NABV beschouwd) zal denk ik mishandeling zeker meegenomen worden. Binnen de regels kan je een "risico" vormen voor andere leden, hoe lullig dat ook klinkt.
https://www.justis.nl/producten/vog/vog-aanvragen/naar-welke-gegevens-wordt-gekeken/
Terugkijktermijn is een interresant stuk. Het hangt echt af waaronder de mishandeling is geklassificieerd.
Lidmaatschap schietvereniging is 8 jaar terugkijk.
Ik gok dan ook dat de mishandeling zeker wordt meegenomen bij je aanvraag. Ik ben echter geen ambtenaar en ik weet ook niet hoe het proces in elkaar zit. Je kan altijd even contact opnemen met justitie hierover. Daar is niks mis mee.
Betreft je mishandeling durf ik geen echte uitspraken te maken. Wel weet ik dat er altijd twee kanten aan een verhaal zitten. Er zal denk ik wel een reden zijn dat je toch veroordeeld bent tot mishandeling. Mogelijk vanwege éénzijdige bewijslast of iets anders.
Maar goed, ik zou gewoon even wachten of je je VOG krijgt of niet. Desnoods een beetje Googlen of mensen met een mishandeling op een hun zak toch de VOG kregen. Kan ook negatief zijn dat je overal leest dat niemand hem krijgt. Dat is aan jou of je dat wilt opzoeken
In ieder geval welkom!