vraag over VOG

Welkom op het forum Rob. Ik denk dat zaken die onder jeugdrecht vallen, niet zo zwaar wegen vergeleken met veroordelingen van volwassenen. Ik kan me daar iets bij voorstellen.

En tsja een tik is een rekbaar begrip. Wanneer word een tik mishandeling ??? Blijft intepretatie van rechters etc.  Airsoft is een gentlemans game. Als je een tik krijgt ( d.m.v. een bb ) laat je je gele hesje zien en ben je even dood. Hahah daarna mag je weer meedoen. Zo zou het echte leven ook in elkaar moeten steken.

Hallo!

De VOG is dan ook erg gericht op waarvoor je het nodig hebt. Gezien het hier gaat om een VOG gericht op het lid worden van een schietvereniging (zo wordt de NABV beschouwd) zal denk ik mishandeling zeker meegenomen worden. Binnen de regels kan je een "risico" vormen voor andere leden, hoe lullig dat ook klinkt.

https://www.justis.nl/producten/vog/vog-aanvragen/naar-welke-gegevens-wordt-gekeken/

Terugkijktermijn is een interresant stuk. Het hangt echt af waaronder de mishandeling is geklassificieerd. 

Lidmaatschap schietvereniging is 8 jaar terugkijk.

Ik gok dan ook dat de mishandeling zeker wordt meegenomen bij je aanvraag. Ik ben echter geen ambtenaar en ik weet ook niet hoe het proces in elkaar zit. Je kan altijd even contact opnemen met justitie hierover. Daar is niks mis mee.

Betreft je mishandeling durf ik geen echte uitspraken te maken. Wel weet ik dat er altijd twee kanten aan een verhaal zitten. Er zal denk ik wel een reden zijn dat je toch veroordeeld bent tot mishandeling. Mogelijk vanwege éénzijdige bewijslast of iets anders.

Maar goed, ik zou gewoon even wachten of je je VOG krijgt of niet. Desnoods een beetje Googlen of mensen met een mishandeling op een hun zak toch de VOG kregen. Kan ook negatief zijn dat je overal leest dat niemand hem krijgt. Dat is aan jou of je dat wilt opzoeken ;) In ieder geval welkom!

Volgens mij moet je gewoon die VOG gaan aanvragen, dan merk je het vanzelf.

Er zijn verhalen bekend van mensen met "poging tot zware mishandeling" achter hun naam die gewoon hun VOG kregen, overigens wel onder verzachtende omstandigheden, maar toch.

Aan de andere kant willen we in de airsoft natuurlijk geen mensen die, als iemand iets onaardigs tegen ze zegt, meteen een high-cap leegschieten in hun gezicht. Puur als voorbeeld natuurlijk. ;)

1 tik is inderdaad mishandeling, net als iemand z'n arm omdraaien of een haar uit z'n hoofd trekken. Het beestje moet een naam hebben. Wees blij dat je niet "zware,-" of "zeer zware mishandeling" hebt staan, dan wordt een VOG wel erg lastig.