Vraag over voorbereiden midcap

Metratise

Member
20 sep 2019
15
0
Trophies
1
ik heb op een aantal forums gelezen sommigen mensen hun midcaps met enkele tiental bibis leeg schieten en elke legen midcap weer een tiental bibis bij doen om de midcap in te schieten voor ze de volledige midcap vullen. Nu is mijn vraag is dat echt nodig?

nodig nee.
Handig? Naja, er zijn mags die wat beter functioneren na paar keer gevuld en geleegd te zijn.
''break in''

In mijn ervaring: Yea, ik heb wel eens wat mags gehad die het niet zo fijn vonden om volgepropt te worden de eerste keer.
Feeden ze niet goed etc.

TL/DR:
Nodig nee. Kan het problemen voorkomen? Misschien.

Ligt ook een beetje aan de kwaliteit magazijnen die je aanschaft, als je voor een dubbeltje op de eerste rij wilt zitten dan is de kwaliteit natuurlijk niet om over naar huis te schrijven en kan deze tip wellicht wat helpen. Als je gewoon redelijke magazijnen koopt zou dit volgens mij gewoon niet aan de orde mogen zijn, want anders kan je gewoon aanspraak maken op de garantie.

Ligt ook een beetje aan de kwaliteit magazijnen die je aanschaft, als je voor een dubbeltje op de eerste rij wilt zitten dan is de kwaliteit natuurlijk niet om over naar huis te schrijven en kan deze tip wellicht wat helpen. Als je gewoon redelijke magazijnen koopt zou dit volgens mij gewoon niet aan de orde mogen zijn, want anders kan je gewoon aanspraak maken op de garantie.

Dankje en doe jij je mid caps ook wel eens met sillecone insmeren of is dat ook niet zo zeer nodig

Dankje en doe jij je mid caps ook wel eens met sillecone insmeren of is dat ook niet zo zeer nodig
Hier zijn meningen wat over verdeeld.
Sommige mensen zweren hierbij.

anderen zeggen niet doen.

Redenen voor:
Laat alles wat soepeler lopen, de veer zou beter feeden naar horen zeggen.

Redenen het niet te doen:
Fijn vuil (dun zand) verzameld en plakt in je mags.
De eerste flinke hoeveelheden bb's zullen olie uit de mag mee nemen, waardoor je hopup rubber geolied word.-
Dit betekend dat je hopup niet gaat werken of zeer slecht. (totdat er geen olie uit de mag meer in het hopup rubber zit).

• Leuk
Waarderingen: Metratise
Ik heb recent een setje amoebe midcaps besteld. En daarbij viel me vooral dat het lipje boven in (wat de bb's tegenhoud) erg stroef gaat. Dit heb ik redelijk gefixt door met de hand/duim het lipje een x-keer heen en weer te bewegen.

Daarbij merk ik dat de eerste paar keer vullen van de magazijnen vrij stroef gaat met mijn speedloader (elite force SL14). Op ongeveer 2/3 vol springt 't magazijn uit de speed loader.

Al met al eerste gebruik vrij stroef, maar het word wel steeds soepeler na gebruik.

vwbt silconen olie. Helemaal eens met de punten van @Basura Nephilim om het niet te doen..

• Leuk
Waarderingen: Basura Nephilim

Nee, ik vermijd siloconen op midcaps, meeste redenen zijn hierboven al gegeven. Het wordt een ander verhaal met GBB.