Vraagje over een potentiele aankoop

• Onderwerp starter Onderwerp starter RottenVampyr
  • Startdatum Startdatum
Een hoop geld voor een replica van Umarex waardoor je niet weet wie hem werkelijk heeft gemaakt, ik zie veel S&T en KWA voorbij komen als ik op het model zoek dus zeker ben ik er niet van, maar ik zou zelf eerder voor een ICS G33 gaan gezien die 40 euro goedkoper is, met een split GB komt en ICS gewoon een goed merk is.

Een hoop geld voor een replica van Umarex waardoor je niet weet wie hem werkelijk heeft gemaakt, ik zie veel S&T en KWA voorbij komen als ik op het model zoek dus zeker ben ik er niet van, maar ik zou zelf eerder voor een ICS G33 gaan gezien die 40 euro goedkoper is, met een split GB komt en ICS gewoon een goed merk is.

Ben redelijk nieuw in de airsoft wereld (2 keer skirm gedaan in belgie misschien 3 a 4 jaar geleden :P) Zelf weet ik echt niet wat goed of slecht is.
Als ik buiten de G36 modellen zoek wat zou je dan aanraden? budget rond de 300

• Leuk
Waarderingen: Wijnand
Als je een G36 model wil of iig in die richting dan is de ICS G33 aan te raden of iets meer budget een JG G36 wat ook werkpaarden zijn. Wil je iets anders dan wordt de keuze eigenlijk ontzettend ruim en moeilijk om zo te kiezen, maar voor M4 wil je dan wel naar G&G, ICS en VFC kijken (keuze is niet zo heel groot omdat hun prijsklasse ook wat hoger ligt), voor AK's zou ik naar CYMA of LCT kijken en andere modellen is meestal zo specifiek dat het handiger is om te weten. Voor de rest ligt moet je je denk ik ook bedenken of je in de toekomst je replica's wil gaan upgraden of dat je liever het houdt bij simpele dingen en het hele mechaniek niet open wil trekken, want stel dat je upgraden wel wil gaan doen dan worden replica's van JG (G36), CYMA (AK) en Specna Arms (M4) interessanter.

• Leuk
Waarderingen: RottenVampyr
Die wordt best vaak gebruikt voor huurkitjes, wat het voor mij al een no-go maakt ;)

Daarnaast; voor dat geld heb je inderdaad betere replica's, waaronder ICS (zie post van Rebelattack), en je zou ook een paar tientjes meer uit kunnen geven voor een kaarsrecht-schietende bonk van liefde van 'n Krytac! :)

De JG G36 zowel als de Specna Arms is een prima start replica, daarbij schieten die met makkelijke upgrades de ICS en krytac eruit. Krytac Mk2's kosten al snel 450 en de Alpha's zijn ook niet super. Plus Krytac GB shells zijn proprietary.

De JG G36 zowel als de Specna Arms is een prima start replica, daarbij schieten die met makkelijke upgrades de ICS en krytac eruit. Krytac Mk2's kosten al snel 450 en de Alpha's zijn ook niet super. Plus Krytac GB shells zijn proprietary.

Daar ben ik het niet volledig mee eens. Ik heb sinds 'n maandje de Krytac PDW mk2 (https://www.qtac.nl/airsoft-replicas/rifles/aeg-rifles/12077-trident-mk2-pdw-krytac) en hij schiet loepzuiver het merendeel van de geüpgraded replica's op het veld eruit.

Ik had 't zelf ook nooit verwacht (gekocht als backup/intro replica), maar ik laat mijn primary zo nu en dan liggen voor dit beestje hoor. Hij ziet er wat klein en onschuldig uit, maar daar vlamt 'ie vol overheen als je de trekker overhaalt :D

en wederom 80 boven het budget van OP, plus het is relatief wat mensen er in stoppen en hoe goed ze er in zijn. Mensen doen alsof Krytac fairy dust in de hop hebben, maar zo speciaal zijn ze niet.

Dat is jouw mening, en daar gaan we het in dit topic zeker niet over eens worden. Anyways, back on topic: @RottenVampyr ; succes met de zoektocht! Ik kan de de Krytac PDW mk2 voor 6 tientjes meer zéker aanraden. Mocht dat toch boven je budget zijn, is de SA een prima instap-replica! Hij heeft wel wat delen van polymeer, en daar moet je van houden. Een andere optie zou zijn een G&G :)

80 euro meer en dan heb je maar een model waar je uit kan kiezen, de rest is 140 meer en als dit het volledige budget is voor ook mags, batterijen en oplader dan gaat het helemaal niet worden. Het enigste wat plastic is aan de specna arms is de pistol grip en crane stock, net zoals bij praktisch elke M4 die "full metal" is dus weet niet waar die opmerking op slaat. Krytac is naar mijn mening ontzettend overhyped en mensen doen alsof er fairy dust in zit waardoor hij magisch ver schiet, maar volgens mij schiet een G&G, ICS of VFC voor hetzelfde of minder geld net zo ver en strak.

• Leuk
Waarderingen: BoomSmurf
Ik zou Wingsdump in het algemeen vermijden. Zijn in mijn ervaring zeer matig. Zou voor een goed erkende shops gaan zoals Gunfire, Airsoft-Entrepot, Bunker501.

Ben redelijk nieuw in de airsoft wereld (2 keer skirm gedaan in belgie misschien 3 a 4 jaar geleden :p) Zelf weet ik echt niet wat goed of slecht is.
Als ik buiten de G36 modellen zoek wat zou je dan aanraden? budget rond de 300

Ik ga ook ff duit in het zakje doen, zeker omdat ik net een nieuwe replica heb aangeschaft.

Krytac heel leuk maar is zeker boven budget van de OP. Out of the box goed maar wel gewoon duur. En daarbij wat @Rebelattack al zegt redelijk proprietary.

Ik heb een Specna Arms SA-H05 aangeschaft. Dit is feitelijk een M4 model gebaseerd op HK416 van de vele special forces, in mijn geval met aparte gesseile rail.

https://gunfire.pl/product-eng-1152212512-SA-H01-Assault-Rifle-Replica.html (CQB uitvoering met orginele rail)
https://gunfire.pl/product-eng-1152212513-SA-H02-Assault-Rifle-Replica.html (niet op voorraad)
https://gunfire.pl/product-eng-1152212514-SA-H03-Assault-Rifle-Replica.html (M27 met originele rail)

De modellen SA-H04 t/m SA-H07 zijn de versies met gesseile rail.

Dit zijn allemaal modellen die binnen je budget van €300,- Er blijft dan nog ruimte over voor batterij(en) en oplader. Ook evt ruimte voor extra magazijn(en).

@Rebelattack weet meer dan voldoende over het upgraden van replica's.

• Leuk
Waarderingen: BoomSmurf
heb zelf 2krytacs enigzinds hebben ze een speciaal stukje in het rotory gedeelte waardoor ze inprincipe automatisch een flathop idee hebben;)
1 van de mijne heb een rhop:)

als je weet hoe en wat je moet upgraden dan schrikje van wat ie kan

backon topic:
met dit budget strikt heb je met die merken wat leukers dan een g36
alleen elk merk heb wel iets van propriotary
stel jezelf de volgende vraag: ben ik handig of wil ik het leren is het andwoord ja dan heb je je keuze
is je antwoord nee en wil je wat meer betalen voor het premium wat een krytac bied dan heb je aan een krytac meer

letop in mn reactie staat premium in principe tussen haakjes het is er wel alleen niet op de algemene manier

anyway je kan niet missen met de genoemde merken;) succes

Thanks voor alle reacties! Ik heb besloten dat ik een Specna Arms ga halen. Welk model precies dat is nog ff uitpluizen (zeker omdat de meeste reviews niet in het nederlands of engels zijn).