Vragen over verlengen loop.

Jorst

Well-Known Member
6 jun 2016
252
106
Trophies
11
Ik wil mijn Specna B02 meer voor buiten in gaan zetten. Ik zit te denken om mijn binnenloop te verlengen (volledige set met nieuwe hop up, bucking en inner barrel)

Welke lengte kan ik gebruiken zonder nog meer upgrades te installeren? (Naast een silencer om de loop te beschermen)
 
Zelf heb ik een 363mm barrel en zul je op internet ook veel lezen dat je niet verder dan dat moet gaan.
Word je inhoud van je loop groter dan die van je piston heb je kans dat de bb deels word terug gezogen op full auto en dat wil je niet.

Langere loop betekent nooit range increase. Dus pak er een die bijna net zo lang is als je standard barrel maar dan van een goed merk. Prometheus madbull .maple leaf. Van 6.03 en je zult veel betere accuracy hebben.

Range zit m toch nog echt in je hopup nub en algehele afstelling van je replica.

Een goede barrel helpt maar een langere niet
Als je meteen hopup aanpakt pak dan een goede. Ik dacht dat de prowin ook paste.
En als je dan toch bezig bent gooi er een flat hop in!
Scheelt je zo weer n hoop meters
 
Ik zat te denken aan

maple leaf barrel 6.03
Mapke leaf nub tensioner
Lonex enhansed hopup unit v2
Maple leaf macaron geel (60°)

Was al eerder besproken in een ander topic welke onderdelen te halen maar ik twijfel over de looplengte. Bij RS is lengte belangrijk voor de kogelbaan, en ik wil er een 15cm tracer op gaan zetten dus ik kan een langere loop kwijt.

Full auto gebruik ik alleen om mags te legen en tijdens een skirm slechts 1x om iemand die zijn hit niet nam te dwingen zijn hit te nemen.
 
Zelf heb ik een 363mm barrel en zul je op internet ook veel lezen dat je niet verder dan dat moet gaan.
Word je inhoud van je loop groter dan die van je piston heb je kans dat de bb deels word terug gezogen op full auto en dat wil je niet.

Dat eerste is een mis conceptie die niet klopt, de bb is al meer dan snel genoeg uit de barrel voor dat de piston weer terug wordt getrokken. Een lage barrel:cylinder volume is echter niet optimaal. Je cylinder is waarschijnlijk een 3/4 cylinder welke prima is voor de stock 290 mm barrel welke er nu in zit (als dat klopt iemand die het kan conformeren). Als dit principe bestond dan zou een dual sector gear niet kunnen werken.

Ik zat te denken aan

maple leaf barrel 6.03
Mapke leaf nub tensioner
Lonex enhansed hopup unit v2
Maple leaf macaron geel (60°)

Was al eerder besproken in een ander topic welke onderdelen te halen maar ik twijfel over de looplengte. Bij RS is lengte belangrijk voor de kogelbaan, en ik wil er een 15cm tracer op gaan zetten dus ik kan een langere loop kwijt.

Full auto gebruik ik alleen om mags te legen en tijdens een skirm slechts 1x om iemand die zijn hit niet nam te dwingen zijn hit te nemen.

Ik zou geen langere barrel pakken zoals eerder al is gezegd heeft bij airsoft de lengte van de loop minimaal tot geen invloed op je maximale range, precisie of consistency. Daarnaast ga je dan spelen met je barrel to cylinder volume ratio, op een 3/4 ported cylinder is een 290mm barrel prima, maar ga je naar een 363 dan dropt de ratio, wat resulteert in dat als je zwaardere bbs dan .20 gaat pakken je een veel sterkere afname kan zien in de FPS dan zou moeten. Als je per se een langere barrel wil in zetten, dan is het ook in je voordeel om je cylinder volume te vergroten, door een tipped of full cylinder te pakken.

Maar waar heeft de barrel dan wel invloed op? Vooral je accuracy en een stukje consistency (constante zelfde range en accuraatheid) maar dat is ook deels gerelateerd aan je air seal. De barrel bore heeft een bepaalde finish, oftewel een tolerantie op de binnen diameter. Hoe accurater de binnen diameter is over de gehele barrel lengte hoe beter dit is voor de bb's die door de barrel gaan en dit resulteert in een betere grouping (accurater) en dus meer consistentie tussen schoten. Voor veel merken geld toch wel een duurdere barrel is beter, maar er zijn altijd uitzondering dus het is altijd op passen geblazen hiermee. Maple leaf en madbull zijn een beetje de mid sector, prometheus, eDGi en PDI de high end sector en als je op een budget bent kan je kijken naar ZCI barrels.

Maple leaf is goed spul zeker hun concave nub en bucking(flat hop), werkt heel goed en gaat in de richting van de R-hop. Ik zelf gebruik liever een 50 graden bucking omdat deze wat zachter is zodat ik mijn hop up voor lichtere bbs ook wat makkelijker kan afstellen (voor CQB), maar dit is puur een eigen voorkeur, in essentie maakt 50 of 60 graden hardheid niet veel uit. Heb zelf een lonex in een G&G zitten die goed werkt en hoor van specna arms gebruikers dat de lonex ook goed werkt daarin. Maple leaf barrels ben ik zelf niet bekend mee maar hoor veel van mensen dat ze goed zijn voor de prijs (misschien dat @Jan er een mening over heeft?) en ook goed werken met hun eigen bucking en nub.

My many cents, doe er mee wat je wilt.
 
Dat eerste is een mis conceptie die niet klopt, de bb is al meer dan snel genoeg uit de barrel voor dat de piston weer terug wordt getrokken. Een lage barrel:cylinder volume is echter niet optimaal. Je cylinder is waarschijnlijk een 3/4 cylinder welke prima is voor de stock 290 mm barrel welke er nu in zit (als dat klopt iemand die het kan conformeren). Als dit principe bestond dan zou een dual sector gear niet kunnen werken.



Ik zou geen langere barrel pakken zoals eerder al is gezegd heeft bij airsoft de lengte van de loop minimaal tot geen invloed op je maximale range, precisie of consistency. Daarnaast ga je dan spelen met je barrel to cylinder volume ratio, op een 3/4 ported cylinder is een 290mm barrel prima, maar ga je naar een 363 dan dropt de ratio, wat resulteert in dat als je zwaardere bbs dan .20 gaat pakken je een veel sterkere afname kan zien in de FPS dan zou moeten. Als je per se een langere barrel wil in zetten, dan is het ook in je voordeel om je cylinder volume te vergroten, door een tipped of full cylinder te pakken.

Maar waar heeft de barrel dan wel invloed op? Vooral je accuracy en een stukje consistency (constante zelfde range en accuraatheid) maar dat is ook deels gerelateerd aan je air seal. De barrel bore heeft een bepaalde finish, oftewel een tolerantie op de binnen diameter. Hoe accurater de binnen diameter is over de gehele barrel lengte hoe beter dit is voor de bb's die door de barrel gaan en dit resulteert in een betere grouping (accurater) en dus meer consistentie tussen schoten. Voor veel merken geld toch wel een duurdere barrel is beter, maar er zijn altijd uitzondering dus het is altijd op passen geblazen hiermee. Maple leaf en madbull zijn een beetje de mid sector, prometheus, eDGi en PDI de high end sector en als je op een budget bent kan je kijken naar ZCI barrels.

Maple leaf is goed spul zeker hun concave nub en bucking(flat hop), werkt heel goed en gaat in de richting van de R-hop. Ik zelf gebruik liever een 50 graden bucking omdat deze wat zachter is zodat ik mijn hop up voor lichtere bbs ook wat makkelijker kan afstellen (voor CQB), maar dit is puur een eigen voorkeur, in essentie maakt 50 of 60 graden hardheid niet veel uit. Heb zelf een lonex in een G&G zitten die goed werkt en hoor van specna arms gebruikers dat de lonex ook goed werkt daarin. Maple leaf barrels ben ik zelf niet bekend mee maar hoor veel van mensen dat ze goed zijn voor de prijs (misschien dat @Jan er een mening over heeft?) en ook goed werken met hun eigen bucking en nub.

My many cents, doe er mee wat je wilt.
Klopt allemaal wat je zegt. Alleen ik heb een b03 en die heeft standaard een 350mm barrel dus 363 zat er het dichtste bij.
 
Inderdaad @Rebelattack ! Many cents, waarvoor dank :D

Ik heb een tijdje maple-leaf in verschillende air seals gedraaid. Van ok tot ronduit but.

Sinds kort is mn main helemaal geupgrade en nu schiet ie heerlijk. Ik heb echter weinig vergelijkingsmateriaal omdat ik al een jaar of anderhalf met een klote set-up speelde die niet goed functioneerde.
 
Klopt allemaal wat je zegt. Alleen ik heb een b03 en die heeft standaard een 350mm barrel dus 363 zat er het dichtste bij.

Snap ik, maar was ook deels naar de OP XD. Bij de b03 zal er mogelijk standaard wel een full cylinder in zijn gepropt en daarnaast een 13 mm verschil maakt niet uit. Theoretisch gezien kan een 3/4 ported cylinder nog op een 363 mm barrel als we naar de simpele empirische vergelijkingen gaan kijken die voor airsoft zijn opgesteld maar ik zou dan toch liever wat hoger gaan zitten. Liever te hoog dan te laag.
 
Ik heb een maple leaf barrel in mn aksu zitten, maar ik merkte zelf nog weinig meer consistency. De bb's vlogen nog steeds soms naar links of rechts.
Ik gebruik ook de bucking en nub van maple leaf (dacht 60 graden) en deze werkt met zwaardere bb's echt goed. Maar dat is offtopic.
Van het weekend ff mn ZCI barrel proberen en kijken of budget ook wat is.
 
Snap ik, maar was ook deels naar de OP XD. Bij de b03 zal er mogelijk standaard wel een full cylinder in zijn gepropt en daarnaast een 13 mm verschil maakt niet uit. Theoretisch gezien kan een 3/4 ported cylinder nog op een 363 mm barrel als we naar de simpele empirische vergelijkingen gaan kijken die voor airsoft zijn opgesteld maar ik zou dan toch liever wat hoger gaan zitten. Liever te hoog dan te laag.
Ikzelf heb een type 1? Met een klein gleufje aan de spring zijde.
Maar op kan zowiso beter op n zo standaard mogelijke lengte barrel uitkomen. En hoe beter die is hoe meer hij gaat merken.

Ook wil ik even kwijt dat er werd gezegd hij mag langer want er komt een tracer supressor op.
Als de barrel voor de helft in dat ding zit heeft ie ook niet veel nut toch?
 
Afhankelijk van waar de leds in de tracer zitten kan het zo zijn dat de tracer functie te niet word gedaan met een langere barrel.
 
Ik wilde gaan voor de:
Auto tracer licht Big Dragon.
Aluminium, stap 14 x 1 mm links .
Aangedreven door 4 AAA batterijen.
Afmetingen: 145 x 38 mm.

Las goede reviews en kost maar €30. Wat ik begreep zit de LED bij het uiteinde. Mocht ik een langere loop nemen maar de tracer zou niet meer functioneren is dat geen probleem, er komt een sidearm aan waar hij op kan, en dan gaat de silencer voor de sidearm op de M4.
 
Ikzelf heb een type 1? Met een klein gleufje aan de spring zijde.
Maar op kan zowiso beter op n zo standaard mogelijke lengte barrel uitkomen. En hoe beter die is hoe meer hij gaat merken.

Oh dat is chique meestal gooien ze op dat soort lengtes een full cylinder.

@Jorst, het omtoveren van je CQB replica naar buiten doe je niet door een langere barrel te installeren just saying, dezelfde lengte barrel als je nu hebt met een flat hop doet net zoveel en je kan er dan alsnog de silencer op plaatsen, daarnaast behoudt je dan ook de mogelijkheid om hen voor binnen te gebruiken doordat je makkelijk de silencer er weer kan afschroeven en niet meteen ook weer je hop up en etc. moet vervangen. Hierbij laat ik het qua advies en de keuze is voor de rest geheel aan jou.
 
@Rebelattack als je als man zijnde iets beter/groter/langer/dikker/breder/krachtiger kan krijgen dan zeggen we: JA NATUURLIJK!!

(copyright gaat naar Javier Guzman)
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan
Bedankt allemaal voor de uitleg.

Ik merk dat ik, net als irl, sneller switch naar mijn sidearm maar dat ik ook de persoon ben die een lading gericht dekkingsvuur geeft. Om deze reden gaat de M4 meer een buitenreplica worden komt er een andere replica voor binnen. Speel voornamelijk airsoftinc dus alles erg compact. Buitenbaan die binnenkort geopend wordt wordt dus het jachtterrein voor de M4.

Het verwisselen van de hopup is geen probleem, heb in de replica een set liggen die uit de doos 40m accuraat schiet die de reserve wordt en dan straks dus een 29cm maple leaf set in mijn replica.