waar gaan we voor?

Robin Hoftijzer

New Member
31 aug 2014
4
0
Trophies
1
Als een beginnend airsofter heb je in het begin geen flauw idee waar je naar moet kijken bij AA's.
Met al die M4's LA85's en Ak's is het ook wel eens leuk om wat anders te hebben.
Na het zoeken van enkele AA's ben ik op de volgende paar gekomen:

VFC Umarex HK ARX-160
VFC Umarex M27
VFC Umarex HK416 V2
AEX Warfighter DMR
ICS CXP-16L
ICS TransfroM4 CXP UK1
ICS SIG 551 MRS

Geef hierom jullie meningen wat naast de veel voorkomende AA's ook wel leuk is.

Gr Robin
 
Zelf heb ik de ICS CXP-16L, een erg tof apparaat, schiet goed, oogt goed.
Maar als je een (redelijk) uniek ding wilt moet je voor wat anders gaan,
want op elke skirm kom ik wel 2 of 3 andere CXP-16 eigenaren tegen. ;)
En toch vind ik dit een goede beginnersreplica, want hij schiet uit de doos al goed.
De internals ga je zeker een keer willen vervangen, maar da's bij alle replica's en
wat hier inzit kan je zeker een hele tijd mee vooruit, ook als je hem lekker zo laat.

Van de rest op je lijstje heb ik geen kennis.

Succes met je keuze!
 
Dat zijn een hoop verschillende modellen.
Het beste is eerst te bedenken welk model je nou echt het mooist vind. Dan heb je direct je keuze gemaakt.
 
Als je (samen met mij) unieke aa wilt hebben en je hem mooi kunt vinden, de l85afv is cqb versie van de l85. Tot op heden nog nergens gezien behalve in mijn handen
 
Met al die M4's LA85's en Ak's is het ook wel eens leuk om wat anders te hebben.



Ik heb zelf dan niet de L85. Dat is mijn broer.. Maar die is toch wel behoorlijk uniek....Je komt ze niet zo heel vaak tegen op een skrim.  Daarbij zijn bijna alle anderen die jij opnoemt, afgeleid van de M4 / M16.
De gene die je uit jouw lijstje het minst zie op het veld, is de ICS transformer. Maar dat komt omdat deze nog niet zo lang op de markt is.
Wil je wat unieker. Dan  kun je een AUG overwegen... Maar die zie je nog wel regelmatig.. Maar een travor, Mtar. Famas. Zie je bijzonder weinig.. Grote voordeel is dat het ook nog allemaal bullpup rifles zijn.
Het nadeel is wel. Hoe unieker, des te duurder ze ook worden ;)  Stel dus eerst een budget vast.
 
Wat ook nog het overwegen waard is is dat als je voor een "bekend" platform kiest, daar ook veel onderdelen en guides over te vinden zijn. Als je een replica kiest die daar vanaf wijkt kan.het soms wat lastiger zijn om een onderdeel of een YouTube filmpje te vinden als je vastloopt.
 
@Peter als je wat meer ervaren bent is het dan juist weer leuk om deze uit elkaar te halen en dat ook te filmen zodat je het op YT kan zetten en je andere ermee helpt ;) dat heb ik mijn mij L86LSW gedaan.

(hmm nog oude account hier. gelijk ff opnieuw aanmelden)
 
Dat klopt meneer Toothpick, maar aangezien in de eerst post vermeld staat dat hij beginnend airsofter is dacht ik het toch even te moeten melden. ;)
 
Oke, de keuze is gemaakt en het wordt toch een VFC Umarex M27. betrouwbaar, gave build, ligt lekker in de hand en is ook nog goed aan te passen en uit elkaar te trekken. Voor een beginnend airsofter een prima keus denk ik zo.
 
Als eerst replica ben ik verlieft geworden op de UMAREX HK 416 D. 
Het leuke is dat je een goeie kwaltijd hebt, je fps staat direct goed staat en je je niet druk hoeft te maken of je replica te hard schiet of dat je van alles moet veranderen qua spring en andere interne delen.
 
Onze broer heeft ook de M27 van VFC Umarex.
Zeer degelijk apparaat. met een indrukwekkende standaard ROF. (9.6V)
Word standaard met een precision barrel geleverd.
IK zou deze zelf ook zeker aan raden.
Helaas moet ik wel melden dat de Trigger contacts verbrand waren door Arcing.
Maar dit was pas na 10 skirms en vele malen meer bb`s dan de gemiddelde persoon verbruikt.
Nieuwe trigger contacts 15€. ( van het merk modify )


Greetings
 
Zelf heb ik ook de M27 iar van VFC Umarex en wordt standaard met koffer geleverd. Alle markings van HK staan erop. Ik heb nog geen last van verbrande onderdelen. Een opmerking wil ik wel plaatsen, let goed op de bedrading van je accu (battery) als je de kolf dicht draait, je zou ze zo maar kunnen beschadigen. Voor de rest een prima AA.
 
 Een opmerking wil ik wel plaatsen, let goed op de bedrading van je accu (battery) als je de kolf dicht draait, je zou ze zo maar kunnen beschadigen. Voor de rest een prima AA.

Dat is inderdaad ook een hekelpuntje.. Doordat de butplate over de achter kant schuift.. Heb je kans de je de bedrading door "schaart". Heeft onze broer al bij meerdere accu's gehad. Gelukkig nog geen kortsluiting gemaakt.