waar op te letten bij aanschaf replica

Jobthecop

Active Member
5 aug 2014
34
7
Trophies
3
Hallo allemaal,

Hoewel ik mijn eerste skirm mog moet gaan spelen, zit ik al ernstig na te denken over aanschaf van een eifen replica (of meerdere). Punt is, ik weet absoluut niet waar ik pp moet letten en dus vraag ik wat algemene hulp.

Ik zit te denken Aan een model M4 of een SCAR, want die vind ik gewoon vet!
Maar hoe waren jullie eerste ervaringen? Werden jullie in winkels goed geholpen of moest je het zelf allemaal maar uitzoeken? Gaat de voorkeur uit naar gas of elektrisch? Welke maat bb en wat is de toestanden aanvangssnelheid?
Je ziet het al, ik ben nog zo groen als gras. Graag wat advies aan een enthousiaste beginneling.

Als eerste moet je natuurlijk kiezen voor wat je leuk vind, BB's zijn allemaal 6MM en je kunt daarna nog besluiten welke je wilt. Ik zelf heb een ICS CXP 16-L erg leuke replica! Bij Unit13 in België word je goed geholpen kan ik je uit ervaring vertellen. Een en ander is ook afhankelijk van je budget. Geef je meer uit zul je over het algemeen meer kwaliteit krijgen, maar staar je daar niet blind op want alles kan een keer stuk gaan.

Bekijk op Youtube ook eens wat video's van replica's, dan krijg je een extra indruk. Vergeet niet voordat je iets koopt of besteld dat je NABV in orde moet zijn ;)

Bepaal eerst je budget en kijk dan eens rond wat er daarbinnen te koop is.
Vergeet niet dat naast een buks je ook nog accu's en eventueel extra magazijnen moet aanschaffen. Begin met een aeg.

Reserveer een mooi bedrag voor een goede veiligheidsbril. Ga niet voor bouwmarkt kwaliteit.

De fps limiet voor skirms is 360 fps. Dit wordt gemeten met een 0.20 gram bb.
Staar je echter niet blind om zo dicht mogelijk hier tegenaan te zitten. Je range wordt door veel meer factoren bepaald, de hop up is hiervan de belangrijkste.

Beste Job, welkom op het forum.
Ik zie in je post niks staan over een NABV pas, dus als eerst wil ik je er op wijzen dat het aanschaffen zonder NABV - pas in NL niet toegestaan is. Een intro skirm met huurkit zonder NABV-pas mag wel. Maar een replica bezitten NIET.
Na dat gezegd te hebben:

Het is inderdaad belangrijk om eerst te kijken wat je zelf ligt / mooi vind.
Daarna is het vast stellen van een Budget voor airsoft / replica een goed idee. Er zijn namelijk zoveel vette dingen, dat zonder een vast budget, je er in no-time gigantisch veel geld door smijt.
Het voordeel van een M4 is, dat deze enorm populair zijn, en er dus zeer veel accessoires voor te krijgen zijn om je M4 mee te costumizen.  Het nadeel hiervan is, is dat + %50 er mee rond loopt.
Een SCAR zie je een stuk minder, dus is wel wat unieker, maar ook deze zie je met regelmaat.
Deze is dan weer wat moeilijker te costumizen, maar is ook geen slechte keuze..
Alleen lijkt deze een beetje op een ugg   ;)   :
tumblr_mbjahptUym1qzibzio1_1280.jpg

(sorry [F]airsofter   ;)   )

De keuze tussen gas en elektrisch, is een persoonlijke keuze.
Het voordeel van gas is, dat je terug slag hebt (GBB) en dit voor iets wat realisme zorgt.
Echter zitten hier meer nadelen aan. Zo zijn de magazijnen van een gas replica vaak een stuk duurder dan die van een elektrische replica en vergen deze replica's vaak meer onderhoud.
En dan wel het grootste nadeel. Deze replica's presteren een stuk minder in koud weer  < 10 - 15  graden..

Het voordeel van Elektrisch is dat ze onder alle weersomstandigheden werken. En  weinig tot geen onderhoud nodig hebben. Ook zijn hier vaak universele magazijnen voor te krijgen van < € 10 per stuk
Het nadeel is dan dat ze vaak weinig of geen terugslag (EBB) hebben. Al zijn er ook merken die hier verandering in het aanbrengen zijn, zoals Bolt.   Verder moet je altijd van te voren je accu's hebben opgeladen.

De meeste airsoft spelers gebruiken dan ook AEG's of te wel elektrisch

De maat BB die we in airsoft gebruiken in 6mm. Het gewicht hangt af van de rol die je speelt, maar meestal 0,20 -  0,25gr.   Het meten van FPS geschiet (officieel) met 0.20 gr
De maximale FPS in NL bedraagt voor een M4 of Scar (assault, Full-auto en Semi-auto)  360 FPS

Bij de Hes van Zweden (www.hesvanzweden.nl), werden wij redelijk goed geholpen. Ook bij andere winkels lijken de mensen je goed te helpen. Unit13 (www.unit13shop.eu) schijnt adhv  de verhalen de beste service te hebben.

• Leuk
Waarderingen: Blackwave
<font face="Arial, Verdana" size="2">Hey Job,</font>
leuk dat je deze leuke sport hebt gevonden!Zoals je al misschien hebt gemerkt kan het een best prijzige sport zijn.Je kan het zelf zo gek maken als je zelf wilt. Je kan 200 euro uitgeven maar ook duizenden euro's.
Kijk eerst inderdaad gewoon even rond. Wat wil je hebben? Wat is je budget? Wat heb je al thuis liggen?
Qua winkels heb ik maar ervaring met 1 winkel en dat is airsoftshopnl in den haag (top winkel, heeft alleen geen replica's voor zover ik weet) Zelf heb ik mijn replica's van safarasoftair.com en gun-fire.com, zijn ook allebei top sites met veel keuze aan replica's.
Bekijk deze sites eens:www.safarasoftair.com (San Marino)www.gun-fire.com (Polen)www.taiwangun.com (Polen) <font face="Arial, Verdana" size="2">www.evike.com (US)</font>
<font face="Arial, Verdana" size="2">www.airsplat.com (US)</font><font face="Arial, Verdana" size="2">https://shop.ehobbyasia.com/ (Hong Kong)
</font><font face="Arial, Verdana" size="2">www.airsoftclub.gr (Griekenland) </font><font face="Arial, Verdana" size="2">
</font><font face="Arial, Verdana" size="2">Al deze sites hebben een zeer goede reputatie en zijn te vertrouwen. </font><font face="Arial, Verdana" size="2">
</font><font face="Arial, Verdana" size="2">Als je wat wilt lezen over airsoft dan raad ik deze link aan:</font><font face="Arial, Verdana" size="2">http://www.airsoftdb.nl/2013/08/13/beginners-guide-airsoft-in-nederland/
</font><font face="Arial, Verdana" size="2">
</font><font face="Arial, Verdana" size="2">Heb je nog meer vragen dan gewoon stellen! </font><font face="Arial, Verdana" size="2">Er zijn genoeg mensen die je vragen kunnen beantwoorden!</font><font face="Arial, Verdana" size="2">
</font>

Let wel op de FPS van de replica's deze mogen voor een Assault niet boven de 360 uit komen. Schiet de replica naar je gading te hard, vraag dan of ze hem in de shop voor je willen downgraden. Let op! 361 FPS betekent dat je replica word afgekeurd.
Gasreplica's vragen nogal veel onderhoud en is ook niet aan te raden voor een beginner. Ook zijn de gemiddelde mags ergens tussen de 35 - 60 euro per stuk. Dit zijn vaak realcaps (30-50 BB's) terwijl voor AEG's heb je de keuze uit Real- (30-50bb's) Mid- (90-140bb's) en Highcaps (300-500 BB's)
De prijzen voor AEG mags varieren tussen de 5-50euro per stuk.
Highcaps heb je over het algemeen 3 genoeg voor een skirm, 10 voor midcaps en 10-15 mags voor realcaps, afhankelijk van je speelstijl.

Hallo iedereen,

Bedankt voor jullie tips, ik zal ze zeker bestuderen. Kun je eigenlijk wettelijk gezien airport replica's importeren ui he buitenland? Ik snap at je eerst lid moet zijn van de club, mar dan? Ik zag nl al dat replica's in bv Hongkong veel goedkoper zijn.

Ja dat kan, houd er wel rekening mee dat je nog invoer rechten moet betalen, en verzendkosten ook mag je nog btw afdragen, dus dan kan het zomaar zijn dat je duurder uit bent. Als je dat berekend hebt en je besluit om te bestellen, moet je aan de verkoper vragen om een kopie van je nabv pas bij te voegen. Dan komt je pakket zonder al teveel gedoe door de customs.

En mocht jij of de verkoper de kopie van de NABV pas vergeten is er nog niks aan de hand. Dan krijg je een brief (inclusief antwoord enveloppe) met de vraag die kopie even op te sturen.