Waar plaats je je portofoon?

Blade

Well-Known Member
6 mrt 2015
409
242
Trophies
15
Nou loop ik al een tijdje te experimenteren (of eigenlijk meer te modderen) met waar ik nou het beste mijn porto op mijn plate carrier kan plaatsen.

Eerste had ik em rechts op mijn borst, maar daar zit ie in de weg met het shoulderen van mijn replica en links zit mijn PTT knop dus daar kan ie ook niet.

Toen had ik em op het midden van mijn borst maar doordat ik ook een 1-point sling verwerkt heb op mijn plate carrier, zat ie daar dus ook weer in de weg.

Dan maar op mijn buik.... mmmm niet dus, als ik dan ga liggen dan lig ik er boven op en heb ik dus dat de ontgrendelingsknop lang genoeg wordt ingedrukt om de porto te ontgrendelen... ook niet gewenst!

Dus de volgende stap was om em aan de zijkant te plaatsen, dus eerst de rechterkant geprobeerd, maar daar drukte ik weer knoppen in als ik met mijn replica in de weer was en links vond ik het ook niet optimaal werken.

Dan zat ik te denken om em op mijn rug te bevestigen, maar dat werkt volgens mij alleen als je in teamverband bezig bent, want in je eentje is het dan weer onmogelijk om em zelf te bedienen (zucht).

Dus mijn GROTE vraag.... WAAR runnen jullie je porto, zodat je er optimaal gebruik van kunt maken?

Toch op de rug. Maar ik speel altijd samen met één van mn broers, dus die stellen hem voor mij in, en ik die van hun.

Ik wil em eigenlijk toch het liefst ergens aan de voorkant, al kan ik me indenken dat het voor anderen toch wel een leuk zicht is als ik em op mn rug plaats en ik wil em zelf gaan bedienen X'D.

Maar in ieder geval bedankt voor je voorzet :)

Als je een pouch hebt waar je m makkelijk uit kan halen zou ik m links op je rug dragen. Beetje op heup hoogte, misschien aan je riem. Dan kan je er met je linker hand goed bij.

Met een radio rig zie je m ook nog wel eens op de borst aan de linker kant zitten, tussen het midden van je borst en het zachte plekje waar je je kolf plaatst.

Met mazzel past het precies.