Waarom ik en 16 anderen niet meer naar Veluwe airsoft gaan.

• Onderwerp starter Onderwerp starter Batavum
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
B

Batavum

Hallo allemaal hieronder vinden jullie een klachten brief die ik naar de NABV en Veluwe Airsoft heb gestuurd.

Laat het duidelijk zijn dat het vooral aan het thuisteam ligt en niet 100% aan Veluwe Airsoft zelf.

Beste NABV,

Op 23 april jongstleden ben ik met het team ADHD(5 man) naar Veluwe Airsoft geweest en kwamen daar nog een paar bekende tegen waar wij vaak mee oefenen in Gasselte (10 man). Het beloofde een leuke dag te worden en de organisatie leek alles goed voorbereid te hebben. De gasten werden allemaal netjes geFPSt. Veluwe Airsoft speelt ook met thuisteams waarvan het mij niet helemaal duidelijk was of deze ook geFPSt werden maar daar ging ik toen van uit. Het beloofde een leuke dag te worden.

Tot de eerste klachten kwamen vanuit team rood. vooral bestaande uit niet bekende op dit veld, Dat 'Hits'niet werden genomen en er veel blindfire werd gedaan door Team blauw, had zo'n 5 lui van het thuisteam, en de sfeer werd dus wat grimmiger. Er werd al snel heen en weer geschreeuwd en dit bevorderde het spel totaal niet.

Op een gegeven moment zat ik met 2 hagenezen in zwarte camo te schuilen voor en sniper waarvan de bb's heel hard inkwamen op het hout, maarja ik ben zelf ook sniper en dat hoort erbij. Dit dacht ik tot ik vol op m'n Bolle X1000 bril werd geraakt. Eerst dacht ik dat er niks aan de hand was en dat de bb gewoon was afgekaatst, maar ik ging toch maar even naar de kantine om te checken. Er bleek nu een deuk van de bb in m'n bril te zitten. Nou ben ik al slechtziend met m'n rechter ook maar als deze bb erdoor heen was gegaan was ik dus blind geweest!

Toen ik weer naar buiten ging stonden de 2 hagenezen ook buiten het speelveld. Er was een HOLO kapot geschoten door de sniper en de andere was vol op z'n gezicht geraakt, veel te hard volgens hem! Al deze problemen zorgde ervoor dat een teamgenoot van mij de marshalls heeft opgedragen een suprise FPS test te laten doen van het thuisteam en het spel stil te leggen.

Deze suprise FPS test werd alleen wel eerst over de radio aangekondicht waardoor het thuisteam 15 minuten voor de fps test wist dat er zo 1 aan kwam. Ook bleek 1 van de snipers Joule creep te gebruiken wat de deuk en de kapotte holo wel kan verklaren! Er bleken ook verschillende mensen van het thuis team op gas te spelen dus dus heel makkelijk hun fps konden veranderen. Dit gaat opm vertrouwen maar dat was totaal weggenomen door de verschillende veel te harde hits.

Het thuisteam kwam door de FPS test maar wij hebben alsnog onze twijfels.

Vandaag 24 april heb ik met 2 andere airsofters gepraat over veluwe airsoft en deze kwamen met dezelfde klachten, 1 persoon is zelfs bedreigt door de sniper in kwestie. Ronduit belachelijk!

In iedergeval is Veluwe Airsoft 17 (misschien wel meer) potentiële klanten kwijt.

De organisatie zelf heeft het wel goed opgepakt door extra controle's in de middag te doen qua blindfire en hits niet pakken, maar ik heb het gevoel dat het thuisteam iets meer privileges krijgt dan de onwetende nieuwelingen.

Dit is een serieuze klacht aan Veluwe AIrsoft en ik hoop dat dit snel verholpen wordt want 23 april verliep het nog zonder handtastelijkheid en bleef het bij woorden, dit kan anders lopen de volgende keer.

Met vriendelijke groet,

Ik wil de klacht niet onderdoen, maar elke BASR met een goede air seal maakt gebruik van joule creep, zei het een klein beetje of een heleboel ze hebben er allen last van. Enigste manier om er vanaf te komen is een hele lange barrel er in te stoppen en zo licht mogelijke bb's te gebruiken. Ga maar eens joule metingen doen op je eigen VSR-10 en ik gok dat je bij je eigen replica ook zal constateren dat je er last van hebt.

Dit onderdoet natuurlijk niet dat een thuisteam juist ervoor moet zorgen dat een skirm leuk blijft en niet dat mensen boos, geïrriteerd of met een negatief gevoel naar huis gaan. Daarnaast is het handig om de volgende keer gewoon naar een speler van het huisteam met HPA te lopen en te vragen of hij een tournament lock gebruikt, zo niet dan is het al verdacht en zo ja dan zal hij geen problemen moeten hebben als jij met hem samen een FPS test gaan doen.

Jammer altijd om dit te moeten lezen.

• Leuk
Waarderingen: Batavum
Ik was gisteren ook bijna naar Veluwe airsoft geweest maar uiteindelijk toch naar Lochem gegaan.

Jammer om te horen dit. Helaas zelf ook al een aantal slechte ervaringen gehad op die lokatie.

Welk huis team was dit als ik vragen mag? Toevallig VTAT?

Joule Creep kan best, maar als je dan op 25/30 meter op iemands hoofd gaat richten of op holo's ben je knettergek. Het is wachten tot de eerste die z'n oog kwijt raakt op zo'n manier. Ik weet dat sniper bb's kei hard aankomen en dat ik ze liever op m'n lichaam heb dan op m'n hoofd, dit gun ik een ander dus ook (gentlemens game!). Als een thuisteam deze principes al niet heeft en je gaat uitlachen omdat je even de feiten benoemt kan je een dikke vinger krijgen. 1 van de mensen die niet meer gaat moest weggetrokken worden omdat het te fel werd... Nooit mee gemaakt en gaat ook helemaal nergens over. De arrogantie bij het thuisteam versterkte dit alleen maar. En nee het waren zeker niet alle leden van het thuisteam (ik weet niet precies hoeveel het er waren maar sws 5) maar je moet je team wel in 1 lijn houden.

Wat de naam van het team was zou ik niet weten.

Ik keur het ook niet goed nee, maar joule creep is wel een fenomeen waar een sniper weinig aan kan doen. Het is echter dan ook weer het eigen besef wat men kan gebruiken om een beetje te richten op plekken die het minst erg zijn om op geraakt te worden, zeker als er meer te zien is als alleen een hoofd. Ik ben er zelf natuurlijk voor de rest niet bij geweest dus kan alleen maar zeggen dat het als een vervelende situatie klinkt.

Zoiets had ik ook met het huisteam van Office2. Ik hoop niet dat dit soort gedrag huisteams kenmerkt, want dan maakt het de sport goed kapot.

Ik heb zelf een gruwelijke hekel aan huisteams precies om dit soort ervaringen.

Ze lijken altijd gruwelijk hard te spelen, te "min maxen" omdat ze het veld op hun duimpje kennen en idd zoals iemand zegt; geen rekening te houden met de lol van de bezoekers.

Één keer uitgedaagd tot een team tegen team match op het huisveld van dat team. Met een speels dreigement "neem iedereen maar mee, want wij spelen je met 5 man van het veld af!", ja dat mag ik hopen als je iedere week op dat veld staat ;). Maar dat is de houding die ik zelf bij alle thuisteams herken.

Terwijl het juist de uitgelezen kans is vanuit de organisatie om een sfeer neer te zetten die je wilt hebben via je huisteam.

Dat ze dan gaan zitten blindfire'en is wel erg slecht!! Jammer van jullie dag jongens :(. Bedankt voor het melden hier, wij hadden op de planning om weer een keer bij VA te gaan spelen, maar was even de huisteams vergeten.

Al mijn ervaringen met huisteams (ben nog niet bij v&a geweest met huisteams) zijn negatief jammer genoeg.

Geachte heer,

Helaas dat je ook hier met onwaarheden, vooroordelen en onzorgvuldigheid een bericht moet plaatsen.

Je klacht is in samenwerking met de NABV al opgepakt, want elk verhaal heeft twee kanten.

Overigens vreemd dat je je frustraties nog steeds geen plek kan geven, terwijl ons personeel u volledig ter woord heeft gestaan en meerdere acties heeft uitgevoerd om samen met u uw mening, visie en gedachtes te controleren en te bekijken en nog worden we beschuldigd...

Wij mengen ons niet graag in een internetdiscussie, aangezien mensen dan het verhaal zullen lezen over uw houding en gedrag naar de organisatie. Het lijkt me voor nu een goed plan, dat u andere velden gaat bezoeken.

De NABV zal contact met u opnemen en wij zullen een klacht indienen.

Veluwe Airsoft

Ik was gisteren ook bijna naar Veluwe airsoft geweest maar uiteindelijk toch naar Lochem gegaan.

Jammer om te horen dit. Helaas zelf ook al een aantal slechte ervaringen gehad op die lokatie.

Welk huis team was dit als ik vragen mag? Toevallig VTAT?

Om hierop te reageren, V-TAT is al ruim 2,5 jaar geen huisteam meer?

Er zijn slechts op een dag 2 mensen van een huisteam actief beide in de 2 partijen die spelen.

Overige deelnemer(s) zijn net als jullie speler(s) en krijgen dezelfde behandeling

Overigens vreemd dat je je frustraties nog steeds geen plek kan geven, terwijl ons personeel u volledig ter woord heeft gestaan en meerdere acties heeft uitgevoerd om samen met u uw mening, visie en gedachtes te controleren en te bekijken en nog worden we beschuldigd..

Hij beschuldigt jullie (veluwe airsoft) nergens van. Hij complimenteert jullie zelfs voor de extra controles.

Waar ik me wel heel goed in kan vinden is de waarschuwing voor het huis team. Want laten we eerlijk zijn: iemand een dag later bedreigen slaat natuurlijk helemaal nergens op. Zeker niet als je in een huis team speelt en dus reclame maakt voor het betreffende veld.

Hij beschuldigt jullie (veluwe airsoft) nergens van. Hij complimenteert jullie zelfs voor de extra controles.

Waar ik me wel heel goed in kan vinden is de waarschuwing voor het huis team. Want laten we eerlijk zijn: iemand een dag later bedreigen slaat natuurlijk helemaal nergens op. Zeker niet als je in een huis team speelt en dus reclame maakt voor het betreffende veld.

Wij handelen dit bericht verder af met de persoon in kwestie en de NABV. Het verhaal via forum(s) behandelen en heen en weer modder gooien via een makkelijke internetpagina is niet de manier. m.b.t. beschuldigd willen wij afsluiten dat wij direct het spel hebben stilgelegd voor desbetreffende persoon voor een FPS en dan ons vermelden dat wij dan mensen informeren over deze directe FPS actie en nog wantrouwen ondanks dat persoon mee heeft gekeken is voor ons heel jammer.

Dankje...

Deze bedreiging van het huisteam was niet een dag later trouwens laat ik dat even recht zetten, Dit was gebeurd om een andere dag bij een andere speler. Deze zou zijn hit niet hebben genomen en wou dit bespreken met een persoon die vervolgens een bedreiging maakt. Het fijne weet ik hier ook niet van maar dat het gebeurt is belachelijk!

@veluweairsoft

Het was niet duidelijk dat er iemand van de NABV aanwezig was. Zou erg handig geweest zijn als deze persoon dan naar voren was gekomen dan had ik deze zeker aangesproken.

verdere reactie op jullie eerste post (kopie van airsoft.nl)
Dit is een openbaar forum en we leven in een vrij land dus ik kan posten wat ik wil.

Dat gezegd hebbende snap ik niet helemaal waarom het verhaal nu helemaal omgedraait wordt? Dus ik lieg? Samen met 16 anderen?

Ik geef aan dat ik het wel kon waarderen hoe de VA organisatie het oppakte. Al ging het blindfiren en het niet callen van hitten wel door na de escalatie en waren er nog meer incidentjes op het veld. Hierdoor is een grote groep ook vroegtijdig weggegaan.

Mijn posts zijn gebasseerd op feiten en dingen die ik gehoord/gezien en gevoeld heb. Vandaar dit bericht dat grotendeels gericht was aan het huisteam die Veluwe Airsoft heeft aangenomen.

Ik snap de aanvallende opmerking niet helemaal maar daar staan jullie vrij in.

Ik heb zojuist een gesprek van 1,5 uur gehad met de eigenaar van Veluwe Airsoft.

Wij hebben besproken wat de problemen waren en de gevoelens bij beide partijen over dit probleem.

Het gevoel bij Veluwe Airsoft was dat de naam werd geschaad door mijn berichten op ACN en airsoft.nl.
Ik heb duidelijk gemaakt dat ik het probleem niet vind liggen bij de organisatie van Veluwe Airsoft maar juist bij het huisteam en de spelers die heel vaak aanwezig zijn bij de skirms. Ik heb het gevoel dat dit ook duidelijk was geworden na ons gesprek.
Veluwe Airsoft gaat er alles aan doen om dit soort incidenten nooit weer te krijgen en vertrouwt erop dat het huisteam en de andere spelers dit soort incidenten zoveel mogelijk willen voorkomen.

Ik stel het zeer op prijs dat de eigenaar mij gebeld heeft en in gesprek wou gaan. Dit gesprek is uitstekend verlopen. Ik laat de frustratie even rusten en ik zal het even de tijd geven voordat ik weer een bezoekje maak aan Veluwe Airsoft.

Nogmaals, met de organisatie van Veluwe Airsoft is helemaal niks mis en zij hebben gehandeld zoals ze konden handelen. Veluwe Airsoft zal kijken hoe zij ervoor kunnen zorgen dat dit wantrouwen naar de desbetreffende spelers weer weggenomen kan worden.

Ik geef mijn vertrouwen weer aan Veluwe Airsoft en ik zal zeker dit jaar nog weer een kijkje nemen.

Bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.