Waarom kiezen mensen voor die enorme magazijnen

sebastiaan1988

New Member
12 jun 2023
2
0
Trophies
1
Wat mij altijd aanspreekt in Airsoft is dat het een stuk georganiseerder en tactisch spel is dat paintball (mijn mening), en dat ze situaties proberen na te bootsen om het zo realistisch mogelijk te maken.

ik schiet altijd met GBB met magazijnen met aantallen bb's die identiek (max een paar hoger), zijn dan de originele magazijnen van het echte geweer.

ik vraag me altijd af waarom er zoveel mensen spelen met magazijnen met een veelvoud aan bb's. Je ziet regelmatig dat mensen gewoon 50 of 100 bb's schieten achter elkaar.

In mijn ogen verlies je dan een enorm stuk van het realistische spel en ga je veel minder tactisch spelen.

Ik vind juist het herladen (ander magazijn erin) een leuk onderdeel van Airsoft. Je gaat bb's tellen waarbij je dus veel voorzichtiger gaat spelen.

Hoe geldt dit voor jullie? Hoe spelen jullie en waarom?
 
Welkom op ons forum, @sebastiaan1988! :)

Het is een misconceptie te denken dat iedere airsoft beoefenaar altijd en volledig op realisme speelt; airsoft kent vele uitingsvormen en ook dit is er een.
Wat jij benoemd heet "Arcade": gewoon rondrennen en schieten, zonder je echt op realisme (en tactiek) te richten.