Walther CP 99 skirm downgrade jaja het is gelukt !

Tri Shot

Well-Known Member
22 mrt 2015
332
163
Trophies
10
Zoals ik gister vertelde was ik van plan om mijn Walther CP 99 te downgraden.

Met 2 rubberringetjes de druk kamer iets verkleind en verdomd het werkt. FPS met 20 grs bb's gemiddeld 340 en iets daarboven.

Kijk nou mag ie mee !

tnObLNpl.jpg
[/img]

Ik kan je niet helpen met deze vraag.

Maar mocht je een manier vinden om de FPS te downgraden. Laat het ff achter op dit forum.

Een collega van me zit ook te geilen op een P99 maar durft het nog niet aan vanwege genoemd probleem. 

Als er een oplossing bestaat wil ik hem daar graag over kunnen inlichten. Zodoende helpt men elkaar.

Alvast bedankt en succes.

Ik praat/schrijf even met de super leken hoed,dus als ik iets heeeel doms zeg......

Ik heb geen onderbouwt idee hoe je CO2 druk zou moeten reduceren.

De manier waarop de druk in de loop wordt geknalt is zo dermate basic dat ik me afvraag of je die uberhaupt onder controle zou kunnen krijgen.

Wat m'n Boerenverstand (ben een stadsmens) me ingeeft....

Overmaatse loop zodat de druk niet optimaal op kan lopen.

Gaatjes in de loop..je maakt eigenlijk een omgekeerde compensator.Je zal een paar/berg lopen moeten opofferen om de juiste gat grote plus aantal.

Geen van de twee lijkt me iets wat je morgen even voor de koffie hebt
opgelost

Ik hoop ergens ooit nog eens een CO2 P5 te vinden.Puur nostalgie!
Heb de "eer" gehad om bij m'n ME opleiding in Neerrijnen 1980 de eerste klas te zijn die hem kreeg..'k vergeet de intro nooit meer...We zitten met de P5 vers in de doos in de klas.De Adjudant geeft uitleg..Mannen..Deze P5 kan je in tegenstelling tot de FN10/22 (voorganger van de P5) met een gerust hart wel met een scherpe patroon in de kamer dragen...Vervolgens steekt hij een geladen magazijn in het wapen.drukt de vangpal in..en vervolgens de ontspanpal...BANG!!!!!!.Een mooi rond gaatje in de ruit...
Instructie omtrent doorgeladen dragen werd wel aangescherpt,maar we leerdengewoon hoe je double action moest schieten..

Nou het is iets meer basic als je denkt Ouwe Stomp. Er zit een stukje voor de loop die bepaald de druk naar de loop en de druk naar de blow back. Die kun je beinvloeden door het plaatsen van ringetjes op een specifieke plek. Omdat ik nogal een technisch geintereseerde ben ga ik dat morgen op mn gemak even uitdiepen. 

https://youtu.be/vfCDRdn0618

https://youtu.be/i6zLM2Sc5cQ

Het eerste Duitse filmpje ziet er heel aannemelijk uit,maar heb de indruk dat het net even iets meer ingewikkeld is dan dat je in de paar minuten ziet. Kan niet echt opmaken of hij de verbetering zelf gedraait heeft,of zo uit een zakje schudt.Als het eigen fabrikaat is,was het fraai geweest als hij de maten erbij had gezet.

Franse filmpje na een paar minuten gestopt.Je nuh parlee Fransee!!