warm worden van bekabeling AEG

Andy houben

Active Member
20 mei 2017
34
4
Trophies
3
hallo,

Ik zit met een probleem, vorige week mij AEG geupgraded.
overnieuw geschimmed, nieuwe piston, nozzle, High torque motor, Hopup chamber
Maar nu als ik single shot schiet wordt mijn bedrading warm, zo warm dat ik het niet vast kan pakken.
Dit gebeurd ook bij auto.

Wie kan mij helpen met dit op te lossen.
Het betreft een G&G y100 (m4 model)

alvast bedankt.
 
Het lijkt erop dat hij ergens zwaar loopt...

Denk dat je het best kan beginnen door onderdeel voor onderdeel te testen of het soepel loopt en als laatste iedere keer 1 ding toevoegen om te zien of ook de combinatie lekker werkt...

Succes!

Groet,

Peter
 
Het enige wat ik bij het monteren wat moeizamer vond lopen is de piston.
Deze lijkt teveel wrijving te hebben in de cilinder.
Deze is goed gesmeerd maar lijkt nog steeds moeite te hebben.

Enig idee hoe ik dit zou kunnen oplossen. Met een nieuwe cilinder is dit probleem niet,
echter past deze nieuwe cilinder niet ivm het blowback systeem,
er zit een kleine uitkeping in de cilinder welke ik niet kan namaken ben ik bang.
 
Ik zou eerder kijken naar het shimmen en of de piston niet stroef loopt in zijn geleiders. Een pistonhead die te stroef in zijn cylinder heb ik nog niet vaak gezien, het kan wel, dan zou je moeten kijken of een andere O-ring beter zou passen zonder een goede air seal te verliezen.
 
Inderdaad wat rebel zegt.
Heb je al getest of de piston wel vrij in de geleider beweegt zonder cylinder?
 
Hm,ik heb het meegemaakt met een nieuwe Madbull XP02 piston dat die te dik was en vastliep in de geleiders.
Met als resultaat dat de batterijen in no time leeg waren en de motor een kookeiland werd.
Na afveilen van het teveel aan materiaal een perfect lopende replica overgehouden.

Dus wat Valmijaan zegt is een goede test om te kijken of je dit kan uitsluiten of niet.