Warq Helm

Recros

Well-Known Member
8 mei 2019
131
52
Trophies
11
Tot heden heb ik altijd met een Wiley en oakley bril gespeeld. Echter afgelopen maand een bb tussen mn bril gekregen en dat heeft me toch aan het denken gezet om toch een full face mask te kopen.
Daarbij eerst een fasthelm geprobeerd om te combineren met een goggle en facemask, alleen daar heb ik een te dikke kop voor . Een mich 2000 vind ik aan de zware kant. Toen viel mijn oog op de Warq helm. Echter kan ik nergens vinden hoe deze valt. Zijn er leden hier op het forum die er een hebben en weten of deze ruim valt?

Waar je ook nog naar kan kijk zijn complete maskers zoals de Dye i4 of i5. Ik weet dat Empire een masker heeft met mesh gedeelte ( Empire E-Mask)
Weet niet hoe tacticool alles moet zijn. maar denk dat de meeste wel te modden zijn zodat ze goed met eventueel Fast Mt werkt.
41c-lZ7w8JL.jpg

• Leuk
Waarderingen: Recros
Waar je ook nog naar kan kijk zijn complete maskers zoals de Dye i4 of i5. Ik weet dat Empire een masker heeft met mesh gedeelte ( Empire E-Mask)
Weet niet hoe tacticool alles moet zijn. maar denk dat de meeste wel te modden zijn zodat ze goed met eventueel Fast Mt werkt.
41c-lZ7w8JL.jpg

Ik vind de Dye i4 en i5 toch echt bij de paintball outfit horen (had er vroeger 1 met paintballen). Plus een Dye i5 is onderhand even duur met helm erbij als een WarQ helm. Vandaar de voorkeur voor de warq :). Het Empire alternatief ga ik eens onderzoeken, bedankt :)

Ik vind de Dye i4 en i5 toch echt bij de paintball outfit horen (had er vroeger 1 met paintballen). Plus een Dye i5 is onderhand even duur met helm erbij als een WarQ helm. Vandaar de voorkeur voor de warq :). Het Empire alternatief ga ik eens onderzoeken, bedankt :)

Ik ben in het bezit van een WARQ helm. Hij valt ruim genoeg zodat praktisch iedereen er in past. Het is een 'one size fits most' helm, waarbij je echt een gigantische kop moet hebben als je hem niet zou kunnen passen. Als ik kijk naar bijv. een motorhelm waarbij ik meestal rond de 'L' val, is er bij de WARQ nog meer dan voldoende ruimte over.

Ben zelf ook positief over de helm an sich. Hij heeft nog nooit een druppel fog gehad, zelfs niet met 30 graden in de bosses kruipend. Perfecte helm voor CQB ook vanwege de bescherming. Enige kleine nadeel is dat het aimen wat lastig gaat met zo'n bulky helm op je kop. Dus je moet beschikken over (een aantal) risers...

Roep maar als je nog meer vragen hebt!

half off-topic: Ik hoop dat je met deze post nog andere mensen inspireert om fatsoenlijke bescherming te gaan dragen ipv shooting glasses waar ik men hele hand nog tussen kan steken.

half off-topic: Ik hoop dat je met deze post nog andere mensen inspireert om fatsoenlijke bescherming te gaan dragen ipv shooting glasses waar ik men hele hand nog tussen kan steken.

Ik zie ook vaak regelmatug mensen met een full upgraded aeg of polestar lopen en dan hebben ze al twee jaar lang dezelfde goedkope bril op waarvan die totaal niet veilig is. Je hebt maar een paar ogen...

• Leuk
Waarderingen: Dodgy en sherlockzor
jup replica van min 600 euro maar alieexpress brilletje/goggle/skibril(not even joking) op de neus

• Leuk
Waarderingen: Dodgy
Heb je een foto van jouw replica? Ben namelijk erg benieuwd hoe een aantal risers er in de praktijk uit ziet. :D

Uiteraard! In dit geval zit de T1 Red Dot op een lage mount, echter kan hij natuurlijk ook op een hogere. Maar dat is weer niet nodig bij een AK :)

Bijlagen

• LCT AK15.jpg
    LCT AK15.jpg
    793,9 KB · Weergaven: 435
  • Leuk
Waarderingen: Dodgy
Uiteraard! In dit geval zit de T1 Red Dot op een lage mount, echter kan hij natuurlijk ook op een hogere. Maar dat is weer niet nodig bij een AK :)

Dat ziet er gewoon netjes uit! Ik dacht; daar komt een gedrocht!

• Leuk
Waarderingen: Myzzt
Mocht je de helm in het echt willen zien, de shop op het B&A terrein had er een wat weken geleden nog een paar liggen.

Zit er zelf ook over te twijfelen.

Gisteren avond de warq helm binnen gekregen.
Helaas zit de binnenkant van de lens onder de krassen toen ik hem bekeek. Tevens valt het mij op dat de binnenste lens enorm snel krast (Ik wilde een vingerafdruk weghalen en zelfs bij deppen met een microvezeldoek zit er een kras bij) De winkel zei dat er een folie opzit aan de binnenkant, ik kan dit niet vinden? Heeft iemand hier ervaring mee?

Laatst bewerkt:
Wanneer er folie op zit, dan is dit vrij snel te zien: het plastic is dan dof en het beeld is niet echt scherp en als je er met je nagel overheen gaat, dan trek je de folie al mee of vervormt deze.

ik kan dit niet vinden? Heeft iemand hier ervaring mee?
Er zou ergens een lipje moeten zitten, maar je kunt ook een plakbandje aan een rand plakken om op die manier de folie los te krijgen.

Wellicht zit er (ook) folie aan de andere kant?

Wanneer er folie op zit, dan is dit vrij snel te zien: het plastic is dan dof en het beeld is niet echt scherp en als je er met je nagel overheen gaat, dan trek je de folie al mee of vervormt deze.

Er zou ergens een lipje moeten zitten, maar je kunt ook een plakbandje aan een rand plakken om op die manier de folie los te krijgen.

Wellicht zit er (ook) folie aan de andere kant?
Helaas niks kunnen vinden, de shop vond het ook erg raar. Heb een nieuwe lens gekregen