Wat adviseren jullie als beginners replica?

weesenbeek

New Member
4 nov 2015
2
0
Trophies
1
Ik heb deze maand mijn lidmaatschap aangevraagd bij de nabv. alles is rond en mijn pasje is in de maak. nu loop ik met een aantal vragen rond. 

1. Wat is een goede instap replica voor een budget van 300 euro. m4/m16 loopt iedereen mee rond ik wil iets aparts wat gemakkelijk aan je smaak is af te stellen en uit te bereiden. 

2 wat is een goede 2e replica als backup / side arm ik zit te denken aan een m9?

3. is er in de omgeving van dongen een airsoftshop aanwezig die replica's en toebehoren verkoopt?

4. is er in dongen een airsoft club actief?

5. waar stellen jullie je replica af. in de tuin lijkt mij geen goed plan. En doen jullie zelf je onderhoud aan de replica of laten jullie dit doen.

6. moet je een nieuwe replica inschieten of maakt dit niet uit. 

7 hoe zit het met een replica kopen in het buitenland. ik weet dat in belgie een grote zit maar die verzend geen replica's. zijn er shops die wel replica's verzenden?

8 is het makkelijk om je fps zelf in te stellen of laten jullie dit doen. ik heb gehoord dat via je spring kan doen. en wat zijn de regels hiervoor. ik weet dat helenaveen een max fps van 360 hanteerd.

kortom. ik wil wat meer informatie en met deze vragen loop ik al een maand rond. 

1. Ik snap dat je iets aparts wilt, maar voor jou als beginner, NIET DOEN! en begin met iets als een m4/m16, AK. Zodoende heb je altijd mensen die bekend zijn met het apparaat en je daarmee kunnen helpen in geval van storing, upgraden, afstellen etc. Later kan je altijd nog iets aparts halen Daarbij kan je een m4 of m16 lekker customizen naar jouw smaak

2.Je eerste m4/m16 wordt een goede backup zodra je bekender bent met het spel, Weet of de sport wel jouw ding is. Kan je die aparte replica die je wilt gebruiken als priary. 

Wat betreft een sidearm, Ga voor een 1911, m9, glock, allemaal prima modellen

3. http://www.airsoftclubnederland.nl/airsoft-in-nederland/airsoft-winkels-in-nederland-een-handig-overzicht/

4.Geen idee, ik zou rondvragen of het web raadplegen.

5. Ik persoonlijk in mijn achtertuin, omdat deze aan NABV normen voldoet, of op een skirm.

6.Over het algemeen niet nodig, uitzonderingen daargelaten.

7.Veel webwinkels verzenden gewoon naar nederland, lees wel altijd hun regels door ivm NABV pas kopie toesturen. Enkele poolse sites zijn goed, Gunfire.pl en Taiwangun.com. Zij leveren snel, goed, en bovenal goedkoop.

8. Ik stel het zelf in door bijv. een andere spring maar je kan, als je een replica bij de bovengenoemde sites besteld ervoor kiezne dat zij de replica downgraden naar <360 FPS.

Overigens geld meestal de volgende FPS normen op een skirm: Pistolen, shotguns, rifles, sub machine guns en heavy MG's 360 FPS en snipers 500 FPS,(correct me if im wrong)

Deze info is trouwens best makkelijk aan te komen op het web, kwestie van forums afstruinen. 

Succes in deze sport.

Ik ben zelf ook wel iemand die van uniek houdt.

Mijn eerste replica was een AUG A3, 200 euro. Heel makkelijk te onderhouden al zeg ik het zelf.
2e primary was P90 en later mijn AUG verkocht en een SCAR-H aangeschaft.

Maar zoals manders zei IS het wel makkelijk om een instap model te pakken die veel mensen al hebben omdat de kennis en ook aftermarket onderdelen op grote schaal verkrijgbaar zijn.
Dit betekent ook minder snel een andere replica kopen en upgraden tot je er bij neer valt.

Er zijn genoeg winkels in Nederland en Duitsland te vinden maar je kan ook kijken naar gunfire, evike, wgc of redwolf. Vaak vindt ik daar spullen die je nergens anders vindt. Maar dat wordt wel duurder.

Sommige winkels hebben ook testbank en schietbaan om af te stellen. Wel van te voren even aanmelden dat je er heen gaat om te testen.

Afstellen is per soort replica anders, AEG = spring vervangen. Gas blowback - NPAS. Etc.

FPS regels in de regel:
Full auto (ook als je semi alleen gebruikt) maximaal 360FPS

Semi auto (S-AEG dus waar Full auto niet eens kan) maximaal 450FPS

Bolt Action (handmatig grendel naar achteren halen om te spannen en heel soms S-AEG met een paar seconden delay ingebouwd) maximaal 500 FPS

Dat zijn de regels normaliter voor open veld.
CQB is het absolute maximum voor alle replica's 360FPS en het ALLERLIEFSTE zelfs lager.
In redelijk wat gevallen mag je ook niet Full auto schieten, replica mag het wel kunnen maar gebruik wordt gestraft.

Een replica inschieten hoeft niet, maar na verloop van tijd komt de natuurlijke slijtage en gaat bijvoorbeeld de kracht van de veer achteruit waardoor je fps iets omlaag kan gaan.
Verder is er natuurlijk wel andere slijtage, Gears van de Gearbox, rubber sluitingen etc.
Aan te raden is dat je de replica natuurlijk netjes onderhoud, schoon houdt en door smeert. Gebruik wel de juiste materialen, anders richt je meer schade aan dan dat je goed doet.

Ik denk dat anderen hier wel betere tips over hebben dan dat ik heb momenteel