WAT is DEZE??!?!

Blade

Well-Known Member
6 mrt 2015
409
242
Trophies
15
Gisteren was ik alvast wat voorbereidingen aan het treffen voor de skirm waar ik zaterdag naartoe ga en dus wilde ook alvast even de backup replica klaarmaken. Doordat ik er een nieuwe reddot opgezet heb, wilde ik even kijken hoe deze stond afgesteld. Kom ik er bij het testen achter dat de replica gewoon NIETS uitspuugt. Het gaat hier om de ASG CZ 805 Bren, nog volledig stock en eigenlijk nog nageltjesnieuw. De replica heeft misschien een halve indoorskirm meegemaakt en heeft nooit problemen gehad.

Bij nadere inspectie kan ik zien dat de nozzle te ver naar voren komt, zodat de toegang voor de bb's wordt belemmerd. Maar goed, zoals gezegd, alles is volledig stock en hiervoor nog nooit een probleem mee gehad, dus ik kon er zo snel even geen oplossing voor bedenken.

Dan maar een andere replica, de G&G RK74-CQB, beetje zelfde verhaal, nog nagelnieuw, 1 of 2 halve skirm wat mee geschoten en verder nog helemaal stock. Nog nooit problemen mee gehad, schiet uitmate lekker.... tot gisteren, want OOK DEZE feed ineens geen enkele bb meer, ook weer gevalletje nozzle te ver naar voren.

What the hell is hier aan de hand? Is het de stand van de sterren, is de kosmos uit balans, heb ik een of andere god beledigd, of is het gewoon mogelijk dat 2 afzonderlijke nieuwe replicas het van het een op het andere moment niet meer doen?!?

Iemand enig idee? Want ik kom niet verder dan WTF en FML :confused:
 
Toch even uit elkaar halen die handel.
Misschien de tappet plate kapot?
Ik heb dit namelijk ook gehad.
 
Nozzle te ver naar voren lijkt me eerder dat hij dan niet goed naar achteren gaat, als je gaat schieten hoort de nozzle juist de hele hop up chamber ingang voor de nieuwe bbs te blokkeren :). Mogelijk idd tappetplate of het veertje heeft het begeven. Heb ook na 4 skirms met mijn E&L Mk18 dat opeens de trigger shuttle spring was gebroken :|.
 
Kleine update:

Als bij een klein wonder, deed de 805 Bren het gisteravond wel weer ineens, dus het zal even een tijdelijke inzinking zijn geweest, maar goed, ik ga em vanavond nogmaals testen, kijken of het "wonder" standhoud.

Bij de RK74 kwam ik erachter dat de bucking een minimaal stukje doorsteekt in de hopup en dat die dus waarschijnlijk de bb's tegenhoud, want als ik een bb in de hopup doe en ik zet een klein beetje kracht op de bb, dan schiet deze door tot in de hopup en wordt ie netjes afgevuurd.
Dus nu ff uit zien te vinden hoe die RK uit elkaar moet en dan eens kijken hoe het kan dat de bucking verder naar binnen is komen te zitten. En anders gaat er een lipcorrectie plaatsvinden bij de bucking :p
 
:p

Dan is het goed. Gebruik zelf ook ASG.

Vroeg het even omdat er namelijk BBs zijn die er bekend om staan problemen te geven.
 
  • Leuk
Waarderingen: Blade en Camilo