Wat is jullie ultieme gadget, uitrusting stuk of hebben-dingetje? ONE PIECE OF GEAR TO RULE THEM ALL

• Onderwerp starter Onderwerp starter jules.cornelissen
  • Startdatum Startdatum
J

jules.cornelissen

Hey allemaal,

Ben sinds enige tijd nu bezig met airsoften en heb alles om gewoon degelijk te kunnen spelen. Mijn uitrusting is nog lang niet compleet en daarom wil ik het aanschaffen van bijzaken een beetje tactisch aanlopen.

Ik vroeg me daarom af wat jullie als beginners/ervaren spelers het allerfijnste vinden aan jullie uitrusting. Één ding dat je absoluut NIET kunt missen bij je loadout/uitrusting. Zeg maar "One piece of gear to rule them all" en wanneer je dat ding zou missen je jezelf volkomen hopeloos voelt.

Te denken valt aan een bepaalde pouch voor je vest of attachement voor je replica of ieder ding wat voor jou een must om te hebben/gebruiken is. Misschien wel zelfs een upgrade voor je replica? Hoe groot of klein, duur of goedkoop, het maakt niet uit. Ik hoor het namelijk graag!

Ik ben benieuwd naar jullie antwoorden!

Groetjes,

Binky Jules

Ik heb hem nog niet in bezit maar een soundhog voor mijn tippmann is eigenlijk wel onmisbaar, qua gear kan ik eigenlijk niks missen. Want wat zijn mijn mag pouches zonder een vest om aan te hangen?? Of een Cargo carrier zonder vest?? Oh ik zeg het zelf al,, mijn warrior DCS plate carrier is het belangrijkste want waar moet ik anders al mijn zooi aan hangen :-P

Volgens mij is de NABV pas pittig belangrijk om te hebben. ;)

Voor de rest vindt ik een dumppouch zeer prettig bij het gebruik van midcaps, ook al zien sommige spelers dit als vuilnisbak.

Ja de NABV pas, goggle, meshmask, platecarrier etc. Bedoel ik niet.
Specifieke uitrustingsstukken zoals een dumppouch inderdaad.

Een stuk gear wat een heleboel dingen heel makkelijk maakt zonder dat je het eigenlijk door hebt. En pas als je erover na gaat denken besef je hoe handig het is.

Als je met een team speelt een radio. En een machinegunner is ook erg handig.

Ik ben een pouchesfreak en dan heb je toch wel gelijk het meest gebruikte en meest ondergewaardeerde item te pakken denk ik.

Als ik eerlijk moet zijn, het enige waar je niet zonder kan is een reserve bril.

Een goede sight (T1 of Eotech) en een Zaklamp voor op mijn Breacher en Mk18!

Mijn replica weegt zonder vizier bijna 4kg. Ik hou van mijn sling. Er zijn er vele, maar deze is van mij. 

@Strelok 4kg?! Dat is bijna netzoveel als een echte! Wat voor replica heb je dan?

Ik werk zelf niet met een vest of plate carrier, ik werk lekker met een combat belt.

Voordeel:

Licht in gewicht wat zorgt voor meer mobiliteit en bewegingsvrijheid

Nadeel:

Beperkte ruimte voor pouches en dergelijke, alleen het hoognodige.

In mijn ogen de belangrijkste dingen om mee te nemen:

1. Bril + 1 reserve

2. hit vestje

3. goede schoenen

4. veldfles of camelbag

5. Medkit

6. pouches voor je replica en wellicht sidearm mags

7. Sling voor je replica

8. pouch waar je extra BB's in bewaart en wellicht wat tools mocht je een in field reperatie moeten toepassen

9. extra accu

10. Speedloader(groot)

@Strelok 4kg?! Dat is bijna netzoveel als een echte! Wat voor replica heb je dan?

E&L AK74N. Is ook mijn eigen schuld natuurlijk, maar ik wilde een zo realistisch mogelijke replica. Alles metaal, alles echt hout, gaan met die handel :) Dat vind ik zelf het mooist.  

Het eerste "niet essentiële item maar die ik toch niet kan missen" was een een radio. Ik zou nu niet zonder willen en kunnen. Communicatie vind ik een groot deel van het Airsoft spelletje (in vergelijking met, oh I don't know, Paintballers). Een headset en PTT is daarbij handig, zeker als je niet te veel herrie wilt maken.

Daarna kwam de scope met zoom. Vind het handig om te zien wat er in het veld gebeurt en of iemand hostile is of niet. Maar ook handig om je BB goed te zien gaan. Begonnen met een Acog (4x), toen naar een Elcan C79 (4x) en nu een Elcan SpecterDR (1x of 4x). Die SpecterDR heeft een variabele zoom wat weer heel handig is in CQB situaties. De Acog heb ik nog steeds omdat die gewoon veel lichter is dan de SpecterDR. 

Ook een helm (met rail) om alles aan op te hangen is handig. Aan mijn helm "hangt" mijn headset, evt facemask en evt goggles.

Oh, en een Tactical Light is ook handig, zeker als je ergens naar binnen gaat (bij Running The Target of The Chambers bijv.

Gadgets heb ik te veel om op te noemen eigenlijk [schaam]. Heb nu een Sordin headset (warm en soms niet handig maar een beetje Gear Whore heeft er wel één), BB Tracer (zo leuk en handig 's avonds en binnen) en rifle Scope met zoom van 1x tot geleidelijk naar 9x (met verlicht richtprijs, MWHOEHAhahaha!!!)

Ahum, liet me even gaan daar, sorry. Nog genoeg gadgets om te verzamelen dus.

Naast de must haves aan gear (bril en schoeisel)

Mijn #1 gearstuk -> Shemagh. Kost geen drol, maar is overal voor te gebruiken en rete fijn om te dragen!

Overigens een replica vna 4kg is peanuts. Van mijn 5 meeste gebruikte replicas (2 AK's, GK5C, PDW en M14) is er maar 1'tje onder de 4 kg :P

Absoluut mijn facewrap.

Zonder die facewrap zou ik het in de zomer te warm hebben en in de winter te koud.

Not to mention zijn belangrijkste effect: Het bij elkaar houden van mij hele setup op m'n hoofd. Zonder de wrap zou t voor geen meter lekker zitten.

- Een goeie bril die niet beslaat.

Als je bril constant beslaat kan je net zo goed thuis blijven. Je ziet bijna niets uiterraad, maar je         kan ook behoorlijk naar op je muil gaan.

- Camo broek met ingebouwde kniebeschermers.

Losse knie beschermers gaan bij mij snijden in mijn knieholtes.

Zonder deze kan ik gewoon niet airsoften.

Hahahha @Strelok There are many like it but this one is mine haha Full Metal Jacket!!!

Wat ik zeker niet kan missen is mijn koffer, zonder die kom ik gewoon niet legaal bij een skirm en zonder haal ik me een heleboel narigheid op me hals....maarrrr Me absolute huzaren stukje is toch wel mijn Partizan-m camo suit! Nog heel weinig gezien hier! Vind het zo'n mooi pak!

Ik zit te twijfelen tussen een fijn camo-suit of meer pouches. Tot nu toe iedereen bedankt!

Ik wil echt mijn HK 416 Met Valken V12 niet meer missen,heb hem helemaal geüpgraded.HPA schiet fantastisch goed ik ben er zeer tevreden over.