Wat kan je het beste als eerste upgraden op een sniper?

wambam

Active Member
4 feb 2016
36
5
Trophies
3
Beste mede airsofters,

Ik heb onlangs mn 2de sniper gehaald, dit is de Tokyo Marui L96 AWS.
Nu heb ik een vraag omtrent het upgraden, namelijk wat kan je op een sniper het beste als eerste upgraden?
Ik zelf dacht de spring icm de trigger sears (of de gehele triggerbox) maar ik dacht laat ik voor de zekerheid maar even bij de airsofters met meer ervaring vragen wat verstandig is ;)

Naar mijn mening de hop up.
Of een complete hop up of alleen een arm en bucking.
Ben zelf ook pas begonnen dus weet het er fijne niet van maar weet wel dat ik men sniper replica had geupgrade had naar 450 fps ik geen meter kwam dan toen ik 280 had. Na een nieuwe hop up had ik ongeveer 30mtr meer bereik.

Correct me if i'm wrong:)

Ik ga weer lekker op teentjes trappen door Reliku te quoten van het andere forum:

"Goede bb's -> bucking + nub -> barrel -> chamber -> piston + trigger -> cylinder head -> rest van de cylinder -> spring."

Misschien ook handig op forums te vragen specifiek voor airsoft sniperen zoals http://www.airsoftsniperforum.com/44-others/16010-upgrading-l96-aws-platform.html of andere forums.

100% dit |^|
En wil daar, aangezien je een TM L96 AWS hebt, dit nog aan toe voegen.
Dat dingetje wil nog wel eens kapot gaan en of snel beschadigd raken.

Edit: Goede zware bb's (>0.3g)

Thanks mannen.
Weet ik weer een beetje waarvoor ik moet gaan sparen ;)

Ik gebruik zelf zelf 0.32 of 0.36 dan heb je minder last van de wind en hier en daar een bladje :-0

Mijn advies is eigenlijk het hele gebeuren in één keer aan te schaffen. Vooral de cilinders, veren en pistons. Die zullen aardig op elkaar in werken en slijten. Je wilt graag dat deze onderdelen op elkaar in slijten en niet op nog te vervangen onderdelen. Het is een aardige kostenpost, vooral bij bijvoorbeeld PDI, maar spaar hiervoor.

Hop up, triggers en precision barrel kan je apart aanschaffen maar zou ik niet eerder aanschaffen, de versterkte triggers heb je alleen nodig bij een geupgrade cilinder en veren. De hop up in de VSR-10 is prima en kan eventueel langer mee, budget modellen zou het misschien wel handig zijn om eerder te vervangen. Daarnaast merk je nog niet veel van een precision barrel wanneer je de veren en cilinders nog niet heb vervangen.

Succes!

Ik begrijp het helemaal.
Ik denk dat ik het dan nog een maandje uitzing want hij heeft nu redelijke performance en dan gewoon in 1x de hele internals vervang.

Heb zelf een paar snipers gehad o.a. MB01.

Veersetje met piston en springuide doet heel veel. Van 400 fps tot net op het randje en er voorbij. Super eenvoudige upgrade alleen voorzichtig dat je de ( zachte messing legering ) nozzle niet beschadigd als deze wat vast zit. Goed smeren en dan vervangen met bovenstaande doet heel veel. piston en springguide zijn vaak van nylon. Als je een upgrade hebt dan heb je metaal en een ball bearing in de springguide. Loopt veel beter.