Wat moet je allemaal mee nemen?

RoyVerhagen

Member
27 jun 2017
23
15
Trophies
3
Zondag ga ik voor het eerst met m'n eigen spullen het veld op.
Mijn vraag is dan ook: hoe bereiden jullie je voor? Wat moet ik niet vergeten en wat is handig?

thanks!!

Je bril, dan nog een keer controleren dat je je bril hebt, stevige schoenen (als je buiten gaat spelen in ieder geval), batterijen voor je AEG/AEP en gas voor je gas replica, uiteraard ook je replica, voldoende magazijnen en BB's en dan uiteraard je camokleding en je plate carrier/vest/etc.

Afhankelijk van het veld en je persoonlijke voorkeur is eten en zeker drinken erg belangrijk!

Zelf heb ik alles op zolder liggen, daar pak ik alles in en vervolgens pak ik alles beneden weer uit. Dan pak ik alles wat ik op het veld denk nodig te hebben en stop het weer terug in m'n tas. Op deze manier ben ik op het veld nog nooit iets te kort gekomen, maar heb ik wel kunnen voorkomen dat m'n batterijen nog thuis lagen... het is ff dubbel werk, maar niks zo frustrerends als je net iets niet bij je hebt.

Alvast veel plezier zondag!

Groet,
Peter

wat @Peter Boudewijn al gezegt heeft...

Wel handig, afhankelijk van de kwaliteit van het veld, zijn vuilniszakken voor je vieze schoenen / schone schoenen. Bus deo voor je mede reizigers.

Verder komt een tasje met schroevendraaiers/kniptang/tape/reserve batterijen altijd wel van pas.

• Leuk
Waarderingen: RoyVerhagen
Het hangt er vanaf hoe je kit is
In mijn geval ben ik nog nooit iets vergeten voor als ik op een speel dag ben voor mij is het steenvast deze lijstjes:
Lijstje 1:1 dag van te voren regelen
2opgeladen lipo batterijen mee, thuis op een veilige manier test firen en controleren of alles het goed doet replicas in foederaal doen met losse batterijen unjamingrod erbij.

Mijn kibling rugzak krijgt Dan ook 1fles 0.2 blasters 2flessen 0.25blasters pouchvest handschoenen,bril/masker combi mags en veiligheidshestje,overal cammo vestje en we kunnen.

Dag opdat je gaat eten/drinken pakken, sportkleding aan kisten aan en Ik Ben set:)

Mini edit altijd je pasje bij je

Ik heb een checklist voor zowel eendaagse als meerdaagse events gemaakt, met daarbij formules die bijvoorbeeld uitrekenen hoeveel eten en drinken er mee moet. Wel handig! Dat wat ik inpak, streep ik af. Lijst gaat in de pelicase, zodat ik weet wat er ook weer mee terug moet. Noem me neurotisch, maar ik ben één keer best veel vergeten en dat overkomt me nooit meer.

Wat er allemaal mee moet, is natuurlijk heel afhankelijk van wat je hebt. Op een eendaags event neem ik mee:

First line:
- P226
- 1 +1 magazijn
- 1 kleine speedloader .25
- IFAK

Second line:
- 6094a
- Baofeng geladen
- PTT
- 6+1 magazijn
- Losse meuk voor de mooi die er gewoon op zit

Third line:
- 3 liter water
- Bij lange games hooguit een snackje

Gunbag (Alleen voor vervoer replica's)

Pelicase (Alles wat temperatuur of weersgevoelig is, bjivoorbeeld electronica)
- 2 LiPo's
- Reserve batterij Baofeng
- BB's
- 1 kleine speedloader .20
- Nog 6 volle extra magazijnen, om snel te kunnen wisselen
- Gereedschap
- Reservebatterijen voor alles op batterijen
- Chemlights (altijd handig)
- Stiften
- 2 flessen Greengas, waarvan 1 minimaal vol

KL weekendtas
- 6094a
- UBACS
- Broek
- Onderkleding en/of overkleding, maar bijna altijd wel onderkleding
- Bril met alle lenzen in een doosje
- Sordins
- Eventueel helm
- Salomons in zak, soms niet in de weekendtas omdat ze terug erg vuil zijn

Ik reis in burger en kleed me elders of desnoods in de auto wel om. Portemonnee, pinpas, cash, inschrijving, NABV-pas, etc.
================================
Voor meerdaagse events komen daar slaapzak, slaapmat, tent of bivaktent, standaard onder- en overkleding, schone kleren, MRE's, flesjes water, meer BB's, meer Greengas, LiPo-lader, tarp, wat druivensuiker spul, powerbanks, toilettas, babydoekjes, camo stick, en allemaal van dat soort spul nog bij.

• Leuk
Waarderingen: McGarrett, Jan en Camilo
Wat ik altijd doe, naast de lijstjes, is alles aantrekken een dag of 5 voor het event. Mis ik dan nog iets of is er iets kapot kan ik het nog snel fixen.

Mags zitten in de pouches, replicas (sidearm(s)) in de holsters en dan alles systematisch inpakken. Replicas in hun koffers, koffers in de trolley. Dan de kleding en gear.

Andere tas voor alle expendables. BBs, gasflessen, speedloaders, flessen water, chocomel, medicatie (in IFAK) en eventueel eten. Batterijen voor alles in de koffer, in dezelfde tas. En de reserve bril niet te vergeten.

En dan de guntas met mijn main, backup en unjammingrod.

• Leuk
Waarderingen: Joris en Camilo
De dag voor de skirm doe ik als Russofter eerst een paar goede slav squats om de benen vast op te warmen en dan drink ik nog een fles wodka om in de stemming te komen.
/geintje

Ik zorg eerst dat alles opgeladen is (LiPo en comms).
Vervolgens maak ik een lijstje in mn hoofd en gooi ik alles in mn koffer. Dan check ik alles wat in de koffer ligt en dan is het eigenlijk wel klaar.
Ik maak mn "lijstje" als volgt:
-kan ik schieten? (replica, accu en bb's)
-heb ik kleding? (welke bdu ik dan ook wil aantrekken)
-heb ik wat om mags ik te doen?
-ben ik beschermd? (bril, bitje, helm, schoenen)
Maar iedereen heeft z'n eigen manier denk ik.

• Leuk
Waarderingen: Jan, Camilo en bvdzeeuw
Eigenlijk heel simpel: ik pak nooit in :p

Nja... Ik zorg dat alles wat ik nodig heb in m'n tas zit. Na de skirm check ik de tas of er dingen op zijn. Die vul ik gelijk aan. Kleding was ik gelijk en gaat terug boven op de tas. Replica's blijven in de koffer samen met de magazijnen. Zo weet ik dat ik altijd alles bij me heb.