Wat neem jij mee het veld in?

Peter Boudewijn

Well-Known Member
29 sep 2016
843
588
Trophies
19
Sinds ik mijn nieuwe vest heb ben ik opzoek naar "de perfecte indeling".

Daarbij probeer ik uit te gaan van het princiepe carry what you need.

In mijn geval betekend dit dat ik nu 6mag's op m'n buik heb, pistool op m'n borst, radio links achter aan de zijkant (verder is links leeg, aangezien ik linkshandig ben), rechts schuin voor een utility pouch voor sleutels/telefoon/etc., daar naast een granaat pouch voor m'n smoke, op m'n rug een hydrationcarrier met daarop nog een utility pouch voor m'n extra smokes en eventueel extra/buddy mag's, tussen dat alles door loopt m'n PTT wel uiteindelijk op m'n borst uitkomt en een sling die door de schouderbanden loopt zodat ik m'n main netjes en comfortabel weg kan hangen. Daarnaast heb ik rechts achter aan m'n riem een dump pouch.

Op deze manier probeer ik zoveel mogelijk gewicht op m'n lichaam te dragen, zodat m'n benen en armen vrij blijven. Tegelijk is dit misschien ook wel het geen waar ik over twijfel... doordat ik alles wat ik nodig denk te hebben op m'n vest draag is deze redelijk vol... zou het niet handig zijn om alles wat meer te verspreiden? Waarbij ik eigenlijk niet direct meer gear wil mee zeulen :)

Dus eigenlijk, hoe nemen jullie alles mee? Uiteraard begrijp ik dat wat de 1 fijn vind het voor de ander helemaal niet werkt, maar het kan wel interessant zijn om eens te kijken wat voor iedereen werkt en daar misschien weer inspiratie uit halen :)

Groet,
Peter

• Leuk
Waarderingen: Jan
Ik heb een chestrig met daarin 6 mags en 1 porto plus ptt.
Daar op zit ook ruimte voor tornado en smokes.
Dan heb ik een koppel voor veldfles sidearm en dropleg dump pouch.
Meer neem ik niet mee.

• Leuk
Waarderingen: Peter Boudewijn
Ik heb een plate carrier vest met 6 mags, porto en ptt.
Voor de rest mijn admin pouch voor reserve batt, een pouch rechts voor hit vest of handschoenen.
Dumppouch links achter.
Hydration pouch achterop en gunsling aan vest voor replica.
Ok heb voor de rest geprobeert met sidearm op het vest maar wil deze toch op dropleg holster hebben omdat anders het vest zo vol raakt.

• Leuk
Waarderingen: Peter Boudewijn
@Imakittymeow Garand Thumb for the win!! Hij heeft een paar super filmpjes gemaakt.

Ik heb zelf tactical rifleman als voorbeeld gebruikt:

Ik gebruik een invader mod carrier met 2 magazijnen in de kangeroo pouch. Dan 2 magazijnen in een pouch op links op de plate carrier (zoals in het filmpje). Rechter kant en voorkant van de plate carrier verders leeg. Alleen links voor hoog nog een fastmag ondersteboven. Deze gebruik ik alleen om het 5e magazijn te plaatsen als ik ff de safety in moet. Voorkant leeg ivm prone liggen, en rechter kant leeg ivm trekken van pistool. Achter op een hydration pouch met daarin een camelbag en een pouch met mn telefoon, huis en auto sleutels. Deze pouch lust met een staal draad aan mijn plate carrier vast. Hydration tube loopt door de schouder lus.

Op mijn belt zit links een dubbele pistol pouch, links achter mijn porto pouch, achterop een dump pouch, en rechts een imi low ride holster voor mijn tm hk45.

Main replica hangt aan een 2 point sling over mijn rechter schouder, en onder links door. Voordeel is dat je em kunt laten hangen zonder dat die in je kruis bounced, en je kunt em makkelijk op je rug hangen (tip van Pat McNamara. Gebruik ik vooral in de bush, dan ga ik verder met mn pistool.

Laatst bewerkt:
Interessant! Mijn set-up is nog niet ideaal. Wanneer ik op mijn buik lig is herladen onmogelijk ;)

Maar:

3x dubbel mag pouch op mijn buik
Radio links in mijn zij
Pistool pouches (2x) daarnaast.
Rechts een utility pouch met klein flesje BB's en speedloader
Pistool holster op mijn riem samen met een dump pouch
Rugzak met waterzak, muesli repen en gasbus

Wat ik nog wil is een admin pouch voor een kaart en losse mag pouches zodat ik de mags op mijn buik kan verplaatsen.

Laatst bewerkt:
Condor tactical vest met 5 open machpouches op de buik,een pistoolmagpouch en een afsluitbare grenade pouch,2 afsluitbare magpouches op de linkerborst en een utility pouch op de rechter.
Achterop een medic pouch,uiteraard gevuld met verband e.a.
Aan de riem een dump pouch en een veldfles gevuld met iets van 4 a 5000 BB's.
Verder een legpanel met holster en M4 machpouch afsluitbaar aan het rechterbeen.

Nou zijn dat best wel veel pouches voor maar 5(!) magazijnen.
Maar ik kan dus met gemak 4 pistoolmags meenemen naast de M4 mags.
En nog een blikje fris in 1 van de pouches.:D

Dit is mijn volledige loadout nu. Maar ik zit nu toch wel een klein beetje te denken aan een chestrig samen met m'n battlebelt omdat ik straks ook meer CQB ga doen en toch een beetje ruimte mis op alleen m'n battlebelt.

hCg1nKd.jpg

5xRYqS9.jpg

WhatsApp Image 2017-06-30 at 14.15.35.jpeg

3 magazijnen aan mijn rechterzij
1 smoke rechtvoor
1 pistol linkerbeen
Porto komt nog aan de anderkant van me vest., incl oortje
Knife linksachter
Helm incl Gopro
Replica aan Bungeesling
incl weer een gopro
Links belt 2 Pistol mags

Dit is mijn volledige loadout nu. Maar ik zit nu toch wel een klein beetje te denken aan een chestrig samen met m'n battlebelt omdat ik straks ook meer CQB ga doen en toch een beetje ruimte mis op alleen m'n battlebelt.

hCg1nKd.jpg

5xRYqS9.jpg

krijg gelijk associaties met Crysis. Wilde al klikken op de labels voor opties en modificaties :D

@Tactical Bear hoe heb je trouwens je dead rag op je bovenarm gezet? Kan het niet helemaal op de foto zien.

Ik heb een chestrig met daarop de voor mij perfecte indeling.
-4 enkele fast pouches voorop (komen nog 4 op)
-holster op de linker kant (zodat je met rechts je pistool kan pakken, werkt voor mij beter als pistool op de heup)
-Medic pouch op de rechter kant (puur voor de lol eigenlijk)
-2 pistol pouches rechts op mn borst
-radio pouch links op mn borst.

En dan nog een losse gasmaskertas voor een veldfles en voor de looks ;)

Ik ben zelf nog een beetje m'n load-out aan het testen/aanvullen. Maar nu bestaat hij uit:

Een SSO Jeager chestrig, met daarop plek voor 8 magazijnen (gebruik dr nu 5, hier wil ik er nog 1 aan toevoegen)
In m'n chest rig zit nog in een van de grenade pouches zitten twee verbandjes. En in de andere grenade pouch m'n speedloader.
Een leren sovjet koppel met daaraan een leren Makarov holster, met daarin m'n WE Makarov PM (helaas nu defect, maar gaat gerepareerd worden) en sovjet veldfles.

Wil dit nog gaan uitbouwen met een gasmasker/pouch (i.v.m. B&A objectives ^^)
Een setje Dubok Camo om te matchen met @Strelok & @Stey

Dit is m'n Assault load out, maar ik heb ook nog een old-school soviet sniper load-out :)
Ben nu ook bezig met een AT-isch load-out voor CQB, hier had ik ook al wat dingen voor besteld. Foto's volgen op een ander topic! ;)

• Leuk
Waarderingen: Stey en Pietjepuk123
Leuk topic

Op mijn vest heb ik voorop 3x dubbel m4 pouch met daarboven een admin pouch voor m'n telefoon en auto sleutels etc
Linker zijkant: dubbel smoke pouch.
Rechter zijkant: utility pouch
Rug: camelback waar m'n hpa fles in zit. Radio pouch voor de porto
Replica hangt aan een quick release 1/2 point sling.

Battle belt: 2 quick reload pistol mag pouches. 2 m4 quick reload pouches. Holster voor mk23 en een medic pouch.

• Leuk
Waarderingen: Camilo
hangt van het evenement af..

groter outdoor event:
tasmanian tiger mk2 chestrig met backpanel (voor camelbak) op t rig heb ik ruimte voor 8 m4 magazijnen en in de adminpouches aan beide zijkanten zit links een kleine nuprol 2.0 gasblikje, een speedloader, zakmes en autosleutel en rechts smokes, nog een speedloader en deet. En eventueel nog iets van een mueslireep.

klein event of binnen:
spiritus systems micro fight rig met ruimte voor 3 m4 magazijnen en een speedloader in de admin pouch.

daar onder een tasmanian tiger mk3 belt met van links naar rechts de volgende pouches:
2x pistool mag, 2x m4 of smg (afhankelijk wat mn main is) dumppouch, radio en sidearm

@Tactical Bear hoe heb je trouwens je dead rag op je bovenarm gezet? Kan het niet helemaal op de foto zien.

Ja, ik zie net dat het niet echt goed is gegaan :P Ik heb hem op de schouderband van m'n rugtas gehangen. M'n strap kan ik loshalen en daar dan de MOLLE van de deadrag erop. Volgens mij heb je wel velcro patches met MOLLE erop, die zou je dan op je arm kunnen plakken.