Wat nodig om te beginnen?

BjornStoop

New Member
25 feb 2015
2
0
Trophies
1
Hallo, ik ben Bjorn, 19 jaar en heb gisteren mijn VOG etc. aangevraagd.

Nu ben ik langzaam opzoek gegaan naar wat starters spullen, en natuurlijk een replica. Nu heb ik er zelf nog niet heel veel verstand van dus vroeg ik me af wat goede voorstellen zouden zijn voor een replica. Mijn budget voor de replica is max. 150€ en dan overige spullen nog zoals een bril, helm en masker etc.

Ik had wat rond gezocht op gunfire en kwam een replica tegen van de Steyr Aug, wat echt een van mijn favoriete wapens is. Maar hier zit nog geen batterij bij en had 390/400FPS (Wat volgens mij teveel is voor in NL). Wat zou een slimme keuze zijn?

Verder, hoe gaat het in z'n werking met evenementen? Ik woon in Tilburg dus zal veel rondom Tilburg, Breda en Oude Tongen gaan airsoften. Maar in Breda en Tilburg moet het in een evenementen centrum, worden daar ook evenementen georganiseerd of is dat daar gewoon puur op het animo wat komt opdagen die dag?

Graag hoor ik wat antwoorden tegemoet, alvast bedankt voor de informatie!

Hallo Bjorn, welkom op het ACN forum.

Wat beginners replica betreft, raden wij vaak de CM raiders van G&G aan. Deze liggen wel iets boven de genoemde prijsklasse, maar dan heb je goed beginners spul voor een nette prijs.

Ook zou je kunnen kijken bij de specna arms replica's, deze zitten in de zelfde prijs catergorie als de G&G raiders, dus ook iets boven je max. Maar ook dit zijn goeie beginners replica's.

Wat de locaties in het Zuiden betreft.. Tja daar woon ik totaal niet en heb ik geen ervaring mee, dus kan ik je niet mee helpen :(

En voor Airsoft locaties bij je in de buurt kun je hier kijken:

http://www.airsoftclubnederland.nl/airsoft-in-nederland/airsoft-locaties-een-handig-overzicht/

En kijk anders even op ons Youtube kanaal, daar vind je ook allerlei informatie over beginnen met Airsoft:

https://www.youtube.com/user/AirsoftClubNederland

Hey Bjorn, Ik heb jou een keertje ontmoet in Dordrecht!

Je hebt het virus zeker van Rik te pakken? (ik ben zwager van) ik heb het gevoel dat wij wel vaak samen gaan spelen aangezien ik en Rik ook ons hebben aangemeld bij nabv. laat hem anders even een wappapp groepje maken :) 

Ik kan je nog niets aanraden van een replica omdat ik zelf ook nog zoekende ben (ik weet eigenlijk 100% wat ik wil, maar kost centjes *droomt van een honey badger*)

Wat fps betreft, zowel gunfire als taiwangun bieden een gratis downgrade service aan, duurt even maar dan weet je zeker dat je onder de 360fps blijft. 

wat gear betreft, ik zou je stevig een vest aanraden in je must have kit. die balletjes komen soms gemeen hard aan.

Evenementen komen voorbij in het nabv profiel heb ik al gezien, wij zijn samen met mijn broertje als 3 intro's naar oude tongen gegaan door me gewoon aan te melden op een open event. werkt gewoon op een meld je aan basis(animo van de dag indd). ik zag wel dat er teams waren van een man of 5-7 die zich dus ook op die manier hebben aangemeld. je hebt ook prive events en dat zijn dan events die afgeboekt zijn door een orginisatie of team.

kijk ook op (nadat je de lijst van acn hebt gezien)  http://www.nabv.nl/airsoft-in-nederland voor alle locaties in NL, volgens mij is breda ook CQB indoor net zoals ghost town. over de grens heb je ook een aantal velden dacht ik (rond antwerpen)

ik hoor je wel!