Wat te doen als Medic

MarcMaurerNL

Active Member
2 okt 2017
36
12
Trophies
7
Hallo allemaal,

Hierbij een korte en praktische vraag: Wat houdt je rol als medic in binnen airsoft?

Binnenkort wil ik een keer mee met een skirm en het lijkt mij leuk om later de rol van medic aan te nemen. Mede omdat ik zelf ook verpleegkundige ben lijkt mij dat aan leuke combinatie.

Echter vraag ik mij alleen af wat de rol van medic inhoudt binnen het airsoften? Is het de bedoeling dat je langs de gewonden loopt en zo voor een respawn zorgt of is het de bedoeling dat je daadwerkelijk "medische handelingen" gaat uitvoeren om zo te zorgen voor een respawn. Of ben je er juist voor als het daadwerkelijk mis gaat.

Ik ben nieuw in de sport dus heb geen idee wat ik kan voorstellen bij deze rol vandaar mijn vraag.

• Leuk
Waarderingen: Camilo en Jan
Het hangt veel af van het type spel wat je speelt. In Nederland is het medic systeem niet al te ingewikkeld, dat wil zeggen je loopt langs iemand die gehit is en bind een verbandje of hangt een carabiner aan zijn pak en hij respawned daarna.

Bij de serieuze milsims kan het inhouden dat je daadwerkelijk soort van medische handelingen doet (voor oefening uiteraard) maar dat hangt ook af van de organisatie en ruleset die er is.

Voor de echte "no play/safeguard" dingen is er ehbo bij de orga aanwezig.
Welke dan vervolgens opschalen naar een eventueel hoger niveau.

• Leuk
Waarderingen: Camilo en Jan
Je rent je een slag in de ronte omdat al je teamgenoten om je heel je roepen. En je bent een extra mooi doelwit voor de tegenstanders.

Maar zoals Sander zei, het is hier in NL meestal heel eenvoudig. Lintje, verbandje, patch etc hangen of plakken.

• Leuk
Waarderingen: Jan, Sadiek en Somentus