Wat upgrade ik eerst?

Bunker-Buster

Member
5 dec 2014
7
0
Trophies
1
Vraag aan de rotten in het vak.


 


Ik heb een nieuwe CM047C AK74 van Cyma (de CM047C is een typE ak47m) . Externals en Looks upgraden is geen probleem.


Echter wil ik ook de internals upgraden. Nu heb ik het forum aardig doorlopen en er zijn dus diverse opties. (waarvoor dank, worden aantal zaken uitstekend uit gelegd..had geen idee..)


Ivm budget wil ik dit in fases doen. Eerst shimmen maar daarna...Nu is mijn vraag wat kan je als beste eerst upgraden. Hop up unit, rubbers, precision barrel? Of kan je beter beginnen met de accu/lipo? Een rubbertje kost niet de hoofdprijs maar andere onderdelen zijn wat prijziger...zodoende.is er een te adviseren volgorde?


 


Alvast dank!
 
Ik zal eerst het hop-up rubber aanpakken.

Maar hier is zoveel keuze in dat je misschien eerst even iets meer in moet verdiepen.

Dan waarschijnlijk connectoren vervangen. (wordt zwaar onderschat, maar scheelt echt veel in reactie tijd en aantal bb`s per seconde, terwijl het bijna niks kost.)

Afhankelijk van je FPS dan de veer, anders waarschijnlijk de barrel.


Hopelijk heb je hier wat aan.


Greetings


 
 
Ik zou eerst shimmen , vervolgens kijken hoe je airseal is (cilinder+head,piston+head, nozzle) is die goed dan niks aan doen, kijken wat er voor bushings en bearings in zitten , zijn dat plastic glijlagers dan vervangen voor metalen lagers.


Springuide na kijken of het een gelagerde is.


Daarna zou ik de angle of engagement gaan goed zetten al dan niet met een sorbopad.


Een sorbopad vangt ook de klap van de piston op dus is het ook behoud voor je gearbox shell.


Daarna zou ik er een precision barrel in zetten en je hop-up vervangen ( eventueel R-Hoppen) of een flat-hop oid inzetten.


Als dit alles klaar is dan heb je de binnenkant aardig gedaan en zou je er nog een mosfet in kunnen planten.


Succes ;-)


 


Edit: een lipo kan je er eigenlijk altijd wel inzetten dus dat noem ik niet echt een upgrade, ik zou wel gewoon een 2 cell lipo gaan gebruiken anders zou het zo maar kunnen zijn dat je eerder moet upgraden dan je eigenlijk voor genomen had.
Tevens zou ik er meteen xt-60 connectors opzetten als deze er nog niet opzaten.
(De mini tamiya en ik gaan niet goed samen :p )
 
gehehe ik ben hier misschien niet de beste persoon voor, maar ik zou kijken naar wat je denkt te missen.


Niet tevreden over de range? kijken naar je FPS consistentie, HOP-UP en barrel combinatie en eventueel cilinder set. 


Niet tevreden over de vuursnelheid? Snellere motor en eventueel andere tandwielen. 


De upgrades die Sander en Twinfromhell aanraden zijn sowieso handig, en onderdeel van mijn opties hierboven. 
 
Daarna zou ik de angle of engagement gaan goed zetten al dan niet met een sorbopad.
Een sorbopad vangt ook de klap van de piston op dus is het ook behoud voor je gearbox shell.

Niet alleen dat, je zorgt er ook voor door de AOE goed te doen je piston en de sector gear beter op elkaar grijpen, waarmee je levensduur van je piston en gears verlengt en de algehele gearbox.


Shimmen, AOE aanpassen, goed invetten (maar niet zoals de gemiddelde China fabrikant). Zaken no.1.


Daarna kijken naar de bucking, barrel enzovoorts. MOSFET kan ook geen kwaad, ga zo maar door.
 
Wat ik je aanraad staat misschien haaks op hetgeen mensen mij vaak zien doen. Ik raad je namelijk aan eerst eens met dat ding te gaan spelen alvorens ook maar te denken aan upgrades (connectors vervangen en lipo gebruiken noem ik geen upgrades).


Daarnaast mijn vraag of je ook een back-up aeg hebt of niet? Zo niet, ga eerst sparen voor een back-up. Er zijn weinig dingen kutter dan een vette skirm te moeten missen omdat je een goed werkende aeg open hebt gehaald zonder dat het nodig is.


(en dan de hamvraag: Hoeveel ervaring heb je in het veld zelf al?)
 
@GBB 


Ik snap je quote niet helemaal :p


ik zeg alleen dat een sorbopad ook de klap op vangt zodat je shell langer mee gaat.


Dat heeft verder vrij weinig met de angle of engagement te maken ;-)
 
Wow. Dank voor alle tips! Zeer nuttig.


Even kort samen gevat. Lipo iseigenlijk geen upgade, connectoren dito, maar iets wat gewoon moet en basis is. Numero uno op lijstje dus. Die is duidelijk. Shimmen en invetten op gelijke hoogte.


Zie ook een aantal vragen, meteen beantwoorden. Ja, al meerdere malen mee gespeeld op prive terrein. Echter is die ervaring in verhouding tot die van jullie minimaal. Backup is ook aanwezig.


 


De veer was bij aanschaf (gunfire) al vervangen voor een M90, anders zou hij overschieten. De fps consistentie is goed.


Waar ik minder vrolijk van word is ondanks eindeloos proberen met de hopup er behoorlijk wat afwijking blijft in vergelijking met replica's die ook aanwezig waren qua grouping. Ik denk dus als ik dit lees dat de hop up zal moeten worden vervangen en mogelijk wat Sander zegt rubber as well. Zeker omdat een medespeler exact dezelfde replica heeft en zijn grouping vele malen beter is.


 


Daarna de rest van de adviezen.


 


Onwijs bedankt voor de hulp!


 
 
@Sander Sorbopad heeft wel degelijk te maken met je AOE aangezien je piston iets minder ver in de cilinder glijd. Dit is soms minimaal maar wel genoeg om je tanden lekker te laten poetsen :D
 
@GBB 


Ik snap je quote niet helemaal :p


ik zeg alleen dat een sorbopad ook de klap op vangt zodat je shell langer mee gaat.


Dat heeft verder vrij weinig met de angle of engagement te maken ;-)

@Sander - In tegendeel. Juist door middel van een sorbopad te plaatsen zorg je er inderdaad voor dat je shell langer mee kan gaan doordat deze de klappen iets beter opvangt, maar als je het juist doet kan je door middel van een sorbopad de AOE (angle of engagement, de naam zegt het al. Ik snap namelijk niet hoe het van toepassing zou zijn de naam op iets wat dan slechts alleen maar de klappen opvangt, daar zit weinig engagement in) aanpassen van je sector gear op je piston. Eigenlijk is dat de voornaamste reden waarvoor je een sorbo plaatst. Niet zo zeer voor de klappen maar om de hoek aan te passen waarop de piston en sector samenwerken. Als alles goed samen werkt (alle onderdelen dus) komt er gewoon minder stress op het geheel, waarmee de levensduur dus wordt verlengt.


Als de sector gear "flush" (dus dat de tanden zoveel mogelijk contact maken en gelijk aan elkaar)  de piston grijpt, dus niet op haakse hoeken of dergelijke dan gaan de tanden van je piston vele malen langer mee, evenals de tanden van de sector gear (en dus ook de rest van je gearbox). Ik haal regelmatig van mensen de gearbox open voor onderhoud en upgrading en de piston is toch het vaakst de l*l in menig gearbox, met de hoogste zichtbare slijtage.


[EDIT] Volgens mij las ik over het woord "ook" heen Sander, hihi, moet toch iets vaker een koffie gaan halen denk ik dan maar.
 
Waar ik minder vrolijk van word is ondanks eindeloos proberen met de hopup er behoorlijk wat afwijking blijft in vergelijking met replica's die ook aanwezig waren qua grouping. Ik denk dus als ik dit lees dat de hop up zal moeten worden vervangen en mogelijk wat Sander zegt rubber as well. Zeker omdat een medespeler exact dezelfde replica heeft en zijn grouping vele malen beter is.

Wat is het merk BB's dat je gebruikt en welk gewicht? Veel AEGs hebben baat bij het gebruik van BBs met een gewicht > .25 gram. Je zal merken dat je baan wat stabieler is.


Ik zelf gebruik minimaal .30. FPS staat namelijk niet echt gelijk aan afstand. Afstand/accuratie wordt meer bepaald door de barrel en je hop-up. Ik schiet bijv. 305 FPS met .20 en haal alsnog afstanden van zo'n 70-80 meter, maar dan wel met .30 geschoten. (Al heb ik wel bijv. een R-hop en een wide-bore geinstalleerd en moet nog een hoop tunen eraan).
 
@gbb koffie houd je scherp hahaha
@Lockheed lees mijn post erboven, daar staat in" aanpassen aoe al dan niet met een sorbopad " de sorbopad is niet per definitie ontworpen om je aoe goed te zetten maar echt ontworpen om je shell te beschermen, dat het gelijk je aoe de goede richting in helpt is alleen maar mooi meegenomen.