Wat vragen over Accu's/Batterijen

MichaelS

Member
12 jul 2014
5
0
Trophies
1
<font face="Arial, Verdana" size="2">Hallo allemaal,</font>
Ik heb een vraag over het upgrade van me accu in me AA, ik heb er nu een stander meegeleverde 8,4V 1200mAh in en ik zou graag willen weten of de accu die ik op het oog heb past of niet (Qua ruimte ideegeval wel :P
Mijn AA<font face="Arial, Verdana" size="2">http://www.taiwangun.com/en/bi-3381m-full-metal-boyi?from=listing&campaign-id=19</font>
<font face="Arial, Verdana" size="2">
</font><font face="Arial, Verdana" size="2">De accu die ik op het oog heb is wel een big type en ik heb een small type,</font><font face="Arial, Verdana" size="2">http://www.taiwangun.com/en/battery-nimh-3000mah-8-4v-large-type-8fields?from=listing&campaign-id=19
</font><font face="Arial, Verdana" size="2">
</font><font face="Arial, Verdana" size="2">Ook is de vraag of ik kan upgrade naar bijv. een LiPo en wat dan de beste Voltage is en zo niet welke motor ik er bij moet kopen</font>

Hallo Michael,
Deze accu gaat niet passen aan je replica.. Of hij er in past weet ik niet... Maar je hebt nu twee verschillende connector types.... Accu is big Tamiya, en je replica heeft small Tamiya..

Upgrade naar lipo hangt niet zo zeer af van je motor.. Wat elektronica betreft maak het niet zoveel uit.. Alleen kunnen je gears dit niet altijd aan.. Aangezien je met een budget replica rood loopt. Lijkt me dit niet verstandig...

Een verloopstekker zou een oplossing kunnen zijn inderdaad, maar hoe korter het snoer, hoe beter het is natuurlijk. Als tijdelijke oplossing zou het best kunnen. Maar beter is het om gewoon een kleine Tamiya te bestellen en die er op te zetten.

Upgrade naar Lipo is wel mogelijk alleen houd het dan bij een 2 cell lipo 7,4 V als je een 11,1 V lipo erin drukt begeven de internals het waarschijnlijk.
Verder zou ik er XT-60 connectors op solderen, als je een beetje handig bent zou dat geen probleem moeten zijn.Dan loop je ook niet meer te kloten met verloop stekkertjes.Tamiya ben ik zelf niet zo'n fan van zeker niet in combinatie met lipo , aangezien ze een hogere weerstand hebben dan bv, Deans of XT-60 heb ik 1 keer gehad dat ze gingen smelten.
Houd er ook rekening mee dat mocht je naar lipo overstappen dat het verstandig is om een smart charger aan te schaffen als je die al niet hebt that is ;-)

Naast lipo heb je ook nog lifepo. Stabieler dan lipo maar minder voltage per cell. Een 3cell lipo geeft 11,1v terwijl een lifepo 9,9v geeft. Met zelfde Mah zijn ze even groot.
Lifepo moet ook met smartcharcer maar geen laadzak of alarm bij spelen

Ik gebruik 3cell lifepo met xt-60 connectoren en zijn ideaal.
Connectors haal je goedkoopst van ebay af.
Maak wel verloopkabels naar tamilia en naar deans zodat als het nodig is je batt van anderen kunt lenen