Wat vragen over shimmen

Man of War

Well-Known Member
2 apr 2017
137
37
Trophies
11
Morgen komt (hopelijk) mijn replica binnen de SA-A04 van Specna Arms. Hier voor heb ik een shim set besteld. Nu heb ik nog een aantal vragen voor de ervaren shimmers onder ons.
Met welk middel maken jullie je gearbox en rubber van de piston schoon?
En moet ik mijn pistol grip aanpassen zoals in dit filmpje?

Oud T-shirt/onderbroek, micro vezeldoek. De specna's die ik heb geshimmed hadden geen probleem met de angle tussen pistol grip en gearbox.

Gearbox shell met n tandeborstel en wd40 of elke andere ontvetter.

Rubber met n doekje idd.

De gearboxen van mn Chinese replica's heb ik eerst goed door de ontvetter gehaald. Ik gebruik gewoon dat spul wat je op je racefiets gebruikt om je tandwielen mee te ontvetten.
Verder leg ik een oude handdoek op mn werktafel waar ik alles op doe om geen onderdelen kwijt te raken.

Ik gebruik altijd remmenreiniger van de action. Ontvet alles.

Wasbenzine en een penseeltje doet t m voor mij.
Daarna droogdeppen met een oud T-shirt.
Voor de tandwielen gebruik ik Abbey gun grease en voor de piston en rubbers Abbey siliconenvet of avenant product van Element.
Niet dat het zo zou moeten maar ik heb dit van een betrouwbare airsoftwinkelier.

Ik wilde mn barrels met wasbenzine gaan schoonmaken maar ik wist niet of dat schadelijk zou zijn voor je bucking en dergelijke. Maar dat kan dus gewoon?

Was benzine gaat denk ik je rubber doen uitdrogen.

Ik heb ook gehoord dat airsofters het met pure alcohol doen, maar dat geeft denk ik het zelfde probleem

• Leuk
Waarderingen: Twinfromhell
Als je de bucking er eerst afhaalt dan neem ik aan dat je de inner barrel ook probleemloos met wasbenzine schoon kan maken.
Maar ik gebruik het puur om die chinese snot uit mijn gearboxen te krijgen.
De inner barrels maak ik zelf alleen met siliconen olie op een doekje schoon.

Als ik mn barrel schoonmaak dan haal ik altijd de bucking eraf. Ik heb nu 70% alcohol, maar ik vroeg me af of wasbenzine het zelfde deed op een kale barrel.

Dan kan je gewoon met wasbenzine aan de gang.
Dat zal 0 effect op het materiaal van de barrel hebben.

• Leuk
Waarderingen: ChaoSState