Wat zal ik doen, nieuwe CQB replica of toch een back up replica?

Redrum

Well-Known Member
31 mrt 2015
56
22
Trophies
8
Hellooo forummembers and ACN members,

Aangezien ik net begonnen met ben met Airsoft heb natuurlijk nog maar 1 replica, de ICS M4 ris Crane stock model 127.

Omdat replica's niet altijd even betrouwbaar zijn zit ik eraan te denken om een back up replica te kopen, just 2 be safe....maarrr ik zat er ook aan te denken om een CQB replica aan te schaffen (denk dan aan een side arm of kleine smg)

Deze replica heb ik te koop zie staan en ik vond hem zeer mooi als backup

resize%203_zpstnxkikwf.jpg

betreft een Jing Gong G3, helemaal standaard op de houten onderdelen na, die zijn 0rigineel g3 volgens de koper..inclusief 4 highcaps moet hij 175 euro kosten...

Nu had ik als Side arm, deze op het oog

b_8005.jpg

Betreft een WE Tech Samurai Edge Standard Model bij Unit13 vandaan, voor 149 euro...1 magazijn etc...maar wel weer helemaal nieuw...

Wat zou het handigste zijn? goedkoper zou de backup replica zijn, aangezien ik dan alleen de connector hoef te vervangen en me lipo's kan gebruiken....bij de M9 replica moet ik weer minimaal 2 tot 3 extra magazijnen + gas etc kopen...Dus wat zouden jullie adviseren?

Thnx alvast!

Het pistool vind ik persoonlijk mooier.

Maar een handpistool is leuk en zeker met GBB, maar vaak gebruik je hem meer omdat het kan, of voor de leuk, dan echt serieus (tijdens het herladen of een o-shit momentje). Daarbij is door het veld rennen met een pistool als je primary kapot is lachen, maar niet effectief. Daarom zou ik als eerst voor een tweede AEG gaan.

Aangezien je eerst replica al een korte CQB stijl replica is, denk ik dat een G3 welke wat langer is, een mooie aanvulling is voor de grote woodland velden :)  Ook heb ik de G3 nog niet vaak gezien op een skrim, dus loop je ook nog vaak met iets anders dan de rest rond, zeker het houten bodywork trekt wel wat kijkers denk ik. 

Let er wel op, dat je op een G3 geen ris-rail hebt.  Wil je dus een scope op je replica kwijt, dan moet je dus een aparte mount hebben! 

Ik heb er nog 1 liggen die ik niet gebruik, welke ik opzich wel wil ruilen tegen jouw Conddor Battle belt OD Green, maat M.  Als deze mij goed past. :P

Ow ik wil je er bij de weg wel even op attenderen dat de G3 7.62mm patronen gebruikt in het eggie. Hij gebruikt dus magazijnen die aanzienlijk groter zijn dan die van de M4. Deze passen mogelijk niet in je pouches!

Oke..thnx @Eviltwin-NL...dst pistool dacht ik vooral te kunnen gebruiken in een veld als RSL Aalsmeer, die tv studio..
Ennn hij ziet er gewoon super mooi uit!

Maar die g3 is ook mooi, en ik zou er nog wel wat vanaf kunnen lullen..origineel kost die iets van 133 euro dacht ik & de highcaps zijn 8 euro de stuk..dus zonder de body van hout zou het op 165 euro nieuw komen...dus daar moet 2ehands wel wat vanaf....

Lastige keuze

Voorlopig besloten om nog geen andere replica te kopen..ga volgende week op vakantie...nog wat rekeningen betalen...dus dat kost al.genoeg!

Eviltwins opmerking over de magpouches is wel een goede. Hierdoor moet je ook nog qua loadout dingen aanpassen om de G3 mee te nemen. En ben het ook eens met de pistool opmerkingen.

Ik heb nog steeds het idee om een lading M9 magazijnen erbij te halen zodat ik bij iets als die TV studio Pistol Only zou kunnen gaan. Maar dat is iets voor de langere termijn. 

Ik zou gaan voor de backup replica, De kans is groter dat je primary kapot gaat dan dat je daadwerkelijk een pistol nodig hebt(buiten het voor-de-lol-pistol-pakken-moment). 

Ben zelf begonnen met een m4 en 1911 pistol. maar kwam er al snel achter dat je je pistol niet zozeer nodig hebt. heb ondertussen mijn 2e AEG maar als ik t over kon doen had ik het andersom gedaan.

Leuk ding overigens, die G3.