WE G18c

Hessel

Well-Known Member
16 nov 2017
239
32
Trophies
8
hey ik zag deze site arm vond hem vooral vet omdat het eigenlijk glock is en ook full auto kan schieten. alleen heb gelezen en gehoord dat deze bij sommigen niet goed schieten of problemen hebben met dingen :(heeft iemand er een en kun je me dan vertellen of hij wel goed is of niet alvast bedankt :):D

Groet Hessel

Heb zelf bewust voor de G17 gekozen. Bij auto “bevries” je alles waardoor het dus sneller kapot KAN gaan. E.e.a. is natuurlijk ook afhankelijk van hoe je het gebruikt.

Groet,
Peter

ik zie de meerwaarde van een full auto sidearm niet. maar ieder zijn ding, natuurlijk

De glock18C is een prima replica, alleen geeft het full auto behoorlijk wat problemen. Dan moet je voor je zelf gaan kijken of die problemen het waard zijn. Een full auto pistol stijt behoorlijk snel, dus het kan goed zijn dat je al na een aantal skirms problemen kan krijgen. Vooral als je hem veel gebruikt. Wat Peter al zei over het bevriezen, door het gas dat uitzet om te schieten ontrekt het heel veel warmte uit alles eromheen. Dus alles word enorm koud, en als het allemaal te koud word. Zal het gas niet meer genoeg kunnen uitzetten en stopt hij met werken. Dan moet je wachten tot hij opwarmt en dan werkt hij weer. (Niks permanents)

Een meer waarde aan full auto is niet bij elke rol handig, bij een sniper of DMR kan het handig zijn. Vooral als je binnen de 15M meerdere tegenstanders hebt die naar je toe komen. Voor andere rollen zoals Riflemen vind ik een sidearm sowieso al niet heel nuttig, maar full auto al helemaal niet. Dus dan zou ik niet voor een 18C gaan, maar eerder dus voor een Glock17.

Verder heb ik geen ervaring met de WE Glock18C. Ik heb wel een WE 1911 gehad, maar daar was ik niet heel gek positief over. Range was behoorlijk slecht en met 2.0 gas kon ik net 1 magazijn leegschieten, en soms was er niet genoeg over om de slide te laten locken. Als ik jou was zou ik even door sparen en als je dan zeker een sidearm wilt voor een Glock18C van Tokyo marui gaan. Misschien 40 a 50 euro duurder maar wel een stuk betere kwaliteit

• Leuk
Waarderingen: Camilo
Ik heb zelf een TM Glock 17 en ben er erg blij mee. Hijs betrouwbaar, stock goede range en nog geen misfeed gehad ermee (+-1000/1500bbs verschoten misschien zelfs al meer, 0 jams).

Als Sniper gebruik ik hem veel tijdens close quarters en charges. Ook heb ik hem laatst bij CQB gebruikt. En in combinatie met Protech gas deed ie het perfect! Dit gas heeft minder cooldown dan Nuprol 2.0, en kost ook nog minder :)

Zelf heb ik een WE Makarov gehad, maar die was na 3/4 skirms redelijk gebruik kapot gegaan. Vandaar dat ik bij Marui blijf ;)

Geen ervaring met WE.
Maar wil ook even bevestigen dat TM elke extra cent waard is.
Heb zelf de 5.1 High capa (moderne versie van colt m1911) en dat werkt als een zonnetje

Voor andere rollen zoals Riflemen vind ik een sidearm sowieso al niet heel nuttig, maar full auto al helemaal niet.
Wanneer je op velden speelt met CQB aspecten is het toch wel handig. Zeker als je een meter aan AA de hoek om slingert.
Al snap ik dat een goede SA nog belangrijker is voor Snipers, omdat die op die range niet eens mogen schieten.

Je kan voor de WE18C ook CO2 magazijnen halen. CO2 heeft aanzienlijk minder cooldown. Op Youtube kan je ook wat videos vinden.

https://www.qtac.nl/ammo-supplies/a...istol-magazines/12900-we17-we18c-magazijn-co2

https://www.qtac.nl/ammo-supplies/airsoft-magazines/co2-pistol-magazines/12795-we17-18c-co2-magazijn

Deze heb ik van qtac, misschien dat andere webshops goedkoper zijn mocht je het willen kopen. CO2 capsules zou ik bij gunfire halen want daar zijn ze het goedkoopst. Ik zie trouwens ook dat er WE18's zijn die een fire-selector hebben, je kan dan kiezen tussen semi en full-auto. In dat geval zou het zonde zijn als je een WE17 aangezien die alleen in semi kan.

Wanneer je op velden speelt met CQB aspecten is het toch wel handig. Zeker als je een meter aan AA de hoek om slingert.
Al snap ik dat een goede SA nog belangrijker is voor Snipers, omdat die op die range niet eens mogen schieten.

Klopt, even niet aan de CQB optie gedacht. :P Ik speel nooit CQB :C

Maar in CQB mag je alleen single shot, dus een auto optie is dan overbodig ;)

Beetje off-topic: Is dat bij elk veld zo? Ik ben bij Running The Target geweest en daar was het inderdaad ook single-only. Daarnaast ben ik eigenlijk alleen bij outdoor skirms geweest.

Beetje off-topic: Is dat bij elk veld zo? Ik ben bij Running The Target geweest en daar was het inderdaad ook single-only. Daarnaast ben ik eigenlijk alleen bij outdoor skirms geweest.
CQB is standaard single only schieten.

Voor zover bij mij bekend is CQB idd altijd single.

Op bunker hill is het bijvoorbeeld zelfs zo dat je in de bunkers single moet schieten...

Groet,
Peter

Dikke CQB highjack hier. Ik had het alleen over Side Arm use in CQB omstandigheden wanneer je een Assault Rifle gebruikt.
Niet over het feit dat full auto in CQB gebruikt mag worden.
Alsnog zijn er genoeg situaties waarin je "CQB" speelt welke gewoon buiten zijn en waar auto dus wel handig zou zijn.
Wellicht niet meer voor iemand met een Assault Rifle.

Enfin, geen idee of de WE G18c goed is, maar met de nadelen van full auto op green gas heb ik zelf voor een TM g17 gekozen :D

super bedankt voor de informatie allemaal.;) ga dan toch maar verder kijken voor een single shot side arm en ook eens naar dat andere merk kijken.:)

• Leuk
Waarderingen: Peter Boudewijn