WE high cappa op HPA gaan gebruiken, paar vragen

jurgen

Well-Known Member
29 mei 2017
256
123
Trophies
10
Beste Lezers,

Ik zit erover te twijfelen op mijn WE high cappa op HPA te gaan gebruiken i.p.v. op greengas
Als ik het goed begreep kan je als je je greengas magazijnen een andere aansluiting indraait (valve) je ze op hpa kan aansluiten.

Om op HPA te kunnen spelen heb ik volgens dde info die ik gevonden/gevraagd heb op diverse skrims
het volgende nodig:

-HPA tank
-Regulator en slang
-valve per magazijn

Nu heb ik bij wat shops navraag gedaan en via QTAC kwam het volgende voorstel (hebben compleet kit hiervoor) dus HPA fles regulator slang en valve (natuurlijk nog per magazijn aparte bijkopen maar ok)

https://www.qtac.nl/upgrades-onderdelen/gbb-parts/hi-capa-upgrade/16977-airsoft-hi-capa-hpa-kit-we

Is dit een leuk/goed setje om mee te beginnen?

En moet ik dan voor EU of US valves kiezen? (wat is het meest gebruikte of beste?)

En voldoet deze aan de NABV regels want daar lees ik iets van tournament lock voor hpa?

Alvast heel erg bedankt.

Ik zou voor US gaan, er is eigenlijk geen reden om voor EU te gaan, daarmee zullen andere zaken ook passen.
De bovenkant van de regulator heeft de mogelijkheid voor een tournament lock, dan kun je het niet meer aanpassen na de chrono.

De bovenkant van de regulator heeft de mogelijkheid voor een tournament lock, dan kun je het niet meer aanpassen na de chrono.

dat is ook de bedoeling wat ik niet wil is dat het na het chrono'en nog te verplaatsen is omdat hij gewoon goed moet staan en geen gezever meot opleveren.

Dus voor US aansluitingen gaan is meers gebruikte dus.

Moet ik nog aan andere dingen denken (buiten replica goed smeren e.d. i.v.m. geen smeermiddel in lucht :)

En e.v.t. ervaringen met dit merk meeste shops adviseren de duurdere merken dit is de 1e die aangeven dat ze hier hele goede ervaringen mee hebben en ze verkopen toch ook de duurdere varianten?

Voor zover ik begreep niet omdat die al geschikt is voor greengas en CO2 kan (kwestie van magazijn keuze) dus zou hpa ook gewoon makkelijk moeten kunnen gewoon netjes op zelfde druk als je greengas doen en dan is er niks aan de hand (zeggen ze) :)
Maar als de druk niet heel verschillende is zal het geen probleem opleveren

Kevin dat had ik al bedacht en was me ook verteld

" Moet ik nog aan andere dingen denken (buiten replica goed smeren e.d. i.v.m. geen smeermiddel in lucht :)"

Ging mij om of mensen ervaring hebben met deze hpa setup (meesta lees ik wolvering en andere regulators is dit ook goed)

En e.v.t. ervaringen met dit merk meeste shops adviseren de duurdere merken dit is de 1e die aangeven dat ze hier hele goede ervaringen mee hebben en ze verkopen toch ook de duurdere varianten?

Ah, even overheen gelezen, excuses.
Liever 1 keer te veel gezegd dan 1 keer te weinig, een gbb replica ongesmeerd op hpa kan je echt lelijke problemen van krijgen.

Buiten wolverine om heb ik helaas geen ervaring.