WE HK-416 "Sharkfin" paintjob

Tactical Bear

Well-Known Member
Trophies
26
Tijdje terug zat ik te spelen met het idee om m'n SR-25 een nieuwe paintjob te geven. Nooit aan toe gekomen en vond m'n distress look ook nog steeds erg gaaf.

Nadat ik de WE HK-416 GBB had gekocht vond ik dat ik deze om moest dopen tot CQB replica als ik m'n DMR niet kan gebruiken. En omdat hij daarom niet zo veel camo nodig heeft vond ik het grijze een coole optie. Na een beetje verf keuzes opzoeken ben ik aan de slag gegaan met Shark gray! Ik ben zo tevreden over het resultaat.. super vet!

Hieronder de foto's

Stap 1: alles uit elkaar halen. Het gave aan de HK416 is dat hij bijna 1 op 1 hetzelfde is als een echt AR15. Soms kwam ik ergens niet uit en kon ik OVERAL op internet vinden hoe iets moest :D
hQ5kEeg.jpg

VzdSnrg.jpg


Stap 2: Alles schuren, ontvetten en vast maken aan touwtjes om het op te kunnen hangen.
VUE1ijf.jpg

y5mszG8.jpg


Stap3: eerste laag Primer erop. Achteraf gezien is dit onnodig, er zit een laag te veel op waardoor sommige dingen te strak erop gaan. Heb de barrel bijvoorbeeld weer opnieuw moeten schuren om de front flipup sight erop te kunnen krijgen. En de binnenkant van de body pins omdat dat te dik erop zat en ze niet meer passen.

O713Tv8.jpg

fpBg1Pv.jpg


Stap4: Na de primer ging de laag verf erover.. ik werd heel enthousiast over het grijs!
Psc5amd.jpg

NJg3XFH.jpg

boPSSnv.jpg

Ft56Ju9.jpg

Ma5agP8.jpg

ZMOhPRo.jpg


Stap5: toen kwam het erop aan.. alles weer in elkaar zetten! Zoals ik al zei was het soms wat lastig omdat het wat TE strak zat.. maar uiteindelijk wel gelukt. In het vervolg ga ik zonder primer werken om wat minder verf erop te zetten.

di4zGxz.jpg


En dan het eindresultaat... Ben erg tevreden maar het had beter gekund! Volgende paintjob (de Vector) ga ik beter werken en de lessen die ik deze keer heb geleerd meenemen. Maar voor een eerste paintjob.. not bad! Vind de kleine details zoals de zwarte knopjes op het grijs erg gaaf.

JPfG6gY.jpg

0wZegZj.jpg

9wpIoLR.jpg

uf8hKI6.jpg

qD1sWNn.jpg
 
Ziet er zeker nice uit.
IK vind de strakke contrasten tussen het grijze en het zwarte inderdaad ook erg mooi.
Ook de kleuren combinatie vind ik er vet.
Maar moet zeggen dat ik bij voorbaad erg gecharmeerd ben van het two- tone concept.
 
Superstrakke paintjob, erg mooi! :D
De twee contrasten zijn inderdaad erg mooi ^^
 
Erg gaaf! Hele toffe combo!

Nu weet ik ook zeker dat mijn idee voor mijn Hi-Capa build ook wel goed moet komen. Heb daarvoor al maanden een bus battleship grey voor in de kast staan :p

Verf op de lower ziet er alleen wel erg dik uit, en bedoel ik dik als in:

Fat-Cute-Soldiers-2.jpg

:p

Probeer, mocht je dat niet gedaan hebben, de volgende keer in meerdere dunnen lagen te spuiten en laat elke laag ook een aantal minuten drogen voordat je de volgende laag spuit. Ik spuit mijn eerste laag altijd heel dun als een mist, dus nog lang niet dekkend zegmaar. Die laat ik even drogen, dat zorgt voor een goede hechtlaag voor de volgende lagen. En dan heb je met dit soort camo/industriële verf ook niet zo snel primer nodig
 
Gaaf gedaan!! Camotechnisch ook slim omdat het de patronen doorbreekt, zo schijnt!
 
Heel gaaf gedaan, bijzondere kleuren combi. Wat Sadiek post klopt, meerdere lagen sprayen met een dunne verf geeft een dunner eindresultaat dan een keer sprayen met een direct dekkende verf. En een airbrush sprayed dan weer dunner dan een spuitbus. Apart is de verf van NFM, die geeft best een dunne laag bij goede dekking.
 
Erg gaaf! Hele toffe combo!

Probeer, mocht je dat niet gedaan hebben, de volgende keer in meerdere dunnen lagen te spuiten en laat elke laag ook een aantal minuten drogen voordat je de volgende laag spuit. Ik spuit mijn eerste laag altijd heel dun als een mist, dus nog lang niet dekkend zegmaar. Die laat ik even drogen, dat zorgt voor een goede hechtlaag voor de volgende lagen. En dan heb je met dit soort camo/industriële verf ook niet zo snel primer nodig

Klopt, ik heb inderdaad iets te dik gedaan, ik denk dat de primer niet nodig was. Dit was m'n aller eerste paintjob en dus veel van geleerd. Ook zal ik deze niet zo heel vaak gebruiken dus is het niet zo heel erg. Maar ik ga de volgende keer inderdaad minder gebruiken.

Maar bedankt iedereen voor de likes :) Ben er zelf ook blij mee.
Gq19Eer.jpg

kVxK6jc.jpg
 
Nette paintjob inderdaad.:)

Maar was je daar in een parkeergarage replica onderdelen aan het spuiten?:eek:
Dan is dat publiekelijk toegankelijk.
Ik weet niet of de NABV daar zo blij van word.:confused:
 
Nette paintjob inderdaad.:)

Maar was je daar in een parkeergarage replica onderdelen aan het spuiten?:eek:
Dan is dat publiekelijk toegankelijk.
Ik weet niet of de NABV daar zo blij van word.:confused:
Ik zat hier ook over te twijfelen, omdat het wel helemaal uit elkaar ligt.
 
Terug
Bovenaan