we katana hopup change

Action Hank

Well-Known Member
23 aug 2014
45
12
Trophies
3
heyy luitjes
misschien hier iemand die hier ook tegen aan is gelopen.

mijn katana raptor had een fps drop van 30/40 fps
nieuw hopup rubber er in gedaan geen resultaat..nieuwe cilinder er in weer iets beter maar nog niet helemaal..

toen heb ik een hopup van modify een 6.03 barrel en een modify rubber gekocht..

hopup paste niet lekker dus her en der wat bij geschuurd en hij past redelijk..
schieten op single gaat redelijk tot goed.. soms wat afzwaaiers
full auto resulteerd in niet feeden dubbel feeden of op een bb jam

nu een prowin hopup aangeschaf..paste ook niet..ook aangepast en gaat er nu echt mooi in..weer hetzelfde probleem full auto jammen en misfeeden..

in beide gevallen ging mijn fps wel weer omhoog naar 345 352 fps

orginele hopup er in en hij doet het weer prima alleen maar 300 fps..

zucht...

Wat je even zou kunnen checken is de afstand tussen de nozzle en de hop-up chamber bij de verschillende hop-ups.
Als daar verschillende afstanden tussen zitten kan het zijn dat de BB's er net niet lekker langs gelaten worden door de nozzle.
Dat had ik ook met mijn nieuwe upgrades voor mijn UMP.
Bleek dat de nieuwe nozzle net 1 mm te lang was.
Dus als er verschil zit in de diverse hop-up chambers dan zal je tegen hetzelfde probleem aankijken vermoed ik.

Wat ook nog een mogelijkheid is. Is dat de tappet plate de nozzle niet vergenoeg naar achter trekt bij full auto.

thanks voor de hulp guys
@Vladimir
is een goede morgen ff de schuimaat mee naar huis nemen.
@Sander
het gaat om de katana met split gearbox (uitwisselbare cilinder)
heb eerst de internals van mijn orginele cilinder vervangen zonder grote vooruitgang,toen een hele nieuwe cilinder aangeschaft om de cilinder uit te sluiten qua fps drop .dus dat het daar aan ligt is denk ik zo goed als uitgesloten..

en met mij orginele hopup gaat fullauto wel goed

Mijn excuses ik heb niet goed gelezen. Ik dacht dat het om een gewone v2 gearbox ging.

opgelost..

het hopup rubber was de boosdoener..
het lipje stak net te ver door naar binnen zodat de bbs niet soepel de kamer in konden komen.
bij full auto duwde de bbs het lipje iets naar binnen zodat hij dubbelsloeg tussen een bb en de loop..

hier de link..handige tips ivm problemen met hopups en buckings

https://www.youtube.com/watch?v=156t4FrN2KA