WE L85A2 1.3

Toothpick

Well-Known Member
4 sep 2014
1.448
660
Trophies
25
Intro;
Zoals sommige al weten heb ik mijn airsoft spul voor meer en deel gericht op het Britse leger. Na al diverse mooie filmpjes gezien te hebben op Youtube van "Bullet4myenemy" , en aangezien ik van Army de L85A1 heb en verder de L86A2 en L22A2 miste ik dus de L85A2. Dus vond ik dat het ook voor mij tijd werd voor een L85A2.

Aangezien ik alles op batterijen heb wou ik ook ééntje met gas hebben om gewoon geen gedoe met elektronica issues te hebben. Maar ook omdat "Bullet4myenemy" ook een GBB heeft. Aangezien alleen WE ze maakt was het dus kijken waar te halen.

Ik wou gaan voor de TAN versie omdat de groene al zo standaard is. Na veel zoeken en veel groene gezien te hebben had ik enkele site's over waar de TAN verkocht werd. Na prijzen (inclusief evt. invoerrechten) te hebben vergeleken kwam ik uit bij Evike. Alleen zoals elders op het forum te lezen is moet je daar eerst met Paypal betalen, dit krijg je dan weer terug om erna over te boeken. Maar gelukkig was hij dan nog steeds goedkoper dan andere site's.

Na het e.e.a. aan betalings gedoe lang wachten totdat hij in NL kwam. Daar nog 1,5 week gewacht op de Douane omdat die hem blijkbaar ook erg mooi vonden.

Toen eenmaal hij bij mij thuis was snel uitgepakt en bekeken.
2h682gm.jpg

Het viel me op dat er een lelijke oranje tip op zat en ze de originele tip/vlamdemper niet mee gestuurd hadden. Na wat zoek werk kwam ik er achter dat hij er op gelijmd zat. Eerst de optie verhitten geprobeerd. Maar dit hielp niet dus toen met de dremel voorzichtig verwijderd. Gelukkig had ik nog een zwarte vlamdemper liggen.
15nm908.jpg


basis informatie origineel;
zie wikidepia (Engels)

Review V1.0

19-1-16

Vanuit de doos heeft de WE L85A2 enkele mankementen.
- een aantal schroefjes die los kunnen trillen die dus vast gezet moeten worden;
- Boltguide veer slijt in de bolt hiervoor dienen M6 ringetjes geplaatst te worden die je tot 8mm opboort en over de buitenste 2 pennen schuift;
- schiet hij tussen de 400 FPS en 380 FPS uit de doos. Dit kan opgelost worden met bijv. een "NPAS" of "LFS velocity reduction disc".
24m9bpf.jpg


Meer info hier op Youtube
En hier op Youtube over de boltguide slijtage

Hij voelt net als mijn L85A1 goed aan. De kleur maakt hem net even anders dan zijn meeste soortgenoten. Magazijn gaat er makkelijk in en uit.
Het metaal ziet er robuust uit. Het voorste richtmiddel is lastig los te krijgen. het handvat kreeg ik er vrij gemakkelijk van af.
2hxrtk6.jpg


Toen ik hem demonteerde viel me op dat het er allemaal gemakkelijker uit lijkt te zien dan een AEG. Met wat hulp van internet had ik zo hem al gedemonteerd in de grootste delen.

242sjle.jpg


Ik heb zelf de volgende aanpassingen op voorhand al gemaakt;

- homemade NPAS om FPS omlaag te krijgen (nog niet getest omdat ik bij montage de veer klein beetje uit gerekt heb);
- schroeven met locktide vast gezet zodat deze niet los kunnen trillen;
- 2x ringetje gemaakt voor de boltguide zodat deze bij gebruik niet in kan slijten.

Ik hoop dat ik hem FPS klaar heb op 13 februari wanneer ik in Ulicoten ga spelen.

update 1 (25-1-16) V1.1

N.a.v. deze film op YT heb ik mijn eigen NPAS gemaakt. Hierbij alleen tijdens het terug monteren helaas de veer uitgerekt.
tip: zorg bij het monteren dat de veer in de nozzel vast zit en je deze in de bolt laat zakken met zwaartekracht. rek deze evt lichtjes op maar niet teveel) zo gaat hij er met zwaarte kracht goed in en blijft alles goed)
Na deze tip van Bullet4myenemy gehad te hebben heb ik alles weer in elkaar gekregen. Helaas dus met "schade".

Vandaag (25-1-16) was testdag, en eerst schoot ik oude waardes. ik had mijn schroef zo gedraaid dat deze er helemaal in zat. Daarna wat losser gedraaid en hop FPS omlaag. Ik zit nu op ca 338 FPS.
Alleen mijn ringetjes van de boldguide nog iets beter vijlen aangezien deze soms nog wel eens blokkeren.

Ook mijn Picatinny rail erop gezet met mijn Specter DR. alleen deze doet nog wat links/rechts wiebelen dus moet ik naar kijken.

2d2ehde.jpg


update 2 (27-1-16) V1.2

daarnet de specter DR op ca 10m voor 90% zuiver af kunnen stellen.

ook er achter gekomen dat mijn UGL er mooi op past.
2vlw2s4.jpg


Doordat de UGL aangepast is door verkoper om onder mijn L85A1 van ARMY (nu ARES ) blijkt hij zo in een keer te passen.
2dhvho7.jpg


Hiervoor hoefde ik alleen maar een groen stukje weg te halen waar de handguard over zit.
ao13dw.jpg


update 3 (30-1-16) V1.3

Vandaag de adapter binnen gehad voor de Daniel Defense(DD). De DD had ik al voor op de Army L85A1 maar nu kan hij dus ook op mijn WE L85A2. De bestelling liet helaas wel op zich wachten.

Toen kwam het leuke het in elkaar zetten.
2hogtg6.jpg


ehh... welke instructies. Die zaten er niet bij. En hoe krijg je dit schroefje er dan in? Door de beugel van de trekker kan deze er niet in/uit. Bij mijn L85A1 deed ik eerst dit schroefje er in en dan als laatste de schroefjes van de buitenste-loop-klem vast.
28gxl5u.jpg


De pistolgrip kan je ook niet van buitenaf los schroeven dus dan maar de AA ïn 2e splitsen". En toen zag ik het meteen dat de pistoolgrip niet los hoefde (en ik mogelijk bij mijn L85A1 het voortaan ook makkelijker kan doen).
2yzlzyu.jpg


De adapter zelf bestaat uit maar een klein blokje. Door het losmaken en weghalen van de groene handbeschermkap kun je de adapter met dezelfde schroeven weer vast zetten. Zie hier op foto de adapter geplaatst met los erbij het weg te halen deel.
vn1b8m.jpg


Omdat er nog een beetje speling aan de voorkant zit heb ik op maat een blokje hout gemaakt dat dit voorkomt. Maar via Bullet4myenemy kreeg ik te horen toen ik dit aangaf dat je de schroef strakker aan moet draaien.
2ja2xz.jpg


En zo is dan het eindresultaat met de DD er op.

241qjht.jpg


Houd de topic titel in de gaten wanneer er weer een nieuwe update is.
 
over die oranje flashhider; dat is een wettelijke eis in de VS, daar kan en mag Evike niks aan veranderen.
 
klopt dat gaven ze ook aan. Maar dan kunnen ze de zwarte toch wel mee sturen of mag dat ook niet?
 
Volgens mij mag dat wel. De tippmann komt ook met 2 flashiders. De oranje zit standaard geïnstalleerd en de zwarte zit los in de doos.

Ook verkoopt evike gewoon zwarte flashiders.
 
Dan is het toch raar dat ze m niet los mee gestuurd hebben. Maar zoals te lezen heb ik het zelf al opgelost
 
Geweldig apparaat Dirk, alleen ik vind de kleur er onecht uit zien. Alleen de SAS en 1PARA en 3PARA lopen/liepen op OP HERRICK met MoD appoved gespoten wapens, welke in Coyote brown (is donkerder, lijkt ook op dark earth) horen zijn en niet Tan.

8470521323_0d46e83403_b.jpg


This is an extract from the article in KiT 82:

SSP Lethality Team has procured Coyote Brown removable weapon paint for use on Small Arms. Initially this paint will only be fielded to troops deployed or about to deploy on OP HERRICK. This paint is cleared for use on weapons that will be carried by the dismounted soldier and will decrease the likelihood of detection when wearing MTP clothing. It is only to be used on the following weapons:

SA80 (IW, LSW & Carbine),
UGL,
Combat Shotgun
.338 Sniper Rifle,
Sharpshooter / Sniper Support Weapon,
LMG,
GPMG

En als je er nu i.p.v. de SUSAT rail, er een iets langere Picatinny rail op monteert met een SPECTRE DR of een ACOG en een A2RIS handguard is het gelijk een L85A3 geworden... ;-)

Ik liep ook al te denken om de mijne Coyote-brown te maken. Alles wat groen is op de A1 blijft ook groen op de A2/A3

Maar ik kan niet wachten om een keer te gaan rammelen met dat prachtige apparaat...
 
De Spectre DR heb ik al zoals in ander topic te lezen is. Ook heb ik al verloop om een Picatinny rail op te kunnen zetten. Ik wacht alleen op de adapter voor mijn daniël defense rail.
het laser/lamp/IR kastje heb ik trouwens ook al

mbt kleur noem ik het tan omdat het vaak goren of tan is met kleuren. dus meest duidelijke naar iedereen
 
@"Bjorn Groen" kijk even hier: https://m.facebook.com/BritishArmyTigers/
Zij hebben hier de "dessert" variant. Dus of ze zijn naar OP Harrick geweest en het is er niet af gehaald. Of alsnog bij andere locatie in Afghanistan gehad en niet afgehaald. Daarbij zijn voor zo ver ik weet de tigers geen SAS of para
 
Duidelijke review met lekker veel info. De L85 blijf een mooi apparaat. Zelfs al maken ze deze blauw met paarse stippen. In ieder geval ook mijn favoriet.
 
Ik ben nog ff aan het verder spitten geweest, de kleur volgens de MoD is Coyote brown en de grip buttstock en handguard zijn Dark Earth. Er hebben ook meerdere eenheden op OP Herrick gediend, buiten de eerdergenoemden. Ook de Tigers en Rifles hebben daar gediend. Bij de A3 zijn de de kunststof delen standaard al DE. Bij terugkomst in de UK moeten de A2's weer terug in de zwarte/groene kleur worden teruggebracht en de A3 blijft Coyote-brown/Dark Earth, aangezien die zo geleverd worden.
 
Nu alleen coyote-brown kleur zien te vinden voor mijn ugl

@Motorordonhans as za heb ik m bij in Ulicoten. En gast hij zn eerste skirm in.
 
Vandaag met @Ties de L85 bekeken. Maar bleek dat ze bij fabrikage waren vergeten om een stelschroef van de hop-up te monteren. Deze maar zelf even besteld. Gelukkig schiet hij zonder deze schroef ook erg goed.