WE M1911 Greengas GBB

JuulvdBosch

Member
22 mei 2015
9
0
Trophies
1
Ik ga een 2 Delige Review doen over de M1911 van WE die ik in mijn bezit heb


ik heb voor deze Replica 164,95 betaalt Bij Wim de Leeuw Sport(later zal ik daar ook een review over gaan doen)


 


het eerste deel zal een Review zijn aan de hand van hoe het er uit zien, hoe fijn hij in de hand ligt en alles wat je niet tijdens een skirm zou merken.


het tweede deel zal alles bevatten wat tijdens een skirm te merken zal zijn(Precizie, hoe is de omgang etc.)


 


Pre-use Review:


TL;DR(kijk alleen naar mijn mening kwa punten)


Looks: 7.5(Real steel, Grips Polymeer)


Gewicht: 9


Algehele Bouw: 5


Included in the box: 1x de Replica, 1x een Magazijn


Looks&algemene info: de M1911 ziet er heel mooi uit, een Helmaal Mat Zwarte verf met een Donker bruine Grip, hij ligt ook heel fijn in de hand met een Mooi Gekartelde Grip, het Magazijn wat meegeleverd zit in de doos is niets speciaals aan, een standaart Greengas Magazijn met een 15BB Capaciteit, alle bewegingen gaan heel soepel en de Replica is ook heel makkelijk op Safe te zetten, de Mag Release zit alleen een beetje dicht aan de Linkse kant van de replica bij de Trekker dus je zal toch met 2 handen je Replica moeten Reloaden, of je moet de replica 45 graden draaien in je hand om er met je duim NET bij te kunnen.


Gewicht: de Replica weegt zonder BB's ongeveer 855 Gram, het is dus niet te zwaar maar hij geeft toch wel een mooie Kick


Algehele Bouw: Hier ga ik de Replica een beetje op afkraken, de Slede heeft een redelijke speling die je heel duidelijk hoort als je hem op en neer schud, de speling zelf is ongeveer 2mm en geeft ook onbalans als je snel gaat veranderen van richting, om de Hopup aan te passen moet je de slede bijna helemaal naar achter trekken, 1 pin verwijderen en dan kan de slede er helemaal afgehaalt worden, dan kun je de hop up aanpassen en zal je hem terug in elkaar zetten met alles op de zelfde plaats, de Recoil spring zit er niet heel Stevig in bevestigd en kan heel makkelijk er uit springen als je de hop up wil aanpassen, er zit alleen een Draad aan de voorkant van de loop waar een Mock Suppressor op geplaatst kan worden ALS je de moeite gaat doen om de hele hopup los te schroeven van de Outer barrel, want die zitten behoorlijk goed in elkaar(als je een langere loop wil plaatsen).


 


mijn eerste indruk, dit is een Beginners/Budget Replica(aan de hand van de bouw en de speling)


 


Skirm Review


 


FPS: Gemiddeld 284 FPS, 3 shoten, Laagste 280, hoogste 290(out of the box)


Algemene Omgang: Zeer fijn, zeer stevig in de hand, zelfs met handschoenen


Gemiddeld aantal schoten nadat ik 1x volledig met Gas heb Gevuld: 25


Omgang met 1 hand: heel gemakkelijk, Niet te veel kick dat het deel waar je richt gaat Reizen.


het enige probleem wat ik out of the box heb gevonden was dat de BB's op een afstand van ongeveer 20 meter een afwijking hadden van 10 CM naar Links, Niet heel erg aangezien het een sidearm is, Hopup stond aardig goed, kleine verandering was nodig, de Groepering van 1 volledige magazijn is ook zeer goed, alle BB's landen in een groep van 15 bij 15.


Met een speedloader heb je een magazijn binnen 10 seconden helemaal gevuld en klaar voor gebruik.


een andere nadeel is de verf, ik Kraste licht een boom en er was al een deel van de verf af geschraapt, maar dat vind ik niet heel erg.


 


Deze Replica is een aanrader als je het Getik van staal op staal niet zo erg vind en een Degelijke Greengas Replica wil hebben(en niet een Kleine Sidearm, wat om eerlijk te zijn hij is redelijk groot voor een sidearm)
 
TM is niet Volledig Staal, en ik ging nogal ruw op het veld om, hier hoef ik niet bang te zijn voor Scheuren en andere Plastic/Kunstof Beschadigingen


 


 
 
TM is niet Volledig Staal, en ik ging nogal ruw op het veld om, hier hoef ik niet bang te zijn voor Scheuren en andere Plastic/Kunstof Beschadigingen

Een TM breekt niet zo maar hoor ;)  Daarbij zie ik op mijn Full-metal Cybergun BW 1911  die ik +- tegelijkertijd binnen heb gekregen, nu al meer beschadigingen dan op de TM :)  De TM heeft de kleur in het kustof zitten, en bij het metaal is het een laag verf en dat krast en beschadigd veel sneller.
 
Choose your own Poison i would say.


de AM-013 die ik heb besteld heeft een Polymeer Stock, dus dan kan ik heb belangrijkste verschil gaan merken tussen Metaal en Polymeer
 
TM maakt replica naar japanse regelgeving. En mogen maar zoveel metalen onderdelen bevatten. vandaar dat er veel polymeer wordt gebruikt in replica's. Dit is wel van hoge qualiteit en zal niet snel beschadigen. 
 
Ik durf gerust te zeggen dat het plastic van een TM langer meegaat als het metaal van een WE. 


Tevens hoorde ik het woord "staal" vallen een WE is niet van staal maar van pot metal (net zoals vele andere "metal" replica's).


Een echt stalen 1911 is van een heel andere prijsklasse.
 
Ach..Ik denk dat de meeste van ons inmiddels wel weten dat het materiaal er niet toe doet


Metaal wordt (naar mijn idee) hoofdzakelijk gebruikt voor modellen die van oorsprong Full Metal zijn en gebruikers die hun repli gevoelsmatig zo echt mogelijk willen laten aanvoelen.


De krachten die bij Airsoft vrijkomen zijn te vergelijken met een fietspomp,dus hoogwaardig staal is weggegooid geld.Door FE420 (hoogwaardig urinaalstaal) te gebruiken houden ze het betaalbaar.
 
Krachten van een fietspomp?


Heb een filmpje gezien van een WE M93 waarbij na het 3e magazijn de slede in stukken uit elkaar brak. Hoogwaardig my ass.


Kan ondertussen zeggen dat staal zeker geen weggegooid geld is.
 
FE420 is staal met een treksterkte van 420n/mm2 voor de mensen die het niet weten. Letterlijk pisbakken staal
 
@JuulvdBosch, Heb je al een holster voor deze replica?


Ik heb namelijk een zwarte beenholdster liggen die ik niet gebruik.


Daarnaast heb ik ook nog een mag van WE liggen(verkeerd besteld dus ongebruikt).


Deze mag je wel voor een prikkie overnemen mits je interesse hebt.


Laat zaterdag maar weten haha
 
ik heb al een Holster, maar een extra holster kan geen Kwaad, huidige holster werkt goed als je bijv een gewone Replica hebt en de Side arm bijna niet gebruikt


 


en als het WE mag voor een 1911 op greengas is neem ik hem graag over @manderspaul
 
@JuulvdBosch, 


het beenholster is naar mijn idee ideeal voor CQB makkelijk en snel te pakken, en zit aardig lekker.


Ik gebruik deze niet omdat ik geen CQB liefhebber ben(meer het out-door type) en het holster er te modern uitziet voor mijn outfit.


Het magazijn is idd een WE 1911 Greengas magazijn. Zit nog in doosje, nooit gebruikt.


Holster was 28.22 euro en het mag 17.46. Is tweedehands en moet er eigenlijk toch vanaf dus kunnen vast wel tot een vriendenprijsje komen ;)
 
Krachten van een fietspomp?


Heb een filmpje gezien van een WE M93 waarbij na het 3e magazijn de slede in stukken uit elkaar brak. Hoogwaardig my ass.


Kan ondertussen zeggen dat staal zeker geen weggegooid geld is.


 

Mja..Met Green gas of CO2 kan het behoorlijk rossen,maar vergeleken met de piekdruk die vrijkomt bij de Real Deal mag je het "fietspomp" druk noemen.Ik kan me voorstellen dat de slee van het frame af kan scheuren Sindts kort heb ik een CO2 conversie voor m'n Green Gas WE Glock en merk een aardige verhoging van het geweld.


Maar na 300 schoten en een gedegen inspectie zit alles nog waar het hoort te zitten.


Je hebt het gezien dat het gebeurde.(weet je de link toevallig nog??) Daar kunnen we niet onderuit,maar hoe je het voor elkaar krijgt om een slee met deze druk in stukken te blazen is me een raadsel.


Heb op de schietbaan diverse wapens uit elkaar zien knallen door weet ik het aan reden,Bij een pistool was het meestal zo dat de kamer scheurde,en de slee uit bolde.In stukken heb ik nog niet gezien .Dit wil uiteraard niet zeggen dat het niet gebeurd is,maar dan moet je wel heeeeeeel erg hebben zitteen kl**tvogelen bij het herladen.
 
Hmmmmmm...Een Breinbreker.(breekt er tenminste nog iets!)

Heb m'n 1911 WE en Glock (ook WE) er bij gehaald en nog eens goed naar het systeem gekeken.

Dit maakt het voorval alleen maar vreemder.

In de slee zie ik een expansiekamertje in de vorm van een knietje wat direct op het ventiel van het magazijn aansluit.Ik zie geen rubber of andere afdichting.dus er wordt geen druk in opgeslagen.Alleen maar doorgevoerd.Wat ik me met enige inleving kan voorstellen is dat de expansiekamer verstopt raakt.

De hamer slaat op de klep in het magazijn,en er komt een afgepaste wolk gas vrij.

Aangezien de kamer verstopt zit ,gaat het de weg van de minste weerstand zoeken.Er zit geen gasafdichting tussen het magazijn en de kamer,dus daar ontsnapt een aardige gas bel.Dit zou in een exteem geval de slee uit de rails kunnen doen vliegen,maar.... zoals ik al schreef.Het gas zoekt de minste weerstand. De slee zit met een redelijk stevige rails aan het frame verbonden terwijl het magazijn met slechts een enkel palletje op z'n plaats wordt gehouden.meest aannemelijke lijkt het mij dat het magazijn er uitvliegt.

Zit me zoetjes aan af te vragen of het geen experiment was en de beste man niet per ongeluk Carbid of accetyleen heeft gebruikt.

(misschien een idee voor nieuwe discipline??)
 
@OP

Ik heb zelf ook zo'n 1911 maar dan een MEU van Socom gear.

Ik heb dan ook ervaring met real steel en ik kan je vertellen dat de veer in de slede altijd in de gaten gehouden moet worden.
Hoewel het bij een real steel wat sterker is natuurlijk en daardoor wat vaster zit is wat je beschrijft (en wat mijn MEU ook heeft) identiek aan real steel.