WE msk Daytona/Tnk gun

VooDoo-03

New Member
1 jun 2016
2
0
Trophies
1
Hey mensen,

Heeft er iemand misschien verstand van Daytona Replica's?
Zo ja, ik zit er aan te denken om en kit te halen voor men WE msk.
Maar weet nog niet veel over de aansluiting naar een perslucht tank. En hoe ik de fps binnen de 360 moet houden.

Als iemand mij hiermee zou kunnen verder helpen zou ik dat zeer op prijs stellen.

Groeten, Sjoerd

@Sander heeft er eentje, maar de FPS is mechanisch af te stellen met het mechaniek van de daytona gun, net zoals bij een Tipmann als ik het goed heb. Ik zal er niet te veel over doorgaan, want mijn kennis is ook alleen van video's dus laat ik het aan Sander over.

Ik heb alleen een tippmann, geen daytona.
Dan moet je bij @Bart zijn of @[F]airsofter zijn die zijn beide in bezit van een daytona.

Sander;22585 zei:
Ik heb alleen een tippmann, geen daytona.
Dan moet je bij @Bart zijn of @[F]airsofter zijn die zijn beide in bezit van een daytona.

Excuses mijn fout.

Hey Sjoerd,

Ik heb een TNK M4 en kan je waarschijnlijk wel helpen met je vragen. Het systeem is iets anders dan een Tippmann waarbij de luchtdruk intern gereguleerd wordt. De TNK systemen moeten gebruik maken van een externe regulator die je op je paintballtank schroeft. Zie: http://airsoft.tnkguns.com/shop/accessories-spares-and-consumables/redline-sfr-regulator/ Met deze regulator kun je ook je FPS aanpassen met behulp van een imbus sleutel. Wel iedere keer netjes de regulator op slot laten zetten na de chrono ;)

Wat ik heb gemerkt bij mijn M4, is dat de lengte van de barrel een flinke impact heeft op de fps. Met een 363mm inner barrel schoot mijn M4 een harde 400FPS op 120psi. Er zijn dan een aantal mogelijkheden om de fps te verlagen:
1. Draai de PSI naar beneden (let er wel op, het systeem werkt het best op 120psi en kan gaan sputteren onder de 90psi)
2. Knip een aantal windingen van de recoil veer af. Ik heb er een stuk of 9 af geknipt.
3. Kortere inner barrel
4. De bolt polijsten waardoor deze minder last van wrijving heeft op de upper receiver.

Als je nog meer vragen hebt kun je ze gerust stellen. Neem ook even een kijkje op de officiele TNKgun FB pagina en op de Nederlandse TNKgun owner group.

Hey bart,

Super bedankt man, ik denk dat ik het nu wel voor elkaar krijg.

Groete, Sjoerd

@Bart , is het niet een goede tip om met dit systeem direct voor een WIDE bore barel te gaan ala Orga 6.23 ? Hiermee vang je die hoge FPS op 120PSI makkelijk op (een FPS of 50 :smile: ) Hoef je ook geen veer te gaan knippen e.d. en heb je stukke meer accuratesse.

Dit verbruikt wel meer lucht, dat dan weer wel.

@Doron , Was ik nog even vergeten te melden. Dat kan ook inderdaad, maar de 400FPS had ik met een 363mm 6.20 Delta Strike barrel van Prommy. Werd al een stuk minder toen ik hem in had gekort naar 300mm

Genoeg opties zie ik al ;)

maar als ik een wide bore neem hoelang doe ik dan met 48 cubic inch tank?
(zonder al te veel spray and pray)

Daarnaast is de onderbouwing dat eenn wide bore accurater schiet ook gebasseerd enkel op mythes en nul keiharde feiten of data.

@VooDoo-03 , Ik raad je in ieder geval aan om een 300bar tank aan te schaffen. Doe je veel langer mee dan een 200bar tank. 300bar en 48cu tank gok ik op zo'n 2000-2500 schoten per refill. Met de regulator die ik gelinkt heb. De oudere regulatoren kregen problemen als de tank nog maar 1000psi had. Begonnen te sputteren en kregen misfeeds. Met de nieuwe is dit schijnbaar geen probleem meer.