WE SCAR-H GBBR (Mk 17 Mod 0) Nieuwe 2015 Open Bolt model

Seagon

Dutch Monkey DM-09, DTS Blue Team
5 jul 2014
347
142
Trophies
16
Heya,.


Ik denk ik start maar weer eens een topic en dit keer over mijn nieuwe SCAR-H van WE-Tech. Dit model is enkel nog verkrijgbaar bij Redwolf Airsoft voor zover ik zag en ik had een van de laatste blijkt want het is alweer out of stock.

Verwacht dat dit model in europese handen is tegen het eind van AUG of zelfs SEP (gehoord van een paar shops).


SCAR-H.png
Goed, ik heb m al in handen gehad en moet zeggen dat hoewel ik nog nooit een SCAR vast heb gehouden ik toch wel vond dat het een heel licht apparaatje is... tot ik er een patroonhouder in deed.

Deze houders zijn ZWAAR en voegen dus ook heel wat toe aan de SCAR-H. Het mooie is wel dat de replica hierbij heel mooi op de patroonhouder kan staan en niet om valt. Mooi voor een display.

De houders passen makkelijk in een M4 pouch (als mijn pouches van het M4 model zijn overigens, ik zal er iemand naar laten kijken want mijn enige vorige replica was de AUG waarbij ik die pouches gebruikte).


Ik heb nog niet heel erg veel te vertellen omdat ik 1. mijn Chrono niet voor de hand heb, 2. De replica pas net binnen heb, maar 3. wel al lekker met de blowback kunnen spelen.


Om nu maar eens over te gaan met wat informatieve woorden, de RA-Tech NPAS voor WE / TM open bolt systemen past prima. Dit heb ik momenteel beoordeeld door mijn hand voor de loop te houden, maar het is te verstellen en je merkt verschil in doorvoer. Als ik de Chrono weer in handen heb zal ik wat meer tests draaien hoewel ik de originele valve niet terug ga zetten mocht het met een dichte NPAS boven de 360-400 FPS uitkomen.


Het "Field strippen" is zo simpel als 1, 2, 3... 4, 5, 6.


1. De lower receiver zit vast met een enkele push pin, druk deze er uit, trek deze verder (het zal er niet helemaal uit verwijderd kunnen worden, dus je zal m ook niet kwijt raken)


118bdfe1-ef6d-4377-a556-ebaf2c93f3a0.jpg
56a2d248-812d-4019-bc7c-7d4bda4e7f99.jpg




2. Draai (flip) de lower receiver van de upper receiver af

a4c34a46-186e-4f38-bb58-7aa29eafc70e.jpg





3. Schuif de kolf van de receiver af door deze naar beneden te drukken

11ae4207-4d41-41ca-939a-83848be5c498.jpg





4. Haal de spring guide er uit

d3435cdf-3b0d-4ca4-b56d-ff329e7e37a8.jpg





5. Haal de grendel naar achter en voor het aan het eind is trek je de grendel (hendel) er zijwaards af

e62bde35-037a-4e27-975d-b45d347e37cb.jpg





6. Haal de gas block er uit.

78054059-d872-4222-80be-f91737926d41.jpg



En dat is het. Zoals het hoort!

7a602fb9-d4d8-49a9-836f-e9614e4c328e.jpg



Dit model wordt geleverd met een lange en iets kortere outer barrel voor wat je zelf wilt. De flash hider kan er ook nog van af gehaald worden, dus je kan deze ook zonder outer barrel verlenging aan het apparaat zetten.

DSC_1006.jpg



Fire selector is ambidexterous, dus je kan het met links en rechts gebruiken.

Ook de grendel is ambidex, hoewel deze zal je eerst van rechts naar links moeten zetten door bovenstaande begeleiding uit te voeren tot je bij stap 5.


De kolf flapt naar de zijkant en is tot 6 standen te verlengen.

Ook komt deze replica met standaard flip-up front en rear sights.


Tja, ik eb eigenlijk wel een beetje uitgebabbelt voor nu. Ik was eigenlijk van plan een simpele post op te zetten dat de NPAS er in past, maar ja... om dit in het "nieuwe aankoop" topic te zetten leek me een beejte off-topic, en ik wilde eigenlijk ook wel goed pronken met mijn nieuwe aanwinst.


Zoals eerder vermeld, foto's zullen er komen ik moet ze alleen even maken, bewerken en uploaden :) Hang tight!

 
 
Part 2


Ik heb nog wat NPAS installatie vids bekeken voor de WE Open Bolt modellen.
Daarna nog even de SCAR open gehaald om te kijken of de NPAS echt goed zat en dat is ook het geval. Dus, WIN!

Later zal ik even een paar foto's posten ter referentie
 
Vet ding man! Hopen dat hij onder de 360 fps komt met de NPAS.


Ik kreeg vandaag mijn NABV-pas binnen, wil ik direct mijn G&G CM16 SRL (de nieuwe series) bestellen, zijn ze net 1 dag out of stock. Toen ik gister keek, was hij namelijk nog in stock.


Nu ben ik aan het proberen het wapen van een site uit Ierland te halen. hopen dat dit wel lukt. Ik kan zou eventueel de SRS kunnen kopen, alleen heeft deze maar een barrel van 200mm. Dit vind ik aan de korte kant voor een buitenveld. Om gelijk een silencer en barrel extension te kopen kost ook weer een eurotje of 80. Waar zou jij voor kiezen, het is namelijk misschien niet mogelijk om het wapen uit Iederland te halen, aangezien zij normaal alleen binnen Great-Brittain verzenden. Ze kunnen ook naa rhet buitenland maar dat moet je mailen, wat ik nu heb gedaan,
 
Ik zou even wachten op een reactie van ze. Je kan ook andere winkels binnen nederland verzoeken contact op te nemen met leveranciers om te kijken hoe lang het gaat duren voor het binnen is.


Ik hoop zelf ook dat de NPAS voldoende werkt, maar dat komt wel goed denk ik. Ik heb GBBR's zo ver zien gaan als 80-100 FPS als dat ding helemaal dicht staat.
 
ik heb een scar van BOYI. Ik heb er pas 1 keer mee geskirmed, maar was gelijk verliefd op het model.
 
Helemaal mee eens. SCAR H vind ik persoonlijk mooier omdat het een agressievere uitstraling heeft met het iets grotere formaat en de rechte patroonhouders.
 
Seagon!

mocht ik je ooit tegenkomen in het veld, mag ik deze dan een keertje proberen en bekijken? 

mvg,  een SCAR fanboy ;)
 
Wat een uitgebreide review weer, dank je wel!


Ik heb zelf een TM Scar en ben er erg blij mee. Is een ander verhaal dan deze GBB maar ben erg blij met de toepasbaarheid (ambidextrous, opvouwbare stock) in het veld.
 
@[F]airsofter tuurlijk, we kunnen altijd een skirm afspreken ;)

@Michiel de review is nog niet klaar hèhè. Er moet nog wel wat gebeuren voor ik alle data heb
 
In GB of IRL shoppen is wel duur... kan je ze beter nog uit azie laten komen
 
Dat heb ik ook gedaan :)


Ik denk dat het niet heel erg veel uit maakt. Je kan er van uit gaan dat wanneer er 280 USD staat en dat is dan zonder verzendkosten (ongeveer 90 dollar) en inklaring (laten we zeggen ook weer zo'n 80 euro), het zal in nederland al zo'n 330 - 380 euro gaat kosten bij winkels direct (50-100 enkel bij het getal er bij).


Daarnaast heb je nog de patroonhouders die zo'n 50 dollar kosten (voor dit model), omgerekend is dat ook zo'n 60-70 euro als je het uit azie haalt (ligt aan de hoeveelheid ten opzichte van de bezorgkosten en inklaring natuurlijk).


 
 
Chrono is weer in mijn bezit. FPS met NPAS op Walther Green Gas = 400-440, na 1x de volle inhoud (30bb's) ging het naar net onder de 400 tot 405 voor nog eens 30 rounds.


Ik zal later een aparte review maken voor de NUPROL 2.0, 3.0 en 4.0 maar daar moet ik even rustig de tijd voor nemen om het goed voor te bereiden.


De tests zijn overigens uitgevoerd met een RA-Tech NPAS voor WE Open Bolt models op volle kracht. (Stock valve heeft dezelfde FPS resultaten).
 
@JuulvdBosch

Ik heb er een NPAS in gezet, negative pressure air system

Die heb ik gisteren al afgesteld tussen de 330-355FPS op walther green gas.
 
Gister de SCAR goed kunnen testen bij operation vengeance van unit13.

De recoil is heerlijk, het zorgt alleen wel voor wat stress op schroeven, zo bleef the raiser mount goed zitten, maar de dot sight trilde alsmaar los hèhè.

Ook merkte ik opeens dat ik de file selector kwijt was aan de rechter kant, ook los getrild. Die kon ik wonderbaarlijk genoeg terug vinden waar ik dat moment stond, en het kon vast gezet worden met een kleine alan key. Even wat locktight aanschaffen binnenkort.

Een nadeel van een NPAS, wanneer de patroonhouders minder vol zit komt er te weinig gas doorheen om de slede goed naar achteren te blazen waardoor je volgende schot geen bb naar voren duwt omdat de bolt m niet uit de houder mee kon nemen.

Mijn plan om dat te verbeteren..?
Een echt wapen is niet al te moeilijk om te zetten van semi naar Full auto, dan zal het ook niet moeilijk moeten zijn om Full auto te disablen van een GBBR.

Ik hoorde dat er manieren voor zijn. Weet iemand misschien waar zulke info te vinden is? Ik kon het zo snel niet vinden.

In elk geval, wanneer dit gedaan is zal ik de replica verder op de stock 440 FPS zetten als DMR.

Sidenote: nuprol 2.0 green gas bracht de fps bij een opgetopte houder naar 365 fps maar zakte al snel naar 355. En dat bij 11-13 graden celcius. Duidelijk sterker dan walther green gas bij kamertemperatuur.
 
Leuk om te lezen dat iemand voor mij ook al een SCAR-H had! Ik heb er laatst een RA-Tech aluminium nozzle ingezet met een al ingebouwde NPAS, echter heeft deze heel mijn bolt carrier vernaggeld. Van de twee metalen geleiders (houden nozzle in goede banen)die met de nozzle meekomen is de bovenste los gekomen, waardoor er nu geen schroefdraad meer aanwezig is. De andere geleider aan de linkerkant van het blok is krom geslagen door de hoge kickback van het wapen. Ongelofelijk wat een kracht erop kan komen, jammer voor mij want ik kreeg feeding problems. Daarbij komt ook kijken dat de rubberen valve bovenop mijn magazijnen worden geruineerd door het metalen feedpinnetje op de nozzle. Kortom ik weet niet of het beter is om gewoon bij de standaard plastic nozzle te blijven en dan de NPAS erin te plaatsen of zou het niet veel uit moeten maken? Tot slot klopt het dat de NPAS niet echt stabiel is, dus een afwijking van 30-40 fps tussen schoten normaal is?