WE SCAR-L joule aanpassen

SHVTTR

New Member
5 mei 2020
4
1
Trophies
5
Hoi Iedereen,

Ik ben sinds deze week lid van de NABV! ik heb vandaag mijn eerste airsoft apparaten en gear gekocht en ben helemaal klaar om te gaan spelen. Helaas weet ik alleen het volgende niet:

Mijn WE SCAR-L moet natuurlijk aan 1,2 joule voldoen. Ik kan echter tot zo ver nergens (handleiding, youtube) vinden of dit standaard gedaan kan worden. Ik kom op fora wel dingen tegen zoals aftermarket onderdelen, alleen heb ik hier natuurlijk nog niet zoveel verstand van.

Welke held kan mij advies geven over de beste optie om mijn wapen game veilig te maken?
Alvast bedankt en misschien tot ziens!

Meestal bij kopen wordt er een FPS schatting weer gegeven door verkoper/fabrikant, deze zijn meestal op 0.2 gram bb's gebaseerd. Als er 300fps bijvoorbeeld wordt aangegeven zit je wel goed.

Op het moment wordt er overal gemeten met 0.3 gram in Nederland.
Vuistregel is met 0.2gram als je op 360 fps zit, kom je rond 1.2 joule uit met 0.3 gram. maar beste is natuurlijk door de chrono halen mocht je er 1 thuis hebben of iemand kennen die er 1 heeft liggen, eventueel langs de NABV gaan, daar hebben ze er altijd meerdere voor gebruik en testen.

Als hij te hard schiet, veer vervangen helaas, dus lekker knutselen.Weet iet of dat ook het geval is bij GBB, airsoft apparaten op GAS.

Wat dodge aangeeft klopt helemaal. Ik wil er alleen aan toevoegen dat strak tegen de 1.2 Joule aanzitten geen slimme tactiek is. Alle meet apparatuur heeft wel een afwijking en dit komt bij een hobby minder nauw, oftewel zit je er te strak op dan resulteert een iets hogere mening meteen in het feit dat je met die replica niet mee kan doen.

WE maakt zoals aangegeven zowel een elektrische als gas versie. Voor beide de FPS aanpassen is in ieder geval knutselen.

PS: We gebruiken liever niet wapen als aanduiding voor de replica's, gezien dit geen goede indruk maakt bij niet airsofters.

• Leuk
Waarderingen: Maffo en SHVTTR
Bedankt voor jullie reactie @Dodge en @Rebelattack !

Ik snap idd dat hij eronder moet zitten, ik heb een chrono besteld. Ik was meer op zoek naar hoe je de scar kan downgraden, ik zag al dingen zoals een NPAS kit, maar die zijn (volgens het internet) niet consistent.

Kunnen jullie mij vertellen of een van de onderstaande onderdelen handig is om aan te schaffen?

ZERO2+ Anti-icer WE SCAR Nozzle Kit

WE SCAR Magnetic Locking NPAS aluminIum loading nozzle set

PS. ik zal op de naam aanduiding letten :)

Het kan op meerdere manieren, een NPAS is een optie ervan, maar ik weet er niet zoveel van om je de beste of juiste oplossing te geven. Ik hoop dat er iemand het leest die je beter kan helpen

Honest opinion?
Je maakt het jezelf niet makkelijk om als beginner gelijk een gbbr te kopen, en dan gelijk een model wat standaard te hard schiet.

Ze zijn heel duur (met name door magazijnen, gas en parts), hebben veel onderhoud nodig, halen niet zulke goede resultaten als aeg of hpa, en ze zijn verrekte lastig te tunen. Zowel technisch door alle onderdelen die er zijn en hoe alles impact heeft op de rest, alsmede praktisch omdat je fps en je performance afhankelijk is van de temperatuur van je gas...

De enige reden waarom mensen eigenlijk gbbr kopen is vanwege het realisme en het bijbehorende spelplezier. Maar je kan je afvragen of je wel veel plezier zal beleven aan het spel als je meer met je replica bezig bent dan ermee aan het spelen bent. Mijn mening uiteraard, het staat je vrij om je eigen te vormen.

Maar goed, om terug te komen op je vraag. Er zijn verrekte veel manieren om fps te tunen op gbb(r). Npas is er slechts 1 van.

De makkelijkste optie is zwakker gas gebruiken. Ook kan je een widebore barrel gebruiken die er voor zorgt dat je replica iets minder efficiënt is waardoor je per hoeveelheid gas minder energie overdraagt aan je bb.

Per hoeveelheid gas zeg je? Jup. Zowel in je magazijnen als in je replica zitten valves die beheersen hoe veel gas je eigenlijk gebruikt. Die in de replica zelf beheerst ook hoe veel je loop in gaat en hoe veel de terugslag in gaat.
Je kan 'zuinigere' valves er in zetten waardoor je per shot minder gas je barrel in schiet, daardoor krijgt je bb ook minder energie.

Eerlijk is eerlijk: ik bezit geeneens een gbbr. Ik weet dit allemaal door een middagje google werk toen ik hoorde dat een gbb FAL er aan kwam en ik nieuwsgierig werd naar wat er allemaal bij komt kijken. Just saying ;)

• Leuk
Waarderingen: SHVTTR
Je zou als "eenvoudige" optie nog kunnen bekijken om je magazijnen op HPA te tappen.
Dan reguleer je de druk (en joule) via je regulator op je HPA fles.
Duurder alternatief dan een andere nozzle maar op de lange termijn goedkoper.
Gas is schreeuwend duur in vergelijking met het vullen van je HPA fles.
Daarnaast is het herladen in dit geval een flinke opgave omdat je naast je magazijn ook je line moet wisselen van magazijn naar magazijn.
Maargoed, daar heb je weer drummags voor.

Al met al, het is te doen maar als beginner had ik hem weg gebracht naar een erkende zaak.
Dutch Stockhouse in Den Haag bijvoorbeeld doet onderhoud en zijn verrekte handig.
Naar mijn weten doet Com-Bat in Geldermalsen dit ook.

Ik heb ondertussen gezien dat die alu nozzles je magazijn seals kapot vreten dus dat wordt hem niet.

Ik heb bewust voor een GBB gekozen omdat ik de realisme veel vetter vind dan een aeg. Daarnaast weet ik gewoon hoe het wapen in elkaar zit en hoe ik deze moet aanpassen, liever iets er instoppen waar andere mensen van weten dat het goed is dan achteraf niet blij zijn.

ik ga (als mijn apparaat inderdaad te hard, heb vanmiddag een chrono) die Zero2+ er inzetten aangezien deze de beste optie is zover ik zie. HPA enzo ga ik voorlopig niet aan beginnen, eerst maar eens wat events bijwonen.

Succes! Ben benieuwd naar je bevindingen.
Een GBB is een fantastisch stukje techniek.
Waar je straks trouwens nog over na kan denken, als je er echt mee gaat spelen, is wel type gas je gebruikt.
Even los van Green / Red gas heeft het ene merk wel een geurtje en het andere niet.
Als je het leuk vind met je GBB binnen CQB te spelen dan kan het het overwegen waard zijn een ander merk gas te kopen aangezien je dan niet de hele tijd in je eigen walm speelt :)

Daarnaast is dit een video welke jij ook wel zou kunnen waarderen denk ik:

Hij is opgenomen door Joseph, de rechter hand van Novritsch en groot fan van GBB rifles.
Hij legt in deze video uit waar je op moet letten bij aanschaf van een GBB rifle. nu heb je die van jou al maar hij geeft wel mooi aan op welke plekken hij kan gaan slijten en wat je dus mag verwachten de komende tijd.

• Leuk
Waarderingen: SHVTTR
Hoi Iedereen,

Ik ben sinds deze week lid van de NABV! ik heb vandaag mijn eerste airsoft apparaten en gear gekocht en ben helemaal klaar om te gaan spelen. Helaas weet ik alleen het volgende niet:

Mijn WE SCAR-L moet natuurlijk aan 1,2 joule voldoen. Ik kan echter tot zo ver nergens (handleiding, youtube) vinden of dit standaard gedaan kan worden. Ik kom op fora wel dingen tegen zoals aftermarket onderdelen, alleen heb ik hier natuurlijk nog niet zoveel verstand van.

Welke held kan mij advies geven over de beste optie om mijn wapen game veilig te maken?

Ik zit ook in het clubje 'beginner met een gbbr'.
Uiteindelijk veel informatie gewonnen en dan valt het opzich mee.

De We Scar.
Deze heeft wat puntjes om op te letten
- loctite op élke schroef dat je kan vinden.
- niet teveel bb's in de magazijnen laden totdat deze wat meer uitgesleten zijn, max 28.
- npas niet installeren, gaat na verloop draaien.
Beter een ringetje of 2 plaatsen achter de nozzle, zie link:

https://overhoppers.wordpress.com/2014/03/19/diy-we-open-bolt-velocity-reducer/

- goed schoonmaken en klein beetje siliconen gebruiken. Beste na elke skirm even schoonmaken en onderhoud plegen.

- koop standaard nozzle's van de H versie, breken doen ze sowieso. (H versie is ietsjes sterker).
- doe er geen zware of metalen RA Tech onderdelen in, deze zorgen dat je replica teveel te verduren krijgt, zet je er een zwaardere veer in dan moet er een zwaardere bolt carrier in enz. Alles of niets doen. Anders blijf je aan de gang...

- mooiste is propaan gebruiken, green gas uiteraard ook goed maar door de kleine hoeveelheid siliconenkit kan er wat inconsistentie ontstaan mbt accuratie.
Echter kan ik nergens kleine flesjes vinden zoals GG.
- vooral plezier hebben

Mocht je vragen hebben, je mag altijd een appje sturen, ben niet zo van fora's dus lees het niet dagelijks....appje meestal binnen een uurtje

• Leuk
Waarderingen: M14shooter
Hoi Iedereen,

Hallo,ik heb zelf een GHK 1J nozzle, en zelfs die komt al op bijna 1,25J uit met Green/2.0/12power gas en .20g bb's.
De enige ''veilige'' oplossing is een verstelbare nozzle te maken,zoals in de video.(Die epoxy hoeft niet perse)
Ik heb dit zelf ook zo gemaakt en dit werkt Perfect!
Een heel goede tip is: Schaf zelf een chrono aan,dan weet je tenminste of je AA goed is voor de skirm waar je heen gaat.

De video:

Succes ermee, mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust.

• Leuk
Waarderingen: Eviltwin-NL